Gå til innhold

Å omskape angst til positiv energi?


Gjest bippp

Anbefalte innlegg

Høres kanskje rart ut, men tror at hvis man greier å sette kroppen i aktivitet og tvinge seg til å gjøre ting, så ligger det veldig mye energi i angst. Problemet mitt er at jeg må sørge for å gjøre noe hele tiden og ikke finne på å legge meg ned. Blir jo fysisk sliten av dette også, men bedre enn å bare sitte og henge. Fikk høre at jeg var slitsom idag, at jeg ligger for mye.

Det gjør forferdelig vondt å måtte trosse denne angsten, men må bare ta "det vonde ved roten" og ikke la angsten ta overhånd. Så hvis jeg nå setter opp farten og prøver og springe fra denne angsten, så blir jeg sikkert perfekt før det nye året kommer :-). Mye tull skrevet på kort tid dette, måtte bare få det ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, håper du har funnet en måte å takle angsten på. For min del så kan jeg ikke løpe i fra den, uansett hva jeg gjør, den innhenter meg likevel :-(

Om det virkelig er ille, så må jeg bare legge meg ned og gjennomleve det. Da har jeg ikke energi til noe annet. Men om det ikke er så ille, så hender det jeg går meg en tur og det hjelper noen ganger litt.

Lykke til med å overvinne angsten, bippp :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meget smart tenkt mht mestring :-)

Lykke til :-)

Så bra å høre :-). Da skal jeg sette igang. Det første blir å "banke" opp katten som hopper opp i juletreet rett som det er. Så blir det storrengjøring her :-). Fortsatt god jul!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, håper du har funnet en måte å takle angsten på. For min del så kan jeg ikke løpe i fra den, uansett hva jeg gjør, den innhenter meg likevel :-(

Om det virkelig er ille, så må jeg bare legge meg ned og gjennomleve det. Da har jeg ikke energi til noe annet. Men om det ikke er så ille, så hender det jeg går meg en tur og det hjelper noen ganger litt.

Lykke til med å overvinne angsten, bippp :-)

Tusen takk, kan bare ikke bli liggende og la denne angsten få lov til å vinne, pokker heller. Fortsatt god jul fnugget :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk, kan bare ikke bli liggende og la denne angsten få lov til å vinne, pokker heller. Fortsatt god jul fnugget :-)

Det er sant :-)

Og har tenkt tanken selv også noen ganger. Altså hvor mye energi jeg faktisk bruker på denne angsten. Den er som et stort sluk og den kan ikke dra meg med i dragsuget. Men jeg klarer bare ikke være sosial og aktiv hele tiden, dessverre. Må gjøre det på en annen måte nå - enn å tvinge meg. Får vel finne en mellomting.

Fortsatt god jul, bippp og lykke til videre :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så bra å høre :-). Da skal jeg sette igang. Det første blir å "banke" opp katten som hopper opp i juletreet rett som det er. Så blir det storrengjøring her :-). Fortsatt god jul!

Hehe - du skulle sett katten min i går..vettskremt var den, fordi jeg hadde på meg en grønn ansiktsmaske. Den gjemte seg under soafen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe - du skulle sett katten min i går..vettskremt var den, fordi jeg hadde på meg en grønn ansiktsmaske. Den gjemte seg under soafen :)

:-). Katter er noen rare dyr, min er ganske bortskjemt og slitsom av og til, men morsom også. Det rare er at når jeg ligger, så ligger den også. Den fanget en mus og la ved sengen min engang da jeg var syk :-). Den skjønte jo sikkert at jeg også måtte ha mat. Et signal om at jeg hadde ligget lenge nok også, når det begynner å lukte død mus :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:-). Katter er noen rare dyr, min er ganske bortskjemt og slitsom av og til, men morsom også. Det rare er at når jeg ligger, så ligger den også. Den fanget en mus og la ved sengen min engang da jeg var syk :-). Den skjønte jo sikkert at jeg også måtte ha mat. Et signal om at jeg hadde ligget lenge nok også, når det begynner å lukte død mus :-)

Hehe - det var jo skikkelig ekkelt! Men omtenksomt av katten da, den ville nok bare fore deg så du kunne bli stor og sterk igjen :)

Katten min tok med seg en mus en gang jeg hadde middagsgjester og musa pilte rundt under stolene og bordet....det var jo hyggelig....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe - det var jo skikkelig ekkelt! Men omtenksomt av katten da, den ville nok bare fore deg så du kunne bli stor og sterk igjen :)

Katten min tok med seg en mus en gang jeg hadde middagsgjester og musa pilte rundt under stolene og bordet....det var jo hyggelig....

He-he-håper ikke gjestene dine var redd for mus da. Har en venninne som sto på stuebordet i over en time og ventet på at mannen skulle komme hjem. Hun er veldig redd for mus :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meget smart tenkt mht mestring :-)

Lykke til :-)

Men hva når kvelden/natta kommer? Da må en nødvendigvis roe ned for å ha sjans til å sovne. Men hvis jeg holder meg i aktivitet hele dagen, og på den måten "løper fra angsten", kommer den med full styrke når jeg skal legge meg. Hvordan finner jeg en løsning på det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er klart min målsetting for det nye året og jeg ser frem til og gripe det hele ann på en annen måte jeg :)

Har kastet bort altfor mange år på og underkaste meg denne sykdommen.

Jeg skal ut og mestre litt jeg nå - snuse på livet utenfor. Jeg har vært der og er der i perioder nå også, men jeg vil ha mer av det simpelthen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hva når kvelden/natta kommer? Da må en nødvendigvis roe ned for å ha sjans til å sovne. Men hvis jeg holder meg i aktivitet hele dagen, og på den måten "løper fra angsten", kommer den med full styrke når jeg skal legge meg. Hvordan finner jeg en løsning på det?

Har du prøvd å løpe så fort, virkelig "ta i", slik at kroppen din er så sliten av fysisk aktivitet at du rett og slett slokner? Jeg benytter meg av dette endel, og i tillegg tar jeg så mye truxal at tankene roer seg. Virker som regel på meg når jeg har mine "perioder" med søvnløshet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har du prøvd å løpe så fort, virkelig "ta i", slik at kroppen din er så sliten av fysisk aktivitet at du rett og slett slokner? Jeg benytter meg av dette endel, og i tillegg tar jeg så mye truxal at tankene roer seg. Virker som regel på meg når jeg har mine "perioder" med søvnløshet.

Jeg er ikke i form til å løpe, men jeg har anstrengt meg så mye fysisk at jeg nærmest kollapser, men da kommer tankene i hurtigtogfart, så det blir helt umulig å slappe av. Da ligger jeg der, da, utmattet og utslitt fysisk, men ute av stand til å sove eller hente meg inn igjen fordi tankene løper løpsk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke i form til å løpe, men jeg har anstrengt meg så mye fysisk at jeg nærmest kollapser, men da kommer tankene i hurtigtogfart, så det blir helt umulig å slappe av. Da ligger jeg der, da, utmattet og utslitt fysisk, men ute av stand til å sove eller hente meg inn igjen fordi tankene løper løpsk.

Ja, kjenner igjen den der. Har slike netter jeg også, hvor jeg ikke finner ro. Sover da veldig urolig, roper i søvne og våkner tidlig av at tankene surrer. Truxal og zeldox er det som hjelper meg når jeg blir sånn. Har funnet ut at nattesøvn er meget viktig, så jeg gjør alt for å sikre denne.

Hvis du får nok søvn og greier og slappe av vil du ha mye mere krefter til å takle angsten også. Du vil også ha mye mere fysiske krefter til å trene, holde på med noe for å takle angst.

Vet ikke om dette passer for deg, men det hjelper stort sett meg, selv om jeg ikke er noen ekspert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, kjenner igjen den der. Har slike netter jeg også, hvor jeg ikke finner ro. Sover da veldig urolig, roper i søvne og våkner tidlig av at tankene surrer. Truxal og zeldox er det som hjelper meg når jeg blir sånn. Har funnet ut at nattesøvn er meget viktig, så jeg gjør alt for å sikre denne.

Hvis du får nok søvn og greier og slappe av vil du ha mye mere krefter til å takle angsten også. Du vil også ha mye mere fysiske krefter til å trene, holde på med noe for å takle angst.

Vet ikke om dette passer for deg, men det hjelper stort sett meg, selv om jeg ikke er noen ekspert.

Nå har jeg i hele dag (og de siste dagene) sørget for å ha noe å gjøre hele dagen, noe å beskjefige tankene med og noe som er fysisk slitsomt. Men så er kvelden her, og alt jeg har klart å skyve unna kommer i fullt monn.

En "fordel" kan jeg kanskje si at angsten har, den er så altoppslukende at alt annet enn akkurat der og da forsvinner, og da selvfølgelig også alle tanker om at livet er uutholdelig. Da kan nesten se ut som jeg endelig har nytte av angsten. Spør du meg var det sannelig på tide. :- )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...