Gå til innhold

1700 kroner for en slalåmhjelm


Orio

Anbefalte innlegg

Leste i en tråd her en som har kjøpt slalåmhjelm til sønnen til jul, en hjelm som kostet 1700 kroner.

Ethvert fornuftig voksent menneske synes vel det er alt for mye? Særlig når den gamle hjelmen er fullt brukbar, bare ikke kul nok.

Men hva så? Må julegaver alltid være fornuftige? Dette er tydeligvis en hjelm det er av enorm betydning for ham og ha, og så lenge det ligger innenfor "normal" pris på julegavene og foreldrene har råd er det vel greit?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes alder på sønnen spiller litt inn..

Ellers synes jeg at det å fornye sikkerhets utstyr er viktig.

Hjelmer kan se hele og fine ut,men ha fått for mange støt til at de vil beskytte om uhellet er ute..

Jeg synes det er helt ok å legge penger i ungenes sikkerhet.

Og hadde nok lagt i noen hundre ekstra for å få noe skikkelig.

:0)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du verden, lager du egen tråd om ufornuftige meg;o)?

Det er jammen bra mannen min ikke befinner seg på Doctor online;o)

Hadde han sett denne tråden og visst hva jeg egnetlig brukte av penger på den hjelmen, hadde han sagt seg helt enig med deg.

Men helt ærlig. Ta deg en tur til en sportsbutikk og se hva hjelmer koster. Du kan ikke sammenligne det med hjelmer til småbarn. Det er helt andre priser.

Og la meg si det med en gang. Jeg er vanligvis ganske fornuftig med penger altså:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du verden, lager du egen tråd om ufornuftige meg;o)?

Det er jammen bra mannen min ikke befinner seg på Doctor online;o)

Hadde han sett denne tråden og visst hva jeg egnetlig brukte av penger på den hjelmen, hadde han sagt seg helt enig med deg.

Men helt ærlig. Ta deg en tur til en sportsbutikk og se hva hjelmer koster. Du kan ikke sammenligne det med hjelmer til småbarn. Det er helt andre priser.

Og la meg si det med en gang. Jeg er vanligvis ganske fornuftig med penger altså:)

Jeg vet ikke om jeg synes du er spesielt ufornuftig, det er i så fall greit når det kommer til julegaver. Hvorfor skal gaver være fornuftige?

Jeg regner med at du ikke ruinerer deg på å kjøpe hjelmen, og når det i tillegg legger til rette for en aktivitet du ønsker han skal drive med, og han ønsker seg den hjelmen ser jeg ikke noe galt i at han får den.

Priser på hjelmer og annet sportsutstyr vet jeg ingenting om, men jeg har inntrykk av at det koster en del, ja. :- )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes alder på sønnen spiller litt inn..

Ellers synes jeg at det å fornye sikkerhets utstyr er viktig.

Hjelmer kan se hele og fine ut,men ha fått for mange støt til at de vil beskytte om uhellet er ute..

Jeg synes det er helt ok å legge penger i ungenes sikkerhet.

Og hadde nok lagt i noen hundre ekstra for å få noe skikkelig.

:0)

Jeg forsto det sånn at den gamle hjelmen var fullt brukbar (og sikker nok), men ikke kul nok for gutten.

Mitt poeng var at det må være lov å gi gaver som ikke først og fremst er fornuftige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forsto det sånn at den gamle hjelmen var fullt brukbar (og sikker nok), men ikke kul nok for gutten.

Mitt poeng var at det må være lov å gi gaver som ikke først og fremst er fornuftige.

Først da jeg var i butikken, sønte jeg hvorfor han ikke synes hjelmen er kul. Gammel hvit og slitt "månehjelm"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg forsto det sånn at den gamle hjelmen var fullt brukbar (og sikker nok), men ikke kul nok for gutten.

Mitt poeng var at det må være lov å gi gaver som ikke først og fremst er fornuftige.

Enig i poenget ditt! :0)

Kjøpt masse ufornuftig til jul jeg!! :0)

Og klart gutten må ha den kuleste hjelmen i bakken!! ;0)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig i poenget ditt! :0)

Kjøpt masse ufornuftig til jul jeg!! :0)

Og klart gutten må ha den kuleste hjelmen i bakken!! ;0)

Får håpe det blir en snørik vinter nå da:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først da jeg var i butikken, sønte jeg hvorfor han ikke synes hjelmen er kul. Gammel hvit og slitt "månehjelm"

Ja,noen ganger må ungene få lov til å være kule! :0)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke om jeg synes du er spesielt ufornuftig, det er i så fall greit når det kommer til julegaver. Hvorfor skal gaver være fornuftige?

Jeg regner med at du ikke ruinerer deg på å kjøpe hjelmen, og når det i tillegg legger til rette for en aktivitet du ønsker han skal drive med, og han ønsker seg den hjelmen ser jeg ikke noe galt i at han får den.

Priser på hjelmer og annet sportsutstyr vet jeg ingenting om, men jeg har inntrykk av at det koster en del, ja. :- )

Ok, nå ser jeg jo at du faktisk synes det var greit. Leste visst ikke hovedinnlegget godt nok jeg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får håpe det blir en snørik vinter nå da:)

Ja, bare du holder snøen for deg selv kan jeg være med å håpe jeg også. 1700 kroner er i alle fall mye for en hjelm som ikke blir brukt på grunn av snømangel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig i poenget ditt! :0)

Kjøpt masse ufornuftig til jul jeg!! :0)

Og klart gutten må ha den kuleste hjelmen i bakken!! ;0)

Det er jo noe av gleden ved gaver, at det er noe ufornuftig eller luksuriøst som du ellers ikke ville kjøpt. :- )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, bare du holder snøen for deg selv kan jeg være med å håpe jeg også. 1700 kroner er i alle fall mye for en hjelm som ikke blir brukt på grunn av snømangel.

Vi reiser en del til fjells, og der er det alltdid snø.

Men håper det blir snø i Oslo, så han får brukt den på Tryggvann også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi reiser en del til fjells, og der er det alltdid snø.

Men håper det blir snø i Oslo, så han får brukt den på Tryggvann også.

Hver sin lyst, sier nå jeg. Jeg har aldri vært noe vintermenneske, eneste positive med vinteren er at kulda gir en god grunn til å fyre i peisen. Må bare få meg peis først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hver sin lyst, sier nå jeg. Jeg har aldri vært noe vintermenneske, eneste positive med vinteren er at kulda gir en god grunn til å fyre i peisen. Må bare få meg peis først.

Jeg har elsket å gå på ski i fra jeg var lita og slalom fra jeg var 16, så jeg er nok både et sommer og vintermenneske. Eneste tiden på året jeg ikke liker er siste halvdel av oktober og November. Den tiden kunne jeg gjerne hoppet over.

Har ikke stått så mye på slalom de siste årene da, pga minstemor.

Det er vel på tide og kjøpe slalomutstyr til henne også snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Persille1365381127

En billig hjelm som er fullt brukbar men som gutten ikke vil bruke - er helt hensiktsløs.

Og, dyre hjelmer er faktisk av bedre kvalitet, bedre passform og lettere enn mange av de billige.

Hadde du prøvd og sammenlignet ville du visst det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En billig hjelm som er fullt brukbar men som gutten ikke vil bruke - er helt hensiktsløs.

Og, dyre hjelmer er faktisk av bedre kvalitet, bedre passform og lettere enn mange av de billige.

Hadde du prøvd og sammenlignet ville du visst det.

Jeg har null peiling på slalåmhjelmer, og sportsutstyr generelt. Jeg har aldri påstått noe annet. Jeg referte bare til morens vurdering av at hjelmen er fullt brukbar, og at han derfor ikke trenger noen ny.

Poenget mitt var at julegaver ikke trenger å være fornuftige. Jeg er helt for at gutten får den hjelmen han ønsker seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er egentlig bare glad for at det var noen som "overgikk" meg, for jeg var nemlig litt småangrende etter å ha betalt 1200 kroner for en alpinhjelm. ....fordi den het Kari Traa, og var mye kulere enn de til halve prisen...

Men jeg vet at den blir brukt da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...