Gå til innhold

Tolvon og forhøyet leverprøver


Gjest Snømusa

Anbefalte innlegg

Gjest Snømusa

Har fått foreskrevet tolvon 90 mg pr dag, problemet er at jeg har fått en del alvorlige bivirkninger. Jeg har forhøyet leverprøver, (ikke så mye), var til ultralyd av lever for dette og det ble slått fast at det ikke var andre årsaker. Jeg har masse ødemer og får 20 mg diural for dette som ikke er nok, er i tillegg tungpust og stiv i hele kroppen. Har hatt langvarig depresjon. (ca 5 år), og fått psykoterapi i perioder uten at jeg har blitt frisk. Har ikke andre sykdommer og nyter ikke alkohol. Er det forsvarlig å bruke tolvon når jeg får disse bivirkningene? Har i tillegg cipralex 10mg dgl. ( det har jeg brukt i 5 år uten tilstrekkelig effekt, det virker som om tolvon hjelper på depresjonen min. Har brukt det siden august i år. Det er ikke endogen depresjon men livspåkjent sier psykiaterne.). Veeeldig takknemlig for svar, vet ikke hva jeg skal gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest sitronkaramell

jeg fikk de bivirknignene du beskriver der av efexor = ødemer + forhøyede

leververdier. Det er en ganske sjelden men slitsom bivirkning. Legen

min sa det ikke var farlig å gå med lettere forhøya leververdier,men jeg valgte

likevel å slutte. Ødemene var også veldig plagsomme (veldig hovne bein)

Bruker nå cipralex med god virkning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...