Gå til innhold

Da er det jul


Orio

Anbefalte innlegg

Nå er julen i gang her. Jeg er hjemme hos foreldrene mine, har med tannbørste, gaver og laptop (hva skulle jeg gjort uten trådløst nett?), og har trukket meg tilbake til mitt gamle pikerom.

Det ble en slags jul hjemme også. Fikk litt julelukt med krydderkake, lagde brente mandler i går (tok en evighet), har kjøpt mange klementiner og tre røde epler som ser ut som de er polert med voks. Har tatt frem begge nissene mine og en engel, og har fylt opp julekrukka med twist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så flink du har vært med å stelle i stand jul hjemme hos deg selv. Og godt du har pc/trådløst med "hjem".

Husker selv siste jul hjemme.. Fra julaften. Jeg stakk 1.juledag før frokost, selv om det ikke var planen. Nok ble nok, liksom. Det gjaldt vel først og fremst mor mi, som var en skikkelig heks. Men jeg hadde ikke med meg escapemulighet som pc, da.

God jul til deg!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koselig med pikerom :) Det må jo være litt spesielt å komme tilbake til?

God jul til deg!!

Ja, blir satt noen år tilbake i tid. :- ) Og så er det kjekt å ha et sted å trekke seg tilbake når det blir for mye for mye hygge og "nå har vi det bra dere". Særlig når jeg ikke røyker, og kan gå ut på trappen for å ta en røyk.

God jul til deg også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du har vært med å stelle i stand jul hjemme hos deg selv. Og godt du har pc/trådløst med "hjem".

Husker selv siste jul hjemme.. Fra julaften. Jeg stakk 1.juledag før frokost, selv om det ikke var planen. Nok ble nok, liksom. Det gjaldt vel først og fremst mor mi, som var en skikkelig heks. Men jeg hadde ikke med meg escapemulighet som pc, da.

God jul til deg!!!

Erfaring, skjønner du. Jeg vet jeg ikke klarer jul med familien uten mulighet til å flykte litt, f.eks inn på dol. Eller, jeg hadde jo overlevd, men tror ikke det ville blitt noen hyggelig jul verken for meg eller familien. :- )

Foreldrene mine er greie, så jeg har heldigvis ikke det problemet, det blir bare for mye mas juleaften. 1. juledag er en veldig avslappet dag her, ikke så mye som skal skje og ikke flere timer med etterhvert krampaktig hygge. Planen er å bli til litt ut på dagen i morgen. (Eller, det blir kanskje lenge, siden jeg ikke har tenkt meg ut av senga før langt på dag.)

Jeg håper du får en god jul. :- )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Juledattermor

Ja, blir satt noen år tilbake i tid. :- ) Og så er det kjekt å ha et sted å trekke seg tilbake når det blir for mye for mye hygge og "nå har vi det bra dere". Særlig når jeg ikke røyker, og kan gå ut på trappen for å ta en røyk.

God jul til deg også.

Kjære Orio - nå har jeg fulgt deg på Dol i disse siste dagene og sier dette:jeg var akkurat der du er nå i mange, mange år. Jeg hadde sånn juleangst, fordi da skinte elendigheten i familien min (den var helt skjult, jeg har en veldig velfungerende, vellykket familie) så veldig gjennom for en som meg, som er "nervøs" og ser det skjulte.

Jeg klarte meg. Og det er veldig rart å huske på det, for nå, i dag, ligger datteren min og hviler seg litt og leser på pikerommet og jeg vet at hun har mye hun kunne ha sagt, men ikke sier. Hun er kommet fra en annen by, med litt baggasje, hun skal bare være til tredje dag jul. Jeg elsker henne, og hun elsker nok meg, men hun har store festningsmurer.

Jeg besvimte hver julaften - av angst - i mange år. Nå gjør jeg ikke det. Men jeg skjønner deg altfor godt - og i tillegg har jeg en avmålt datter for to dager på pikerommet.

Kjære Orio. Livet er mangfoldig og rart. Ikke ta familien innover deg. Pust med magen - snart er det nye året her.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...