Gå til innhold

Elsker eller kjæreste?


Gjest Linnea79

Anbefalte innlegg

Gjest Linnea79

Dersom du har en fast elsker som du i tillegg deler mange andre fine ting med som turer og hjemmekos forann peisen. Kan man da fortsatt kalle det bare elsker og ikke kjæreste?

Jeg har ikke lyst å forplikte meg i noe forhold, men er redd jeg går over grensen og sårer ham ved å bruke så mye kvalitetstid sammen med ham i tillegg til sexen og jeg føler meg nesten utro hvis jeg har sex med andre.

Jeg vet at han kunne tenke seg at det ble noe mer mellom oss, men han aksepterer at vi bare er såkalt "elskere". Er allikevel ikke sikker på om han er helt ærlig og bare sårer, fordi han er redd for å miste det vi har.

Hva synes dere? Er det ok å ha denne typen forhold til en mann som mest sannsynlig legger sterkere følelser i det enn en selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, hvis du er sikker på at han legger mer i det enn du gjør så synes jeg hvertfall du bør slutte å ha sex med han. Du trenger jo ikke å gjøre slutt på vennskapet for det. Et vennskap vil nok gli over av seg selv dersom han ønsker mer og du ikke. Da er det begrenset hvor lenge han orker det. Slik det er nå gir du han et lite håp hver gang dere går til køys.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Silver Fairy

Skal dere bare være elskere er det nok lurest å holde seg kun til sex. Begynner du å tilbringe mer tid sammen med denne karen kan jeg godt forstå at han håper på noe mer. Å bare ha sex sammen forstås som at man har sexuelle behov man ikke får dekt på annen måte, men bruker man tid på en person er det jo fordi man liker vedkommede. Da kan det fort bli vanskelig å vite hvor grensen går mellom venn/elsker og potesiell kjæreste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, du legger opp til trøbbel her. Kutt ut turer og alt som minner om ting folk i forhold gjør hvis du bare vil ha en elsker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gurojenta

Det er skummelt så fort man har ulik oppfatning av hva man vil eller ikke. Skal man være elskere bør begge være enige om at det er kun det man skal være, og da er det naturlig at man ikke har så mye kontakt utenom sex'en. Iallfall ville jeg ikke lagt opp til typiske kjæreste-situasjoner, det vil bare gjøre det hele ekstra komplisert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...