Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg er en jente på 14 år som har hatt diabetes i 2 1/2 år.

i slutten av fjor sommer begynte jeg med mixtard der jeg la på meg "mye".

Jeg vil bare vite hvor mange IE av mixtard, humalog og insulatard jeg må ta for å legge på meg 1kg?

Gjest Windsong
Skrevet

Hei!

Det tror jeg neppe det finnes noe fasitsvar på. Det er individuelt hvordan vi reagerer på forskjellige typer insulin.

Jeg har f.eks. aldri lagt på meg av insulinet i seg selv. Først brukte jeg Insulatard og Humalog i kombinasjon uten å merke noe på vekten. Imidlertid la jeg noe på meg da jeg begynte med insulinpumpe (kun Humalog). Men det tror jeg rett og slett skyldes at jeg har fått mer kontroll på blodsukkeret, og "tisser ut" mindre energi.

På den annen side har jeg forstått det som om insulin er et slags veksthormon, og at noen opplever å gå opp i vekt.

Vet ikke om det ga svar på det du lurte på, men jeg håper det oppklarte noe :-)

Gjest Ottar Grimstad, spesialist i allmennmedi
Skrevet

Det kan jeg ikke svare på. Jeg forstår at diabetesforum mangler lege nå, men de har mange brukere som kan mye.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...