Gå til innhold

Miste sykepenger?


-Sanselig-

Anbefalte innlegg

Hvorfor mister jeg alle sykepengene mine, om jeg sier nei til en operasjon?

Jeg har vært sykemeldt siden oktober. I sykemeldingen skrev jeg når jeg skulle på ferie, og operasjonen falt midt i ferien min.

Deler av utgiftene kan ikke refunderes, og jeg hadde flaks da jeg fikk kjøpt billetter. (Fikk beskjed fra sykehuset at jeg ikke ville få operasjon før i juli).

Men fikk innkalling i juni, i ferien, og derfor ville jeg takke nei, og vente på å komme inn senere.

Da fikk jeg streng beskjed om at hvis jeg takket nei, ville jeg miste sykepengene mine.

Så nå lurer jeg på hvorfor? =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Irene Grøneng

Du kan miste sykepengene hvis du UTEN RIMELIG GRUNN nekter å gå med på en behandling som kan gjøre deg frisk, noe annet skulle jo bare mengle

;-)

Se ftrl § 8-8:

www.lovdata.no/all/tl-19970228-019-021.html#8-8

- men hvis du altså har en rimeli (god) grunn for å nekte så blir det annerledes. Det kommer jo også an på hvor mye forlenget sykmeldingen blir pga dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan miste sykepengene hvis du UTEN RIMELIG GRUNN nekter å gå med på en behandling som kan gjøre deg frisk, noe annet skulle jo bare mengle

;-)

Se ftrl § 8-8:

www.lovdata.no/all/tl-19970228-019-021.html#8-8

- men hvis du altså har en rimeli (god) grunn for å nekte så blir det annerledes. Det kommer jo også an på hvor mye forlenget sykmeldingen blir pga dette.

Vil det si at jeg må tilbakebetale sykepengene om jeg sier nei, eller betyr det at jeg ikke får sykepenger utover den datoen?

Hvem skal jeg henvende meg til når det gjelder min rimelige gode grunn?

Sykehuset, TK eller legen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Irene Grøneng

Vil det si at jeg må tilbakebetale sykepengene om jeg sier nei, eller betyr det at jeg ikke får sykepenger utover den datoen?

Hvem skal jeg henvende meg til når det gjelder min rimelige gode grunn?

Sykehuset, TK eller legen?

Du skal snakke med TK, det er de som avgjør i første omgang i alle fall. (du har jo klagerett).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...