pekkaline Skrevet 29. desember 2007 Del Skrevet 29. desember 2007 Jeg har sett den flere ganger. Men koselig er den likevel. Litt sånn eventyraktig, alt går bra til slutt og de rir sammen inn i solnedgangen. Happy ending. De er flotte sammen de to Har du ridd noen gang? En eneste gang har jeg gjort det, og hestens navn står spikret i hjernen enda. Det er faktisk 20 år siden hjælp Carmen het den, brun, blank og nyyyydelig! Jeg var på leir. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/295050-dagens-plan/page/2/#findComment-2379738 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orio Skrevet 29. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2007 Orio, t.o.m. webbis kom å sa at det ikke ble akseptert. Vedkommende bare forsurer! Fortsett å svare, du har så mye klokhet og godhet å komme med! Mødre er, ja... mødre!! Håper du klarer å gjøre det som er best for deg på nyttårsaften. Jeg skal være alene. For at jeg vil. Jeg skal være alene, hvis jeg klarer å stå imot presset. Det er så bakvendt, når jeg har mest behov for å ta hensyn til meg selv har jeg også veldig lett for å gi etter for press. Jeg lurer på om jeg skal holde meg helt borte fra psykiatriforum heretter, om ikke jeg tar opp nok plass der som det er, er det noen som absolutt må starte diskusjoner om meg og hvor plagsom jeg er for andre. Ingen av delene er bra for forumet eller de som bruker det. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/295050-dagens-plan/page/2/#findComment-2379740 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orio Skrevet 29. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2007 ''Jeg har prøvd å ikke være en plage til folk her inne, men det er visst feil hvis jeg prøver å svare på ting folk spør om også. '' Jeg synes ihvertfall IKKE t du er en plage her inne! Tvert imot! Du er et av de nickene jeg kjenner igjen og husker, og jeg setter pris på dine innlegg her inne. Dette kommer fra hjertet:-) *klem* Takk. Men jeg tror jeg skal holde meg unna psykiatriforum siden jeg tydeligvis er en forferdelig plage for enkelte av de som er der. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/295050-dagens-plan/page/2/#findComment-2379742 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orio Skrevet 29. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2007 Var nesten rett da.. Annenhver dag er ikke ille heller. Også synes nå jeg det er en større prestasjon å klare å sette opp en realistisk liste og gjennomføre den enn å sette opp en overambisiøs en og ikke klare det da.Det er en kunst! Hva med to ganger i året? :- ) Det er ikke mye. Ikke er det snakk om lange turer heller. Men du har rett i at det er vanskelig å sette opp en liste over ting jeg skal gjøre, som jeg faktisk har en sjanse til å få gjennomført. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/295050-dagens-plan/page/2/#findComment-2379743 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orio Skrevet 29. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2007 Jo, du imponerer meg fordi jeg vet at mange med psykiske problemer ikke klarer å gjøre noe med sin situasjon i det hele tatt! Det at man klarer å ta tak i problemene og gjøre noe som egentlig føles vanskelig, er helt supert. Det verste man kan gjøre, er å legge seg ned og gi opp!! Jeg beundrer evnen din til å ta tak i tingene Du skulle bare visst hvor mange ganger jeg har lagt meg ned og bestemt meg for å gi opp. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/295050-dagens-plan/page/2/#findComment-2379747 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orio Skrevet 29. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2007 De er flotte sammen de to Har du ridd noen gang? En eneste gang har jeg gjort det, og hestens navn står spikret i hjernen enda. Det er faktisk 20 år siden hjælp Carmen het den, brun, blank og nyyyydelig! Jeg var på leir. Eneste gangen jeg har "ridd" har vært på gårdsutflukt da jeg var barn, vi ble løftet opp på hesteryggen og hestene gikk en liten runde mens de ble leid av. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/295050-dagens-plan/page/2/#findComment-2379750 Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 29. desember 2007 Del Skrevet 29. desember 2007 Takk. Men jeg tror jeg skal holde meg unna psykiatriforum siden jeg tydeligvis er en forferdelig plage for enkelte av de som er der. Det er svært sjelden jeg er der inne, så jeg tør ikke uttale meg om den saken! ;-) Men hvis noen på psykiatri synes du er en plage, så er det kanskje et bevis på hvorfor denne 'noen' har behov for å være på akkurat det forumet?? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/295050-dagens-plan/page/2/#findComment-2379757 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 29. desember 2007 Del Skrevet 29. desember 2007 Du skulle bare visst hvor mange ganger jeg har lagt meg ned og bestemt meg for å gi opp. Det tviler jeg ikke på og da er det bare enda mer imponerende hva du faktisk får til! Det er hva du gjør _nå_ som er viktig 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/295050-dagens-plan/page/2/#findComment-2379763 Del på andre sider Flere delingsvalg…
pekkaline Skrevet 29. desember 2007 Del Skrevet 29. desember 2007 Takk. Men jeg tror jeg skal holde meg unna psykiatriforum siden jeg tydeligvis er en forferdelig plage for enkelte av de som er der. Jeg var inne å kikket litt på psykiatriforumet nå. Grusomt...jeg føler meg nesten opprørt etter å ha lest noen få minutter! Ja jeg råder deg til å holde deg på åpnet forum, der prater vi om hverdagslige ting mm Og du _er_ flink til å gjøre ditt beste til å få en god hverdag 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/295050-dagens-plan/page/2/#findComment-2379770 Del på andre sider Flere delingsvalg…
lonelyP Skrevet 30. desember 2007 Del Skrevet 30. desember 2007 Det med å bruke en forferdelig dag til noe fornuftig er ikke noe jeg har kommet på selv, det var et tips jeg fikk her inne en gang. Jeg skjønner ikke hvorfor dere sier så mye hyggelig til meg, men jeg får bare takke pent. Og så er det hyggelig å høre at jeg ikke ødelegger dagen for alle ved å være her inne. Håpløs, du? Neida, du bare sliter litt om dagen. Og det er vi nok mange som gjør i større eller mindre grad. Er ikke så glad i julen jeg heller, sliter med masse følelser rundt det å være ensom. Og det gjør meg jo litt tiltaksløs. Husvasken har lidd lenge, alt for lenge. Det henger over meg som en mare, jeg må bare få gjort det en dag. Bestemmer meg gang på gang for at i dag .... men så er det mer interresant å surfe litt på nettet eller se på tv. Må finne på noe lurt slik at jeg kan finne meg en å leve med jeg også. Har en følelse av at vennene mine forsvinner for meg. Se der ja, så fikk jeg klaget litt jeg også. ) Stå på du Orio. Klem fra 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/295050-dagens-plan/page/2/#findComment-2379810 Del på andre sider Flere delingsvalg…
frosken Skrevet 30. desember 2007 Del Skrevet 30. desember 2007 Du må ikke være hyggelig mot meg, da begynner jeg bare å gråte. Dagen startet med pågangsmot og falsk optimisme. Jeg har prøvd å ikke være en plage til folk her inne, men det er visst feil hvis jeg prøver å svare på ting folk spør om også. Som du ser satte jeg opp en plan for hva jeg skulle gjøre i dag, og det har jeg jo gjort. Men jeg hadde håpet det kunne gi meg en litt god følelse. Det har det ikke gjort. Og så ringte mamma, spurte når jeg ville komme nyttårsaften. Jeg vet ikke hvorfor hun tror jeg kommer, har sagt jeg skal slappe av hjemme og håpe det går noen fine filmer jeg kan kose meg med. Kanskje fordi jeg har pleid å være der nyttårsaften. Men nå har jeg sagt at jeg ikke vil. Det endte med at jeg fikk kjeft for alt jeg har gjort galt de siste fem årene. Det er mange her inne som ønsker å være hyggelig mot deg, Orio :-) Du har gjennom lang tid vist deg som en person som bryr seg om hvordan andre har det, og du fortjener at vi også forsøker å skape rom for deg når du trenger det. Denne julen har vi sett at du har hatt det svært vondt, og at du har forsøkt å takle det blant annet ved å være aktiv her inne. Du har vært mer aktiv enn de fleste, og det skaper alltid reaksjoner fra noen. Jeg har alltid ment at dynamikken på dols psykiatriforum har klare likheter med hva man ofte ser både i gruppeterapi og på en psykiatrisk avdeling. Når noen tar mye "plass", eller får mye oppmerksomhet, så skaper det reaksjoner hos enkelte andre. Enkelte klarer ikke å gi rom til andre, det berører dem for sterkt og de blir aggressive etc. Jeg synes fortsatt at du skal overse aggressive kommentarer. Fokuser på all støtten folk her inne har forsøkt å gi deg denne vanskelige julen. Du har ikke gjort noe som helst galt ved å bruke psykiatriforumet aktivt, det har vært en mestringssstrategi som ikke er destruktiv, og det er bra :-) Jeg kommer nok til å huske denne julen i dol-sammenheng som den julen da Orio og Smir skrev og skrev og skrev og skrev...*s* Du skal ikke slutte å skrive på psykiatriforumet, og det er selvfølgelig positivt at du forsøker å svare andre. I tillegg til å bruke psykiatriforumet, synes jeg du skal fortsette å bruke meldingsforumet på dager hvor du har lyst til å skrive ekstra mye. En del av oss følger like godt med her inne, som på psykiatriforumet. Håper dagen i dag blir ok... (Bare lukk øra for hva moren din sier dersom du ønsker å være hjemme på hyttårsaften.) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/295050-dagens-plan/page/2/#findComment-2379875 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orio Skrevet 30. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2007 Det er mange her inne som ønsker å være hyggelig mot deg, Orio :-) Du har gjennom lang tid vist deg som en person som bryr seg om hvordan andre har det, og du fortjener at vi også forsøker å skape rom for deg når du trenger det. Denne julen har vi sett at du har hatt det svært vondt, og at du har forsøkt å takle det blant annet ved å være aktiv her inne. Du har vært mer aktiv enn de fleste, og det skaper alltid reaksjoner fra noen. Jeg har alltid ment at dynamikken på dols psykiatriforum har klare likheter med hva man ofte ser både i gruppeterapi og på en psykiatrisk avdeling. Når noen tar mye "plass", eller får mye oppmerksomhet, så skaper det reaksjoner hos enkelte andre. Enkelte klarer ikke å gi rom til andre, det berører dem for sterkt og de blir aggressive etc. Jeg synes fortsatt at du skal overse aggressive kommentarer. Fokuser på all støtten folk her inne har forsøkt å gi deg denne vanskelige julen. Du har ikke gjort noe som helst galt ved å bruke psykiatriforumet aktivt, det har vært en mestringssstrategi som ikke er destruktiv, og det er bra :-) Jeg kommer nok til å huske denne julen i dol-sammenheng som den julen da Orio og Smir skrev og skrev og skrev og skrev...*s* Du skal ikke slutte å skrive på psykiatriforumet, og det er selvfølgelig positivt at du forsøker å svare andre. I tillegg til å bruke psykiatriforumet, synes jeg du skal fortsette å bruke meldingsforumet på dager hvor du har lyst til å skrive ekstra mye. En del av oss følger like godt med her inne, som på psykiatriforumet. Håper dagen i dag blir ok... (Bare lukk øra for hva moren din sier dersom du ønsker å være hjemme på hyttårsaften.) Det er mange som er hyggelige med meg, og jeg blir like overrasket hver gang. Jeg prøver å overse de negative kommentarene, og når jeg føler de går for mye inn på meg blar jeg med tilbake og leser noe av alt det hyggelige og oppmuntrende du og andre har skrevet til meg. Det er jo faktisk blitt en del av det. Men jeg har så vanskelig å ta til meg det positive, alt det negative treffer midt i mine tanker om meg selv, så derfor godtar jeg det automatisk, stiller ikke spørsmålstegn ved det på samme måte som hvis noen sier noe positivt til meg/om meg. Jeg synes jeg har tatt op alt for mye plass på psykiatriforum den siste tiden, har dynget ned verden med mine problemer og ikke latt andre slippe til. Det er vanskelig for meg å ta opp plass, jeg føler ikke at jeg har lov til det. Jeg har, uten hell, prøvd å holde meg borte, men jeg har vært (og er egentlig fortsatt) avhengig av å kunne skrive her om hvordan jeg har det. Jeg er ganske sikker på at det har holdt livet i meg denne julen, og mitt overlevelsesinstinkt er tydeligvis så sterkt at jeg er villig til å tråkke på andre heller enn å ta livet av meg. (Og det skammer jeg meg over.) Jeg kommer til å holde meg borte fra psykiatriforum en stund, hver gang jeg skriver noe der utløser det en storm av kritikk og lange utlegninger om hvor forferdelig det er at jeg bruker forumet. Resultatet blir, at selv når jeg prøver å komme med konstruktive svar til andre, så blir det bare en masse kritikk av meg. Tror ikke ev. nye brukere er spesielt interessert i å lese side opp og side ned, verken om hvor forferdelig jeg har det, eller hvor grusomt enkelte synes det er at jeg overhodet viser meg der inne. Har du noen tips til hvordan jeg kan stå imot kravet om å feire nyttårsaften "hjemme" (i stedet for hjemme hos meg selv)? Det er så bakvendt, nå som jeg har størst behov for å si nei, og ta hensyn til meg selv og hva som er bra for meg, har jeg også mye vanskeligere for å stå imot press og dårlig samvittighet (som min mor er flink til å få frem). 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/295050-dagens-plan/page/2/#findComment-2379898 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orio Skrevet 30. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2007 Jeg var inne å kikket litt på psykiatriforumet nå. Grusomt...jeg føler meg nesten opprørt etter å ha lest noen få minutter! Ja jeg råder deg til å holde deg på åpnet forum, der prater vi om hverdagslige ting mm Og du _er_ flink til å gjøre ditt beste til å få en god hverdag Jeg vet ikke hva du leste på psykiatriforum, men det er godt å ha et sted hvor det er "tillatt" å komme med alle vanskelige og vonde tanker, og kunne få og gi råd til andre i samme situasjon. Jeg har faktisk hatt stor nytte av det. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/295050-dagens-plan/page/2/#findComment-2379900 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orio Skrevet 30. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2007 Det er svært sjelden jeg er der inne, så jeg tør ikke uttale meg om den saken! ;-) Men hvis noen på psykiatri synes du er en plage, så er det kanskje et bevis på hvorfor denne 'noen' har behov for å være på akkurat det forumet?? Det kan jo hende. Det som blir veldig vanskelig er at jeg ender opp med å dominere hele forumet, ikke bare på grunn av det jeg selv skriver, men også på grunn av lange diskusjoner om meg og hvorvidt jeg har lov til å ta opp så stor plass som jeg gjør. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/295050-dagens-plan/page/2/#findComment-2379901 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orio Skrevet 30. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2007 Du tror visst at du er helt håpløs, du...? Får man høre det mange nok ganger, så tror man på det. Du er slett ikke håpløs, men kan være en ressursperson for folk som sliter med det samme som deg!! Jeg får bare såå lyst å gi deg en god klem:-)) Jeg er ganske så sikker på at jeg er håpløs, ja, men jeg må vel innrømme at jeg har fått høre det en del ganger, og fra en del forskjellige mennesker. Startet før skolealder en gang, da jeg var fire-fem år tror jeg. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/295050-dagens-plan/page/2/#findComment-2379902 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orio Skrevet 30. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2007 Håpløs, du? Neida, du bare sliter litt om dagen. Og det er vi nok mange som gjør i større eller mindre grad. Er ikke så glad i julen jeg heller, sliter med masse følelser rundt det å være ensom. Og det gjør meg jo litt tiltaksløs. Husvasken har lidd lenge, alt for lenge. Det henger over meg som en mare, jeg må bare få gjort det en dag. Bestemmer meg gang på gang for at i dag .... men så er det mer interresant å surfe litt på nettet eller se på tv. Må finne på noe lurt slik at jeg kan finne meg en å leve med jeg også. Har en følelse av at vennene mine forsvinner for meg. Se der ja, så fikk jeg klaget litt jeg også. ) Stå på du Orio. Klem fra Klag i vei. Klager på at du ikke får surra deg til å vaske huset er da bare positivt. Da føler jeg meg ikke som verdens mest håpløse på grunn av det i alle fall. :- ) Det jeg prøver å gjøre når jeg aldri kommer i gang er å skrive en liste med små, konkrete gjøremål, og så krysser jeg ut etter hvert som jeg har gjort det. Det er liksom lettere å komme i gang hvis jeg bare trenger å motivere meg til å gjøre litt, som å tørke over kjøkkenbenken, i stedet for en full husvask som egentlig er en ganske omfattende oppgave. :- ) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/295050-dagens-plan/page/2/#findComment-2379903 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Spekepølse Skrevet 30. desember 2007 Del Skrevet 30. desember 2007 Fint at du vil fokusere på det positive på DOL, men har du vurdert å ta deg FRI fra DOL noen dager? For så å komme tilbake! Man må ikke være her hver eneste dag ... DOL er bra på noen punkter, men kan skape tilleggsfrustrasjoner som du hadde klart deg fint uten! Man bør ikke være for avhengig av slike forum og den kontakten man har med folk her 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/295050-dagens-plan/page/2/#findComment-2379987 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 30. desember 2007 Del Skrevet 30. desember 2007 Jeg er ganske så sikker på at jeg er håpløs, ja, men jeg må vel innrømme at jeg har fått høre det en del ganger, og fra en del forskjellige mennesker. Startet før skolealder en gang, da jeg var fire-fem år tror jeg. Det er ille at man skal hjernevaskes for sånt fra man er et lite barn.... Da blir det vanskelig å tro noe annet :-( Antagelig må du jobbe kraftig med deg selv for å få inn i hodet sitt at du er en topp person og at du virkelig er verdt noe! Dessuten bør du nok ha minimal (ingen?) kontakt med folk som bryter deg ned.... Se deg selv i speilet flere ganger hver dag og si høyt: "Jeg er et flott menneske:-)" Tankens kraft er stor!! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/295050-dagens-plan/page/2/#findComment-2380372 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orio Skrevet 30. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2007 Det er ille at man skal hjernevaskes for sånt fra man er et lite barn.... Da blir det vanskelig å tro noe annet :-( Antagelig må du jobbe kraftig med deg selv for å få inn i hodet sitt at du er en topp person og at du virkelig er verdt noe! Dessuten bør du nok ha minimal (ingen?) kontakt med folk som bryter deg ned.... Se deg selv i speilet flere ganger hver dag og si høyt: "Jeg er et flott menneske:-)" Tankens kraft er stor!! ''Antagelig må du jobbe kraftig med deg selv for å få inn i hodet sitt at du er en topp person og at du virkelig er verdt noe! '' Det er noe jeg stadig prøver å innbille meg selv, at jeg også er verdt noe. Men det er hyggelig av deg å si det, da. :- ) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/295050-dagens-plan/page/2/#findComment-2380411 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.