Gå til innhold

endetarm/tarmkanal er konstant øm

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Trygve Talseth, Urolog

Noen har en såkalt "fissur" i endetarmen. Dette er en kronisk sprekkdannelse som kan gi symptomer som du beskriver. Det kan også være andre årsaker med muskelspenninger i bekkenet o.l.

Jeg synes du bør få en undersøkelse av selve endetarmen for å undersøke dette. En røntgen-undersøkelse vil ikke avsløre dette.

• 1 år senere...

Dette spørsmålet vil du få bedre svar på i forum for almenmedisin. Vennligst still det der.

Forum for allmennmedisin er nedlagt.

Jeg tror at jeg må finne ut om det er fissur som det ble foreslått.

Jeg har kjøpt et middel på apoteket som heter Vi-Siblin og etter at jeg begynte med det så svir det ikke lenger like mye og avføringen virker litt fastere.

Men fortsatt er det svært ubehagelig.

Hva slags undersøkelser må jeg få gjort hos legen?

Trygve Talseth, Urolog

Forum for allmennmedisin er nedlagt.

Jeg tror at jeg må finne ut om det er fissur som det ble foreslått.

Jeg har kjøpt et middel på apoteket som heter Vi-Siblin og etter at jeg begynte med det så svir det ikke lenger like mye og avføringen virker litt fastere.

Men fortsatt er det svært ubehagelig.

Hva slags undersøkelser må jeg få gjort hos legen?

Han vil sette inn et smalt rør som han kan se gjennom - anoskop. Det er vanligvis ikke smertefullt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...