Gå til innhold

Nyttårsaften


Orio

Anbefalte innlegg

Hvordan er din drømme-nyttårsaften? Hva skal du spise? Hvor skal du være? Hvem skal du være sammen med? Hvor pyntet skal du være?

Fantaser i vei, ikke la deg hemme av praktiske bagateller som økonomi, behov for barnevakt, at du skal på jobb 2. januar etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 54
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • morsan

    9

  • Orio

    9

  • Dorthe

    6

  • adelie

    6

Mest aktive i denne tråden

hidi, the scorpion

Det var vanskelig!

All mat som blir servert på et fat, er deilig mat, i mine øyne. Være sammen med herlige humørfulle venner, som vet å gjøre en fest til fest! At jeg ikke ser for tjukk ut i den svarte kjolen min (lov å drømme, sa du!) og at håret vil ligge der _jeg_ mener det bør ligge (om ikke håret får viljen sin) og at vi alle koser oss langt inn i det NYE året!

Hva er din?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå kunne jeg tenke meg å sitte i en lavo langt inne i skogen. Så skulle jeg grille ribbe på bålet, tatt et glass vin og tittet på stjernene. Helst unngå å se noen raketter, kun fred og ro og ingenting annet. Drømme-nyttårsaften for meg :-). Og selvfølgelig skulle jeg hatt ny-skiene mine ved siden av meg og kanskje mannen i mitt liv skulle fått lov til å være med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da skulle jeg gjerne vært bedt bort på party med hyggelige mennesker og god mat og champagne og alle skulle ha pyntet seg og det skulle vært masse fyrverkeri som man kunne se inne og sluppet å gå ut i kulda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sydlandsfareren.

Jeg er i New York, på et pent hotellrom, og står på terassen og ser ut over byen. Pyntet i min nye kjole, og jeg er bittelittegranne tynnere enn nå ;-)

En jeg ikke har sett på lenge er med og vi deler en flaske champis og spiser jordbær.

Ingen bekymringer, bare være, nyte utsikten og hverandre og gå inn i det nye året sammen, uten avstand og bekymringer. :-)

Ja....

Men noe av dette kommer til å skje, bare ikke på nyttårsaften! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da skulle jeg gjerne vært bedt bort på party med hyggelige mennesker og god mat og champagne og alle skulle ha pyntet seg og det skulle vært masse fyrverkeri som man kunne se inne og sluppet å gå ut i kulda.

Skriver under på denne :-).

Men kunne godt tenke meg å stikke nesa ut i kulden for å se fyrverkeriet, da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da skulle jeg vært sammen med kjæresten min på et varmt sted. Ved midnatt skulle vi stått på en strand og ønsket hverandre godt nytt år. En stille og rolig feiring uten for mye press om at nå skal vi ha det sååå gøy!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i New York, på et pent hotellrom, og står på terassen og ser ut over byen. Pyntet i min nye kjole, og jeg er bittelittegranne tynnere enn nå ;-)

En jeg ikke har sett på lenge er med og vi deler en flaske champis og spiser jordbær.

Ingen bekymringer, bare være, nyte utsikten og hverandre og gå inn i det nye året sammen, uten avstand og bekymringer. :-)

Ja....

Men noe av dette kommer til å skje, bare ikke på nyttårsaften! :-)

Tror ikkje du får tak i jordbær i New York på denne tiden av året.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da skulle jeg vært sammen med kjæresten min på et varmt sted. Ved midnatt skulle vi stått på en strand og ønsket hverandre godt nytt år. En stille og rolig feiring uten for mye press om at nå skal vi ha det sååå gøy!!

Det hørtes deilig ut. Jeg slenger meg på den:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skriver under på denne :-).

Men kunne godt tenke meg å stikke nesa ut i kulden for å se fyrverkeriet, da.

Å nei, det pleier å være 20 minus på nyttårsaften.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hehe, den har jeg glemt. Jeg har faktisk en i skapet også, moren min sin som sikkert er 35 år gammel.

Jeg har min farmors - brukes jul- og nyttårsaften og evt. en vinterfest til - that's it! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har min farmors - brukes jul- og nyttårsaften og evt. en vinterfest til - that's it! :)

Jeg tar den også på meg hvis det er kaldt eller jeg skal bort. Jeg har ikke kåpe eller pen jakke, bare dunjakker som kan vaskes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

Hehe, den har jeg glemt. Jeg har faktisk en i skapet også, moren min sin som sikkert er 35 år gammel.

Du har hatt moren din i skapet i 35 år!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har hatt moren din i skapet i 35 år!!!!!

Jupp, der burde hun ha vært i hvert fall men dessverre er det bare kåpe hennes som henger der. De to siste årene har hun dog vært i et stort skap på gamlehjemmet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Hva skal du spise?... ''

Skal få servert nydelig fisk og sjømat med super hvitvin til. Sammen med noen få gode venner. En av dem en mann jeg holder på å bli kjent med og har blitt ganske så interessert i (fremdeles fantasi, altså).

'' Hvor pyntet skal du være?''

Til en forandring kan jeg ha på meg en lekker kjole i lys gult eller beige, med brokademønster. Den er lang, og har stropper over skuldrene. (nå begynner jeg å våkne av drømmen, for dette blir litt for fjernt :)

ehhh... Ja, vi er i utlandet, det er mildt i været, og vi har utsikt over sjøen. Det ligger såpass langt fra byen at vi slipper raketter. Hotellet har på forhånd spurt om vi ønsket rakettoppskyting, men vi har presisert at vi ikke ønsker det.

Forøvrig er ønskedrømmen for julaften å være på ei enkel hytte i skauen, og det er snø, men ikke altfor mange kuldegrader. Vi brenner på peisen. Og bare koser oss. En enkel jul. I kosedress.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh... min drøm er ganske enkel, men likevel så vanskelig å gjennomføre.

Jeg skulle vært helt alene på en hytte på fjellet, langt fra andre hytter. Snø og et par kuldegrader. Fint vær slik at jeg kunne gått meg en skitur mens det enda er lyst. Når mørket kommer lager jeg meg pinnekjøtt med alt tilbehør, åpner en flaske med god rødvin og finner en radiostasjon som bare spiller rolig og fin musikk. Etter middag finner jeg frem en god bok og ligger på sofaen foran peisen der det knitrer fra ilden... der ligger jeg resten av kvelden og leser og spiser småsjokolader og nipper til vinen. Drømmer meg bort litt innimellom. Tenker på neste ferietur, hvor skal den gå, når skal jeg reise. Klokken har jeg pakket ned så jeg går og legger meg når jeg er trett og står opp når jeg våkner av meg selv. Mobilen er avslått så jeg slipper alle dumme, masseproduserte sms'er om god nytt år. Jepp... sånn ville jeg hatt det, men det var å finne den hytten da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh... min drøm er ganske enkel, men likevel så vanskelig å gjennomføre.

Jeg skulle vært helt alene på en hytte på fjellet, langt fra andre hytter. Snø og et par kuldegrader. Fint vær slik at jeg kunne gått meg en skitur mens det enda er lyst. Når mørket kommer lager jeg meg pinnekjøtt med alt tilbehør, åpner en flaske med god rødvin og finner en radiostasjon som bare spiller rolig og fin musikk. Etter middag finner jeg frem en god bok og ligger på sofaen foran peisen der det knitrer fra ilden... der ligger jeg resten av kvelden og leser og spiser småsjokolader og nipper til vinen. Drømmer meg bort litt innimellom. Tenker på neste ferietur, hvor skal den gå, når skal jeg reise. Klokken har jeg pakket ned så jeg går og legger meg når jeg er trett og står opp når jeg våkner av meg selv. Mobilen er avslått så jeg slipper alle dumme, masseproduserte sms'er om god nytt år. Jepp... sånn ville jeg hatt det, men det var å finne den hytten da!

Det verste er at de fleste hyttene står sikkert tomme både julehelgen og nyttårshelgen,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...