Gå til innhold

"Gammeldags" vaskehjelp


mariaflyfly

Anbefalte innlegg

Min far (og opprinnelig min mormors) ukentlige vaskehjelp er hos meg i dag for å "ta huset" før jul. Og det er ikke noe slinger i valsen med Fru A! Hun har vært i fullt firsprang med støvsugeren i en times tid nå, og lurte på om jeg ikke hadde en børste til støvsugeren.

Jeg: "Æhh, børste?"

Fru A: "Ja, du vet en slik jeg bruker til å støvsuge lampeskjermer med!"

Jeg: "Øh...joda, har visst en sånn liggende"

Etter litt febrilsk leiting fant jeg den, og da jeg kom inn på rommet til Datra for å legge inn noe reint tøy, var Fru A i full gang med å støvsuge øverst oppå gardinene. Jeg visste ikke at man gjorde sånn, jeg... :(

Fru A's svake side er at hun er for lite militant. Jeg har tro på at hun kunne gjort underverker dersom hun bare hadde pisket meg og ungene rundt for å delta. Men jeg har ihvertfall rydda som en gal hele morgenen. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis du har vaskehjelp, er det da ikke meningen du skal delta.

Nei, men jeg må da rydde alt rotet slik at hun kommer til for å vaske?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, men jeg må da rydde alt rotet slik at hun kommer til for å vaske?

Kommer an på hvor rotete det er hos deg. Klart, ser det ut som en søpledynge, er det greit å være litt føre vár.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har Fru A gått løs på badet, og for et øyeblikk siden kunne jeg høre henne:

"Åh, kjære vene!" *sukk* "Nei og nei!" *mer oppgitt sukk* "Åh, mamma mia!"

Hmm... Jeg sitter og lurer på hvor møkkete det egentlig er der. Har hun dratt fram dusjkabinettet eller noe sånt, tro...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå har Fru A gått løs på badet, og for et øyeblikk siden kunne jeg høre henne:

"Åh, kjære vene!" *sukk* "Nei og nei!" *mer oppgitt sukk* "Åh, mamma mia!"

Hmm... Jeg sitter og lurer på hvor møkkete det egentlig er der. Har hun dratt fram dusjkabinettet eller noe sånt, tro...?

Men drit i det da, herregud, dama er der for å vaske!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer an på hvor rotete det er hos deg. Klart, ser det ut som en søpledynge, er det greit å være litt føre vár.

Det er ikke spesielt rotete, men jeg har rydda noen leker, 6 papirfly og en del papirer, båret ut papiravfall, flaskepant og glassavfall og lagt sammen en klesvask eller to.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har Fru A gått løs på badet, og for et øyeblikk siden kunne jeg høre henne:

"Åh, kjære vene!" *sukk* "Nei og nei!" *mer oppgitt sukk* "Åh, mamma mia!"

Hmm... Jeg sitter og lurer på hvor møkkete det egentlig er der. Har hun dratt fram dusjkabinettet eller noe sånt, tro...?

Haha :) Nå føler jeg pusten din går uregelmessig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er jo riktig heldig som har fått et slikt rivjern i hus. Du skal se du blir inspirert til å ta badet oftere også ;) For ja, det hørtes ut som hun fabnt mye rart der :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp. Dama er et funn. ;)

Kanskje du sender henne hit en tur? Det er torsdag og vaskedag hjemme. Men det blir nok mest rydding da vi har fått nye møbler og må få ut gammel dritt av en kjøpmannsdisk + div.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er ikke spesielt rotete, men jeg har rydda noen leker, 6 papirfly og en del papirer, båret ut papiravfall, flaskepant og glassavfall og lagt sammen en klesvask eller to.

Det er da ingenting. La dama gjøre jobben nå og dra heller en tur ut, så gamla får surre i fred.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er jo riktig heldig som har fått et slikt rivjern i hus. Du skal se du blir inspirert til å ta badet oftere også ;) For ja, det hørtes ut som hun fabnt mye rart der :)

Det er da vitterlig ikke mange dagene siden jeg vaska, riktignok raskt, over badet! Men jeg har selvsagt ikke dratt fram vaskemaskina og dusjkabinettet på noen år... :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har Fru A gått løs på badet, og for et øyeblikk siden kunne jeg høre henne:

"Åh, kjære vene!" *sukk* "Nei og nei!" *mer oppgitt sukk* "Åh, mamma mia!"

Hmm... Jeg sitter og lurer på hvor møkkete det egentlig er der. Har hun dratt fram dusjkabinettet eller noe sånt, tro...?

Mannen min jobbet som feilretter på strøm i sin tid.

Da måtte de iblant ringe uanmeldt på til folk og dra fram komfyren deres. Det kunne visstnok være - eh - interessant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er da vitterlig ikke mange dagene siden jeg vaska, riktignok raskt, over badet! Men jeg har selvsagt ikke dratt fram vaskemaskina og dusjkabinettet på noen år... :(

Jeg hadde en reperasjon på vaskemaskinen her om dagen. Han dro ut maskinen og jeg visste ikke hvor jeg skulle gjøre av meg!! Og det verste er at det var ikke så mange måneder siden jeg vasket der.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hemmeligheten er å være på jobb mens vaskehjelpen holder på, og komme hjem til et helt rent hus.

Hadde selv vaskehjelp i 7 (polske) timer i går som gikk gjennom en hel liste jeg hadde satt opp. Å, så effektiv jeg følte meg når jeg kom hjem fra jobb! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...