Gå til innhold

pakkeleken


pekkaline

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Skikkelig morsom lek

Diverse ting pakkes inn i - gjerne forskjellig type - papir. Moro å bruke seg flid slik at noe havner i bokser etc. slik at det blir umulig å se hva som skjuler seg i pakkene.

Kast terning, et valgfritt tall gir mulighet for å ta en pakke.

Når alle pakkene er tatt så settes klokka på for.eks.ti minutter (kommer jo litt ann på hvor mange det er som spiller etc.)

Kast terningen igjen, når en får tallet som gjelder så kan den stjele en pakke fra hvem som helst annen.

Slik går det til klokka ringer. De pakkene man da har er ens egne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Diverse ting pakkes inn i - gjerne forskjellig type - papir. Moro å bruke seg flid slik at noe havner i bokser etc. slik at det blir umulig å se hva som skjuler seg i pakkene.

Kast terning, et valgfritt tall gir mulighet for å ta en pakke.

Når alle pakkene er tatt så settes klokka på for.eks.ti minutter (kommer jo litt ann på hvor mange det er som spiller etc.)

Kast terningen igjen, når en får tallet som gjelder så kan den stjele en pakke fra hvem som helst annen.

Slik går det til klokka ringer. De pakkene man da har er ens egne.

Hvertfall morsomt for dem som ikke får noen pakker i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke helt hva du mener, men i barneselskap har vi lekt flasketuten peker på for å bestemme gaverekkefølgen.

Elers har jeg vært med på at alle gjestene tar med en gave hver, og fester en refleks til den. Gavene henges ut i skogen og så leter vi etter dem med lommelykt. Alle gir en gave og får en gave.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Diverse ting pakkes inn i - gjerne forskjellig type - papir. Moro å bruke seg flid slik at noe havner i bokser etc. slik at det blir umulig å se hva som skjuler seg i pakkene.

Kast terning, et valgfritt tall gir mulighet for å ta en pakke.

Når alle pakkene er tatt så settes klokka på for.eks.ti minutter (kommer jo litt ann på hvor mange det er som spiller etc.)

Kast terningen igjen, når en får tallet som gjelder så kan den stjele en pakke fra hvem som helst annen.

Slik går det til klokka ringer. De pakkene man da har er ens egne.

Hmmm... er ikke dette en lek med grådighet som ideal...*s* ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke helt hva du mener, men i barneselskap har vi lekt flasketuten peker på for å bestemme gaverekkefølgen.

Elers har jeg vært med på at alle gjestene tar med en gave hver, og fester en refleks til den. Gavene henges ut i skogen og så leter vi etter dem med lommelykt. Alle gir en gave og får en gave.

Det hørstes veldig koselig ut, men det er en annen variant jeg tenker på. Vi er nærmere 30stk som skal sitte med en gave hver. Noen kaster to terninger (noen har en) som må være like hvis du skal kunne ta en gave fra noen, og sånn går det rundt bordet helt til klokka ringer :)

Jeg vet at noen starter fra null, altså alle gavene i en haug. Men det er sikkert lurest å begynne med en gave hver. Vi er voksne og barn som skal more oss litt i morgen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går an å ha en pakke man pakker inn i mange lag papir, hver person pakker av et lag, og den som tar av det siste får pakken:)

Ja der sier du noe, den vrien kan vi ta i bursdagsfeiring en gang :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Skikkelig morsom lek

Hmmm... er ikke dette en lek med grådighet som ideal...*s* ?

Skal vi tenke moral så blir det vel en sprekk eller fler de fleste steder kanskje.

Det går ann å ha det morsomt med denne leken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Skikkelig morsom lek

Hvertfall morsomt for dem som ikke får noen pakker i det hele tatt.

Jeg har ikke vært med på at det noen gang har vært noe problem.

Når vi har denne leken så har vi såpass mange gaver at det uten problem har blitt en haug til hver.

Så blir det jo slik at en automatisk "stjeler" pakker fra den som har yndlingspakken eller flest pakker.

Når vi leker denne med barna så pleier vi også å bytte gaver etterpå (slik at det går i barnas favør) etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke vært med på at det noen gang har vært noe problem.

Når vi har denne leken så har vi såpass mange gaver at det uten problem har blitt en haug til hver.

Så blir det jo slik at en automatisk "stjeler" pakker fra den som har yndlingspakken eller flest pakker.

Når vi leker denne med barna så pleier vi også å bytte gaver etterpå (slik at det går i barnas favør) etc.

Jeg spiller dette terningspillet hvert år på nyttårsaften og det er SÅ populær både blant voksne og barn!

Jeg har heller aldri opplevd at noen har hengt med mulen etter spillets slutt. Spenningsnivået er svært så høyt gjennom hele spillet, og vips der så er klokken blitt nesten tolv om natten.

Det er viktig at de medbragte gavene alle er ting en selv kunne tenke seg å vinne. Det øker spenningen for alle parter!

Selv ble jeg bitt av spille-basillen allerede etter første terningkast for å si det slik :o)

Godt nyttår til alle spilleglade dolere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skal vi tenke moral så blir det vel en sprekk eller fler de fleste steder kanskje.

Det går ann å ha det morsomt med denne leken.

Det tror jeg du har helt rett i :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...