Gå til innhold

Psykopat?


Gjest 50åringen

Anbefalte innlegg

Gjest 50åringen

hei, jeg ønsker hjelp til å tyde noen signaler fra en man jeg ahr truffet. ER enke, 50 år Traff en mann - på nett. Snakket lenge -vi møttes, alt var bra - en stund. Så sa jeg et ord (i telefonen) som ble misoppfattet - og det var umulig å forklare hva jeg egentlig mente - og dette skulle være helt helt klart, ville vært det for de fleste. etter en stund var han tilbake, sa det var en misforståelse. vi ahr møttes noen flere ganger. Jeg liker han så godt når vi er sammen. (det har oppstått noe en gang da også) men så snakkes vi på telefonen eller på nettet. og plutselig har jeg sagt noe feil, og det er ikke mulig å få rettet opp. Nå hadde vi avtalt å møtes til nyttår, men for en uke siden oppsto det samme, og jeg har forsøkt å forklare, men helt umulig, og når jeg ringer (det har skjedd 2 ganger) så legger han på. Jeg vil gjerne tilføye at når vi er sammen, legger han planer for alt vi skal gjøre sammen. Han har god utdanning og god jobb - og tjener bra. Han har vært gift, er skilt, har hatt samboer han har flyttet fra. De har litt kontakt, menmer sånn at han hjelper henne med noen problemer,jeg tror ikke noe er på grunn av henne. Jeg prøvde igjen idag å få kontakt, ringte - han la på. Så jeg sendt en e-mail - men jeg vet at hvis han ville svart ville det skjedd med en gang. Jeg skjønner ham ikke, og vet ikke hva jeg skal gjøre, kanskje bare glemme ham? eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes du burde glemme ham. Det kan være mange grunner til misforståelser, men felles for de fleste mennesker er at vi ønsker å ordne opp i dem.

Du spør om signaler, og utfra det du skriver mener jeg han sender sterke signaler om at han ikke er voksen nok til å kunne takle et forhold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

Det er meget mulig at han er en vanskelig mann.

Om han er en psykopat, er det helt umulig å si noe om ut fra det lille og vage du skriver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glem ham. Den mannen oppfører seg ikke som en voksen.

Alle kan vel bli sint og si ting vi ikke mener, men å nekte å svare når du ringer, ikke en gang være inne på tanken at det er noe han har misforstått, tyder på at det vil bli vanskelig (enda vanskeligere) å ha noe med ham å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Virker heller uklar den personen ja. Jeg er forøvrig på din alder, men krever ikke noe annet enn at du ikke vanerøyker, og digger tungrock på full guffe. :-). Og HATER dansebandmusikk og opera.. Bør helst mimre om sytitallet,eller sent sekstitall. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker heller uklar den personen ja. Jeg er forøvrig på din alder, men krever ikke noe annet enn at du ikke vanerøyker, og digger tungrock på full guffe. :-). Og HATER dansebandmusikk og opera.. Bør helst mimre om sytitallet,eller sent sekstitall. :-)

Kan tillegge at jeg har god utdannele, ikke utsikter til jobb og heldigvis ikke pådratt meg "småkryp" >:->

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår ikke hvorfor du ikke bare konfronterer ham og får vite grunnen til hvorfor han oppfører seg slik. Det _kan_ være han har en god grunn, det _kan_ og være han er en sær og ytterst vanskelig person.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ernåminmening

Vel , nå er det alltid 2 sider av en sak og her får vi høre den ene. Hva er det du tar opp gang på gang som er umulig og forklare senere da? Synes det høres merkelig ut jeg da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har opplevd akkurat dette samme som du beskriver.

Jeg tok ikke tegnene alvorlig nok, og det endte ikke så bra. Han virket veldig ok så lenge han kunne bestemme når kontakt skulle skje og hva som skulle snakkes om. Men det viste seg å være en rimelig syk person som jeg burde holdt meg unna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan tillegge at jeg har god utdannele, ikke utsikter til jobb og heldigvis ikke pådratt meg "småkryp" >:->

Og ikke minst så har jeg ganske rabiate antireligiøse og antipolitiske meninger, og vil beskrive meg som en tikkende bombe som bare venter på rett andledning til å detonere. En riktig kjernekar med andre ord. ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...