Gå til innhold

Innlagt- medisinendring


Psykojenta

Anbefalte innlegg

Jeg er for tiden innlagt på en akuttpost på 7.uke.

Det jeg egentlig strever mest med å forstå er :

Hvis de(personalet) merker en bedring på meg, mindre svingninger og sånn...hvorfor i all verden er de da "enige" i min vurdering om å prøve en annen medisin?? er det fordi jeg ønsket det eller ligger noe annet til grunn?

Jeg har fjerna Cipralex(gjort 1.døgn)

Starta med Seroquel(Quetiapin) etter noen få dager samtidig

som Zyprexa etterhvert ble fjerna

Stått på Seroquel siden...trappa litt ned siste tiden

Nå skal vi prøve Orfiril+Lithionit tror jeg...

Ikke aner jeg hvor det skal bli av antipsykotikaen heller...

Jeg kan ikke se at det er blitt noe bedring da jeg svinger høyere opp(sitter på avdelinga på grilltur med et garnnøste som bål- noe jeg da syntes var helt greit)... Til å klatre på gjerdet til togovergang når toget passerer- før var dette bare tanker jeg hadde hatt i 2 år...

Men de mener kanskje det er en bedring siden jeg ikke føler jeg kan snakke med personalet når ting blir vanskelig- dermed holder jeg ting for meg selv....

Vet ikke helt hvor jeg vil med dette...jo...det var det medisinvurderingsspørsmålet...

Er for tiden på juleperm, så håper på svar innen nyttår...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

Medisinendringen tyder på at du har bipolar lidelse. Ved en overgang fra antidepressiva til stemningsstbiliserende og Seroquel kan du regne med at du får det langt bedre.

Jeg synes du kan be personalet fortelle deg hva de legger til grunn når de sier at du er blitt bedre.

Samtidig må du fortelle ærlig hvordan du har det. Bare da kan de finne den beste behandlingen for deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...