Gjest TNR Skrevet 21. desember 2007 Del Skrevet 21. desember 2007 Hei Jeg er gravid i uke 30. Er blitt fryktelig forkjølet, og sover dårlig pgå nett nese og hoste. Er skeptisk til å ta legemiddler under svangerskap, men nå lurer jeg på hvilke nesedråper som er trygge å ta? Har vært syk i nesten to uker. Har ikke feber, men hoster fortsatt opp mye slim og grønne klumper. Kan forkjølelsen i seg selv skade fosteret? Ett siste spm: Hvor sliten er det lov å bli når man trener som gravid? Forstår at jeg ikke må gjøre noe som kan fremprovosere fortidlig fødsel, men uansett hvor anpusten man blir vil vel fosteret prioriteres? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 21. desember 2007 Del Skrevet 21. desember 2007 Ang. nesespray så spør på apoteket. Når det gjelder trening så bør du vel roe ned veldig på den fronten nå? I og med at du er 30 uker på vei mener jeg. Jeg ville ikke slitt meg ut på trening nå i alle fall, du vil trenge krefter til fødselen. ) Men lett trening går nok fint. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 21. desember 2007 Del Skrevet 21. desember 2007 Jeg bruker Miwana nesedråper... apotekets anbefalning for gravide;) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 24. desember 2007 Del Skrevet 24. desember 2007 Med hensyn til fosteret og bruk av nesedråper behøver du ikke bekymre deg, for det er så lite som tas opp av kroppen. Otrivin f.eks. kan du gjerne bruke. Forkjølelse er ganske vanlig hos gravide (som hos andre) og skader ikke. Høy feber kan muligens skade fosteret tidlig i svangerskapet, men ikke så sent som du nå er. Man kan ikke fremprovosere en fødsel ved trening i et normalt svangerskap, men du bør redusere aktiviteten da graviditeten i seg selv er en påkjenning for din fysikk. Du kan ikke 'ta surstof'' fra fosteret selv om du blir andpusten. Lykke til med det videre svangerskapet, stress litt ned i julen. Vennlig hilsen Mette H 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 24. desember 2007 Del Skrevet 24. desember 2007 Ang. nesespray så spør på apoteket. Når det gjelder trening så bør du vel roe ned veldig på den fronten nå? I og med at du er 30 uker på vei mener jeg. Jeg ville ikke slitt meg ut på trening nå i alle fall, du vil trenge krefter til fødselen. ) Men lett trening går nok fint. ''Jeg ville ikke slitt meg ut på trening nå i alle fall, du vil trenge krefter til fødselen. )'' Rart å høre fra deg, som trener så fælt for tiden - når det ennå er et par måneder til fødselen, må det da bare være bra å trene seg opp mot den? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 25. desember 2007 Del Skrevet 25. desember 2007 ''Jeg ville ikke slitt meg ut på trening nå i alle fall, du vil trenge krefter til fødselen. )'' Rart å høre fra deg, som trener så fælt for tiden - når det ennå er et par måneder til fødselen, må det da bare være bra å trene seg opp mot den? Joda, lett trening kan man drive med hele svangerskapet, men jeg ville ikke trent så hardt at jeg ble utslitt hver gang, men det er nå meg da.) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.