Gå til innhold

Husleie oppsigelse


Gjest whatsoever

Anbefalte innlegg

Gjest whatsoever

Jeg leier en leilighet hvor jeg har 3 års kontrakt. Orker ikke å bo her lenger og har fått et annet sted å bo fra 1.april. Noen har sagt til meg at det er vanlig at man har 3 mnd.oppsigelse på leiekontrakter. Hvis jeg ønsker å være ute av leiligheten med siste dag i mars, når må jeg si opp da? blir det innen første januar, februar eller innen første desember? Klarer ikke å konsentrere meg her... Er jeg pliktig til å bo her i 3 år siden leiekontrakten er på 3 år eller kan man si opp før? Noen som har vært borte i dette før?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis du har tre mnd oppsigelse, så må du si opp leieforholdet før 1. januar...

Har dessverre ikke peiling på om du er bundet til tre år av en sånn kontrakt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Isflaket

Si opp, skriftlig, snarest mulig. I alle fall før månedsskiftet. Har du tre måneders oppsigelse, så har du det, om det så er hundreårskontrakt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må lese kontrakten din. Dersom den er tidsbegrenset til 3 år, kan den i utgangspunktet ikke sies opp. Men kontrakten dinb bør ha et punkt om dette - er det avtalt oppsigelsesadgang?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Les kontrakten din, der skal det meste du lurer på stå.

Du må alltid si opp før den første i hver måned, hvis ikke gjelder oppsigelsen en måned ekstra.

Snakk også med utleier, så han er informert, men husk å si opp skriftlig, det er viktig. Jeg leier ut noen leiligheter, og er ikke så nøye med om de sier opp skriftlig eller ikke, fordi jeg alltid holder ord og oppfører meg realt og prøver å hjelpe til så godt jeg i en slik fase. Men for deg som leietager må du sørge for å gjøre det meste riktig, hvis ikke kan det bli ord mot ord og den diskusjonen taper du. Du må sikre deg mest mulig så du ikke sitter der med to husleier, som du ikke klarer å betale.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...