Gå til innhold

husk nrk 1nå


pekkaline

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det er morsomt ;o)

Himmel som jeg lo! Men jeg må si at de styrer mye verre enn jeg trodde var mulig :) Masse av kommentarene har også vært fremme her i juletrådene. Riktig morsomt program :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg glemte det. :- ( Og jeg som hadde gleda meg.

Synd, men jeg tror ganske sikkert at jeg så det skulle komme flere ganger. Husker bare ikke hvor jeg så det :) So mde sa på tv. Ijula så blir kjeringene i samme gretne rare formen som etter en fødsel, en slags ammetåke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Himmel som jeg lo! Men jeg må si at de styrer mye verre enn jeg trodde var mulig :) Masse av kommentarene har også vært fremme her i juletrådene. Riktig morsomt program :)

Ja, jeg innrømmer at jeg ikke styrer så mye ja. Men jeg har bestemt meg for å lage to middager dvs ribbe og pinnekjøtt på julaften for her liker ungene forskjellig og jeg liker begge deler.

Ser ikke helt fram til det altså :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Himmel som jeg lo! Men jeg må si at de styrer mye verre enn jeg trodde var mulig :) Masse av kommentarene har også vært fremme her i juletrådene. Riktig morsomt program :)

Ja, det var artig. Jeg så det i fjor også, forresten.

Det var mange ting ved deres feiring og opplegg som skiller seg fra vår, men særlig denne tingen tror jeg virkelig skiller seg fra selve julefesten i de fleste norske hjem:

I Norge feirer vi jo på julaften, og jeg skulle tro de fleste har det som oss at man spiser middag først og tar pakkene etterpå. Ettersom de i UK feirer på juledagen, og starter tidlig med pakkene og tar lunsj (?) senere, ble det slik at mor måtte fly frem og tilbake inn på kjøkkenet hele tiden for å sjekke maten.

For et styr - deilig at maten er overstått når man sitter i stua med pakkene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det var artig. Jeg så det i fjor også, forresten.

Det var mange ting ved deres feiring og opplegg som skiller seg fra vår, men særlig denne tingen tror jeg virkelig skiller seg fra selve julefesten i de fleste norske hjem:

I Norge feirer vi jo på julaften, og jeg skulle tro de fleste har det som oss at man spiser middag først og tar pakkene etterpå. Ettersom de i UK feirer på juledagen, og starter tidlig med pakkene og tar lunsj (?) senere, ble det slik at mor måtte fly frem og tilbake inn på kjøkkenet hele tiden for å sjekke maten.

For et styr - deilig at maten er overstått når man sitter i stua med pakkene.

De hang seg opp i alt... Tema eks skotskrutet, og da skulle alt rundt i huset matche. Girlandere på trappene osv. Er glad jeg er norsk jeg! :)

''For et styr - deilig at maten er overstått når man sitter i stua med pakkene.''

Er det rart vi synker sammen etter middagen? :) Da begynner julefreden :) (bortsett fra et voldsomt papirspetakkel/bråk) Gleden siger over meg når de åpner gavene altså :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De hang seg opp i alt... Tema eks skotskrutet, og da skulle alt rundt i huset matche. Girlandere på trappene osv. Er glad jeg er norsk jeg! :)

''For et styr - deilig at maten er overstått når man sitter i stua med pakkene.''

Er det rart vi synker sammen etter middagen? :) Da begynner julefreden :) (bortsett fra et voldsomt papirspetakkel/bråk) Gleden siger over meg når de åpner gavene altså :)

''Er det rart vi synker sammen etter middagen? :)''

He he, ja!

Ellers så er vel også norsk julemat litt enklere på mange vis enn engelsk, med kalkun og alt tilbehøret. Mye styr. Pluss at når de spiser så tidlig og kalkunen må stekes så lenge, må jo de stakkars mødrene opp grytidlig for å sette kalkunen i ovnen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Angela26

Ja, jeg innrømmer at jeg ikke styrer så mye ja. Men jeg har bestemt meg for å lage to middager dvs ribbe og pinnekjøtt på julaften for her liker ungene forskjellig og jeg liker begge deler.

Ser ikke helt fram til det altså :o)

Ribba kan du godt lage dagen foer, det gjoer jeg og den smaker like godt som den er nylaga! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ribba kan du godt lage dagen foer, det gjoer jeg og den smaker like godt som den er nylaga! :-)

Jeg tror jeg skal lage begge deler dagen før ellers så tilter jeg vel. Akkurat nå pusser jeg sølv og det er litt av en drittjobb :o(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...