Gå til innhold

Søvn, alternativer?


Mikkaela_rev

Anbefalte innlegg

Hei, jeg fikk Tolvon (10 mg) mot søvnproblemer, og har nå forsøkt dette. Det fungerer kjempebra på søvnen, men jeg blir desverre helt ubrukelig dagen etter, og har derfor droppet det.

Hvilke alternativer finnes? (Har innsovingsproblemer, men det største problemet er svært urolig søvn med hyppig oppvåkning)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vallergan, et antihistamin. Eller seroquel i lav dose (antipsykotika) gir søvnighet, er de jeg har best erfaring med.

Takk for svar, skal spørre legen min om disse :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

Hvor lenge prøvde du? Mer en en uke? Mer enn to?

Tolvon har det med litt hang-over i starten for en del pasienter. Det forsvinner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor lenge prøvde du? Mer en en uke? Mer enn to?

Tolvon har det med litt hang-over i starten for en del pasienter. Det forsvinner.

Prøvde kun et par netter, heh.. Om det er en tid på året det går an å være ubrukelig er det vel etter overstått julaften, så da forsøker jeg igjen fra den 25 og ser det an.

Takk for info :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Prøvde kun et par netter, heh.. Om det er en tid på året det går an å være ubrukelig er det vel etter overstått julaften, så da forsøker jeg igjen fra den 25 og ser det an.

Takk for info :-)

ta tolvonen så tidlig du klarer på kvelden. den hang over effekten er helt forferdelig men den pleier å gi seg etterhvert, men da må du holde ut lenger enn noen netter. forsøk igjen, om du fortsatt føler deg som et vrak så bør du prøve noe annet.. kanskje vallergan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Melatonin 3MG !

Funker som ei kule, ingen hangover dagen etter.

Du driver reklame for melatonin, ser jeg. Husk at det ikke er en sovemedisin, men et hormon som regulerer døgnrytmen. Det vil si at det ikke er sikkert det funker hvis man har alvorlige søvnproblemer, men det funker nok bra for å snu døgnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du driver reklame for melatonin, ser jeg. Husk at det ikke er en sovemedisin, men et hormon som regulerer døgnrytmen. Det vil si at det ikke er sikkert det funker hvis man har alvorlige søvnproblemer, men det funker nok bra for å snu døgnet.

Reklame og reklame Fru Blom.

Eg har prøvd det meste innen sovemedisingenrèn og ingenting har funka bedre på meg enn Melatonin, så hvis det kan hjelpe andre med søvnen fremfor å trøkke innpå med kjemikalier så gjerne for meg!

Ps! Eg har slitt med søvnen siden midten av 80 tallet!

God JUl! Nå reiser eg, ferja går om vel èn time.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ta tolvonen så tidlig du klarer på kvelden. den hang over effekten er helt forferdelig men den pleier å gi seg etterhvert, men da må du holde ut lenger enn noen netter. forsøk igjen, om du fortsatt føler deg som et vrak så bør du prøve noe annet.. kanskje vallergan.

Takk for tipset, det skal jeg forsøke! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trillelillepille

Hvor lenge prøvde du? Mer en en uke? Mer enn to?

Tolvon har det med litt hang-over i starten for en del pasienter. Det forsvinner.

ganse utrolig i grunn, men det fantastiske er at virkningen fortsetter i lang tid, selv om man skulle tro man ble tilvendt, hangoveren forsvinner men den virker når den skal. I alle fall for noen av oss

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...