Gjest popo Skrevet 12. juni 2001 Skrevet 12. juni 2001 Hei Jeg er en mann på 39 år. I forbindelse med FN-oppdrag i Jugoslavia 1992/93 fikk jeg på våren 1993 plutselig smerter i pungen, nedre mageregion og bakre flanker i ryggen. Pungen var rød, øm og hoven og svært varm (underbuksene ble fuktige av svette). Etter ca. 2 uker gikk dette over av seg selv. Etter dette har denne tilstanden kommet jevnlig - ca. 2 ganger i året. Jeg har vært til legesjekk flere ganger. Har tatt mange prøver, ultralyd og røntken - uten resultat. Tilstanden starter med at pungen blir som beskrevet. Etter kort tid blir jeg øm mellom navle og skritt,når jeg trykker på høyre og venstre side. Videre blir jeg øm/vont i ryggen på begge sider av nedre flanker bak. Jeg blir også øm på innsiden av begge lårene. I perioder er jeg også øm i området mellom pung og anus. Jeg har ingen smerte eller problemer ved vannlating eller sex. Urinen ser helt ok ut. Det kan nevnes at jeg som 11-åring ble operert for 1 testikkel og at jeg har tatt blindtarmen. I 92/93 utviklet jeg også allergi mot bl.a. nøtter og pollen. Vil også opplyse om at jeg - feilaktig - ble satt på en pencelin-kur i Jugoslavia som varte i 2 måneder. 0 Siter
Trygve Talseth, Urolog Skrevet 13. juni 2001 Skrevet 13. juni 2001 Det er ikke mulig med sikkerhet å si hva dette skyldes. Men det kan skyldes prostatitt med samtidig infeksjon i bitestikler (smertene som startet i pungen). Jeg synes du bør bli undersøkt av urolog for å se om han kan finne ut av disse smertene. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.