Gå til innhold

Hvilken er din favorittjulesang?


Gjest fnugget

Anbefalte innlegg

Den julesangen jeg liker desidert best er "Oh holy night". Når jeg hører den så får jeg for alvor julestemning og høytidstemning.

Liker versjonen av Il Divo best:

Oppfordrer alle til å legge inn link til sin favorittjulesang her, så vi kommer i julestemning :)

Håper dere alle får en fin førjulstid!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 137
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Dorthe

    20

  • adelie

    15

  • mariaflyfly

    14

  • frosken

    7

Mest aktive i denne tråden

hidi, the scorpion

Kunne du ikke funnet opp en bedre tråd! Tenk på alle de som har en vond jul. som ser overskriften til hver fordømte ting man _må_ i jula...!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det lyser i stille grender og Romjulsdrøm er så fine synes jeg.

Jeg er så glad hver julekveld er spesiell for meg for jeg lærte den av min mormor. Husker jeg lå under dyna sammen med henne en tidlig morgen og hun lærte meg den, jeg kunne vel ikke være mer enn 4-5 år. :o)

Eller synger jeg for tiden O'helga natt i duett med Tommy Körberg i bilen, sikkert vakkert å høre på! ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den fineste julesangen er "Deilig er jorden" og egentlig er det en parodi at jeg synes det for jeg synes ikke jorden er deilig og jeg gruer meg som en gal til alle juledagene hvor "alle" andre er så glade og går på besøk til hverandre. Jula er dritkjip for mange jeg kjenner og jeg tror ikke jeg vet om et eneste menneske som gleder seg bortsett fra minstemann.

Jula er for mange en tid for savn og sorg og vi blir presset til å smile enda vi har mest lyst til å grine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den fineste julesangen er "Deilig er jorden" og egentlig er det en parodi at jeg synes det for jeg synes ikke jorden er deilig og jeg gruer meg som en gal til alle juledagene hvor "alle" andre er så glade og går på besøk til hverandre. Jula er dritkjip for mange jeg kjenner og jeg tror ikke jeg vet om et eneste menneske som gleder seg bortsett fra minstemann.

Jula er for mange en tid for savn og sorg og vi blir presset til å smile enda vi har mest lyst til å grine.

Helt enig i det du skriver, Dorthe, jeg gleder meg ikke til jula selv.

Var bare et fattig forsøk på å komme i julestemning, antar jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne du ikke funnet opp en bedre tråd! Tenk på alle de som har en vond jul. som ser overskriften til hver fordømte ting man _må_ i jula...!

Hjelp....har jeg gjort noe galt igjen nå da? Det var faktisk et forsøk på å skape litt julestemning _på tross_ av at mange, inkl jeg gruer meg.

Men okey, beklager fordi jeg prøvde å være positiv, skal ikke skje igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det lyser i stille grender og Romjulsdrøm er så fine synes jeg.

Jeg er så glad hver julekveld er spesiell for meg for jeg lærte den av min mormor. Husker jeg lå under dyna sammen med henne en tidlig morgen og hun lærte meg den, jeg kunne vel ikke være mer enn 4-5 år. :o)

Eller synger jeg for tiden O'helga natt i duett med Tommy Körberg i bilen, sikkert vakkert å høre på! ;o)

''Eller synger jeg for tiden O'helga natt i duett med Tommy Körberg i bilen, sikkert vakkert å høre på! ;o)

''

ehh... Jeg prøvde nå --- *tror jeg må trene kondisjon*

Her er teksten...

O helga natt, o helga stund för världen,

då Gudamänskan till jorden steg ned!

För att försona världens brott och synder,

för oss han dödens smärta led

Och hoppets stråle går igenom världen,

och ljuset skimrar över land och hav

Folk, fall nu neder, och hälsa glatt din frihet

O helga natt, du frälsning åt oss gav

O helga natt, du frälsning åt oss gav

Ty frälsar'n krossat våra tunga bojor

Vår jord är fri, himlen öppen nu är

Uti din slav du ser en älskad broder,

och se, din ovän ska bli dig så kär

Från himlen bragte frälsaren oss friden,

för oss han nedsteg i sin stilla grav

Folk, fall nu neder, och hälsa glatt din frihet

O helga natt, du frälsning åt oss gav

O helga natt, du frälsning åt oss gav

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne du ikke funnet opp en bedre tråd! Tenk på alle de som har en vond jul. som ser overskriften til hver fordømte ting man _må_ i jula...!

Jeg ble oppriktig såra og lei meg over det du skrev, hidi. No vart e skuffa over deg:-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble oppriktig såra og lei meg over det du skrev, hidi. No vart e skuffa over deg:-(

Ja, det kan virke som om man må passe seg for det meste; ikke skrive om ungene sine heller, for tenk på de som ikke har noen. Heller ikke skrive om kjæresten sin, for tenk på de single etc.

Synes den kommentaren var litt drøy. Jeg skjønner at julen er en vanskelig tid for noen, men som mange har poengtert; dol før jul er julete! Og sånn er det!=)

Godt at noen prøver å spre litt glede også her!=)

Ps. Min favoritt er Det lyser i stille grender;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne du ikke funnet opp en bedre tråd! Tenk på alle de som har en vond jul. som ser overskriften til hver fordømte ting man _må_ i jula...!

Nå synes jeg du var unødvendig krass. Jeg er ikke verdens største fan av jula selv, men jeg aksepterer at det for noen er årets høydepunkt. Noen hater den, men felles for oss alle er at vi slipper ikke unna, den er visst kommet for å bli. Sånn er det på DOL også; her er sesonger for konfirmasjonsspørsmål, selvangivelse og skattepenger osv, slik det er i samfunnet generelt.

Her føler jeg at du "hugger hue" av fnugget uten mål og mening. Hva med å veie opp for en juletråd med en tråd om noe HELT annet, for eksempel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den fineste julesangen er "Deilig er jorden" og egentlig er det en parodi at jeg synes det for jeg synes ikke jorden er deilig og jeg gruer meg som en gal til alle juledagene hvor "alle" andre er så glade og går på besøk til hverandre. Jula er dritkjip for mange jeg kjenner og jeg tror ikke jeg vet om et eneste menneske som gleder seg bortsett fra minstemann.

Jula er for mange en tid for savn og sorg og vi blir presset til å smile enda vi har mest lyst til å grine.

''"alle" andre er så glade og går på besøk til hverandre.''

Rart med deilig er jorden - jeg synes også den er uslåelig. Men nå driter jeg egneltig i alle som skal ha det så innmari koselig sammen i jula. Jeg synes denne tiden som 'lader opp ' til jula er lang, veldig lang. Og gleder meg til at livet går på normale skinner igjen.

Men jeg må også si at folk er _både_ mer stressa og ekle, _og_ litt spente/barnlige/åpne. Jeg prøver å nyte denne barnligheten jeg merker hos folk, Så går vi hver til vårt julaften, da føler jeg at det hele er over, mens for de fleste er det _da_ alt begynner.

Eller er det kanskje ikke? Det er jo vellykketheten folk viser frem. Virkeligheten kan jo være så ymse. Jeg tror faktisk jeg kan være glad for å slippe å sitte i en god del av de familie-juleselskapene, og kanskje alle vi-er-så-gode -venner-selskapene også!

Og jeg ser også flere muligheter enn før til å samle opp folk som jeg har litt felles med. Så kanskje jeg får en bedre jul i år enn tidligere. Det ønsker jeg for deg også Dorthe, og alle andre. Det er en slags euforisk tilstand som går over, uansett. Og godt er det.

Jeg kjenner også mennesker i Norge som står helt utenfor den kristne tradisjon og for dem er det sikkert galemattias med jula vår som begynner kommersielt i oktober og slutter med juletrefestene i januar - en sjettedel eller femtedel av året - rimelig sykt. Vi skulle heller hatt en lysfest el. Folk er jo ikke kristne lissom, selv om de kjøper julegaver og ordner og fikser til jul.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hjelp....har jeg gjort noe galt igjen nå da? Det var faktisk et forsøk på å skape litt julestemning _på tross_ av at mange, inkl jeg gruer meg.

Men okey, beklager fordi jeg prøvde å være positiv, skal ikke skje igjen.

Jeg synes ikke du skal beklage jeg så fikk vi andre ut litt dritt ;o) Jeg mente ikke å være ufin altså, jeg blir bare litt lei av at alle er så happy og så er jeg litt misunnelig :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den fineste julesangen er "Deilig er jorden" og egentlig er det en parodi at jeg synes det for jeg synes ikke jorden er deilig og jeg gruer meg som en gal til alle juledagene hvor "alle" andre er så glade og går på besøk til hverandre. Jula er dritkjip for mange jeg kjenner og jeg tror ikke jeg vet om et eneste menneske som gleder seg bortsett fra minstemann.

Jula er for mange en tid for savn og sorg og vi blir presset til å smile enda vi har mest lyst til å grine.

Nå må du gi deg litt, Dorthe:-) Trodde du gledet deg bla til at datteren din kommer på besøk? Også kan vel minstemann bake noen gode kaker?

Jeg gleder meg til å treffe tantebarna mine på julaften, også liker jeg å høre på julemusikken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egentlig elsker jeg å sette på noe skikkelig rock sånn ca. 1.juledag, hvis ikke før --- og bare sånn at naboene _såvidt_ kanskje ikke hører det gjennom veggen lissom på en måte kanskje hvis dere skjønner

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke du skal beklage jeg så fikk vi andre ut litt dritt ;o) Jeg mente ikke å være ufin altså, jeg blir bare litt lei av at alle er så happy og så er jeg litt misunnelig :o)

Du trenger et "hvordan like julen bittelittegrann- kurs"...*s*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den fineste julesangen er "Deilig er jorden" og egentlig er det en parodi at jeg synes det for jeg synes ikke jorden er deilig og jeg gruer meg som en gal til alle juledagene hvor "alle" andre er så glade og går på besøk til hverandre. Jula er dritkjip for mange jeg kjenner og jeg tror ikke jeg vet om et eneste menneske som gleder seg bortsett fra minstemann.

Jula er for mange en tid for savn og sorg og vi blir presset til å smile enda vi har mest lyst til å grine.

Mener du virkelig at du ikke kjenner noen som gleder seg til jul? Da er jeg nesten tilbøyelig til å påstå at dere må ha påvirka hverandre gruelig i negativ retning ;-)

Jeg tror ikke jeg kjenner noen som ikke gleder seg til jul, jeg.... :)

Det er vel _noe_ med jula som er koselig? *påvirke Dorthe littegrann* ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener du virkelig at du ikke kjenner noen som gleder seg til jul? Da er jeg nesten tilbøyelig til å påstå at dere må ha påvirka hverandre gruelig i negativ retning ;-)

Jeg tror ikke jeg kjenner noen som ikke gleder seg til jul, jeg.... :)

Det er vel _noe_ med jula som er koselig? *påvirke Dorthe littegrann* ;)

Vi kan lage en "påvirke Dorthes innstilling til julen-kampanje".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...