Gå til innhold

Bekymret..


georg

Anbefalte innlegg

En kveld i februar fikk jeg et kraftig svimmelhets anfall rommet spant rundt som en karusell. Jeg blir heldigvis ikke spesielt kvalm, på den annen side blir jeg heller aldri bil eller sjøsyk. Spesielt blir jeg sliten i øynene når jeg har det slik, og det er viktig at det ikke er for mye bevegelser i nærheten. Fysisk aktivitet med høy puls gjør at jeg nesten går rett i gulvet hvis jeg gjør brå hodebevegelser.Etterhvert har jeg utviklet en slags høyfrekvent øresus som kommer mest når jeg slapper av eller skal legge meg om natta. Jeg er ikke direkte svimmel, men blir bare helt utslitt innimellom. Det topper seg hver måned ca. med at jeg blir meget dårlig, jeg får en følelse av å komme bort og av å bare være halvt til stedet selv om jeg aldri har besvimet og husker allt fra de gangnene det har toppet seg. Jeg holder da sengen i 2-3 dager. For så å komme meg igjen og bli "halvfrisk" igjen. Nå hadde jeg nettop en ny periode, men denne har bygget seg opp over mye lengre tid (6-7 dager) og har vært den kraftigste jeg har opplevd. Jeg har gått til lege og han sendte meg videre for å ta en CT, der kom der ingenting opp. All mulige blodprøver er tatt, og både blodsukker og stoffskiftet er bra. Jeg har vært hos en nevrolog og han sendte meg videre til topografi undersøkelse av hjernen, han trodde ikke han ville finne noe, men bare for sikkerthets skyld ville han undersøke. Jeg er blitt meget sliten og nedrykt som en følge av dette ubehaget jeg har nå som jeg har vært syk i ca. 6 måneder , og er jo usikker på hva dette kan være. I det siste føler jeg med mer og mer virkelighets fjern, er værst når jeg ligger i sengen, får en uggen følelse av å ikke være tilstede selv om jeg er det. Må nesten minne meg selv på at jeg er til stede. Er jo litt deprimert for tida, men har ikke mistet allt håp, er enda sikker på at jeg blir frisk engang. Har hørt om andre med lignende symptomer.

Det jeg lurer på er om det jeg nevte til slutt her, er symptomer på en psykisk lidelse?

Er ikke sånn hver eneste dag, bare av og til. (Gutt 18)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Nils Havard Dahl, psykiater

Svimmelhet sees ikke sjelden ved angstlidelser.

Dog er det så mange "somatiske momenter" i det du nevner, at jeg vil foreslå at du spør øre-nese-hals legen på forum.

"Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...