isbe Skrevet 11. juni 2001 Del Skrevet 11. juni 2001 Jeg skrev et innlegg tidligere om epilepsimedisiner, bivirkninger og balansegangen mellom det og anfall, og at jeg hadde trappet ned medisinene pga at jeg var så utroli trøtt og ukonsentrert m.m. Vet ikke om du husker det. Iallefall: tusen takk for godt svar. Det hjalp å få et svar som tydet på forståelse for problemstillingen. Jeg fikk dessverre anfall - så det var absolutt ikke verdt perioden med mindre trøtthet osv, men likevel LITT verdt det pga at nå VET jeg at det ikke skyldes MEG at jeg er så trøtt og uopplagt - dersom du skjønner hva jeg mener. Jeg tok kontakt med legen og han sa han kunne skjønne hvordan jeg hadde tenkt og hvorfor jeg gjorde det - så det var litt godt (at han ikke sa hvor dum jeg hadde vært - for det visste jeg jo helt av meg selv...) En annen ting er at jeg får endel smerter ved gjentatte fall ved anfall - tar en variasjon av Brexidol og Paralgin Forte. Også prøvd Nobilgan, men både av den og PF får jeg store bivirkninger i form av oppkast m.m. Tar PF som stikkpiller og det hjelper. Har de neste dagene etter fall (dersom jeg har fallt ned trapp, truffet bord, eller som denne gangen fallt ute og truffet stein) mye smerter i noen dager, og vansker med å sove pga dette - har du noe forslag til andre kombinasjoner man kan prøve? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/29444-medisiner-og-bivirkninger-balansegang/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ottar Grimstad, spesialist i allmennmedi Skrevet 11. juni 2001 Del Skrevet 11. juni 2001 Joda isbe - jeg husker godt spørsmålet ditt. Og det var hyggelig at legen din var så forståelsesfull som jeg håpet han ville være. Brexidol er et smertestillende og betennelsesdempende middel som har en helt annen virkningsmekanisme enn Paralgin forte. De kan derfor tas samtidig dersom det er nødvendig for å få god nok kontroll oversmertene. Paralgin forte inneholder to medikament - paracetamol og kodein. Det er nok kodeinet du bli kvalm av. Det finnes et stoff som heter Aporex der paracetamolen er kombinert med dextropropoxifen i stedet for kodein. En del pasienter har bra hjelp av dette med mindre kvalme enn Paralgin forte. Det er registrert som gruppa A preparat, altså på narkotikaresept. Det er vesentlig fordi det i overdosering sammen med alkohol kan være svært farlig, flere dødsfall er rapportert, men korrekt brukt er det ikke farligere enn Paralgin forte. Men du må altså diskutere med legen din om dette kan være noe for deg. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/29444-medisiner-og-bivirkninger-balansegang/#findComment-118039 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.