Gå til innhold

Uvirkelighetsfølelse


etaeb

Anbefalte innlegg

Jeg sliter veldig med en slags uvirkelighetsfølelse.Føles som om ting er langt borte,eller som om jeg drømmer i våken tilstand.Blir livredd av denne følelsen.

Har hørt at dette heter Depersonalisering.

Noen andre som sliter med dette?

Og kansje noen har råd å gi?

På forhånd takk:o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kan innimellom få en opplevelse av at ting er veldig langt borte, f.eks kan jeg sitte og snakke med en person som er maks. et par meter unna, på den andre siden av et bord. Og plutselig er avstanden mye større, som om personen sitter 10-12 meter unna. Jeg vet jo at det ikke kan stemme, men allikevel ser jeg det. Er det noe sånn som det du mener?

For meg har sånne opplevelser kommet hvis jeg har sterk angst, ikke ellers. Jeg antar også andre ting kan utløse sånne reaksjoner. Det er visst ikke så veldig vanlig å oppleve det, men psykologen jeg gikk til første gang det skjedde forsikret meg om at det ikke er farlig, selv om det er forferdelig når det skjer.

Håper jeg ikke har forvirret deg enda mer. :- )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan innimellom få en opplevelse av at ting er veldig langt borte, f.eks kan jeg sitte og snakke med en person som er maks. et par meter unna, på den andre siden av et bord. Og plutselig er avstanden mye større, som om personen sitter 10-12 meter unna. Jeg vet jo at det ikke kan stemme, men allikevel ser jeg det. Er det noe sånn som det du mener?

For meg har sånne opplevelser kommet hvis jeg har sterk angst, ikke ellers. Jeg antar også andre ting kan utløse sånne reaksjoner. Det er visst ikke så veldig vanlig å oppleve det, men psykologen jeg gikk til første gang det skjedde forsikret meg om at det ikke er farlig, selv om det er forferdelig når det skjer.

Håper jeg ikke har forvirret deg enda mer. :- )

Hm,kan ligne på sånn jeg har det ja.

Det er fryktelig skremmende og jeg har trodd at jeg skulle bli gal mange ganger.Føles som om jeg holder på å forsvinne på en måte.

Men det er jo ikke farlig,bare føles sånn.Fryktelig ubehagelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...