Orio Skrevet 30. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2007 Jeg skal svare deg i morgen :-) Sikkert ikke så dumt å vente til i morgen med å svare. Kanskje jeg ser litt klarere på ting da. Har litt lett for å kjøre meg fast i et negativt spor for tiden. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/295115-urimelig-ang-innlegg-p%C3%A5-psykiatri-forum/page/2/#findComment-2380390 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orio Skrevet 30. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2007 Såfremt du ikke kommer til å fryse, så kan du selvfølgelig gå ut i en slaskete joggebukse :-) Jeg gikk ut i slaskete joggebukse. Og jeg frøys. Men det er ikke så ille å fryse litt, ellers kunne jeg begynne å like å gå tur. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/295115-urimelig-ang-innlegg-p%C3%A5-psykiatri-forum/page/2/#findComment-2380392 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orio Skrevet 30. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2007 Ok. Flott at du står opp for deg selv! :-) :- ) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/295115-urimelig-ang-innlegg-p%C3%A5-psykiatri-forum/page/2/#findComment-2380394 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest papez Skrevet 30. desember 2007 Del Skrevet 30. desember 2007 :- ) :- ) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/295115-urimelig-ang-innlegg-p%C3%A5-psykiatri-forum/page/2/#findComment-2380412 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orio Skrevet 30. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2007 :- ) :- ) :- ) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/295115-urimelig-ang-innlegg-p%C3%A5-psykiatri-forum/page/2/#findComment-2380428 Del på andre sider Flere delingsvalg…
frosken Skrevet 30. desember 2007 Del Skrevet 30. desember 2007 Jeg gikk ut i slaskete joggebukse. Og jeg frøys. Men det er ikke så ille å fryse litt, ellers kunne jeg begynne å like å gå tur. Det er noe som heter "øvelse gjør mester". Tror du det kunne være en ide å finne frem skrittelleren igjen? Sette et ikke høyt mål for antall skritt pr uke, og så øke forsiktig uke for uke? Eller blir det bare stress? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/295115-urimelig-ang-innlegg-p%C3%A5-psykiatri-forum/page/2/#findComment-2380442 Del på andre sider Flere delingsvalg…
frosken Skrevet 30. desember 2007 Del Skrevet 30. desember 2007 Evnen til å tenke logisk har ikke vært på topp hos meg i det siste, kan du si. Og jeg skal ikke tenke mer på de negative kommentarene jeg har fått i dag. Det har jeg lovet frosken, og hun kan være ganske streng, vet du. :- ) Nemlig! Som du ser, så sjekket jeg om du var gått deg vill og begynt å diskutere temaet med fnugget allerede nå i kveld... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/295115-urimelig-ang-innlegg-p%C3%A5-psykiatri-forum/page/2/#findComment-2380447 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orio Skrevet 30. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2007 Det er noe som heter "øvelse gjør mester". Tror du det kunne være en ide å finne frem skrittelleren igjen? Sette et ikke høyt mål for antall skritt pr uke, og så øke forsiktig uke for uke? Eller blir det bare stress? "Øvelse gjør mester", jeg har visst hørt om det en gang. Skrittelleren min ble alvorlig syk (testet av objektiv tredjeperson) og fikk en barmhjertig død og begravelse i søppelbøtta. Så har jeg fått låne en annen, for å se hvordan den er, men den finner jeg naturligvis ikke igjen. Å lete etter den blir nok i alle fall stress, men der tror jeg ikke jeg har noe valg. Kan jo ikke rote bort ting jeg har lånt, særlig ikke ting som ikke er brukt en gang. Bortsett fra det, jeg vet ikke hvordan det ville være å bruke skrittelleren igjen. Jeg må nesten prøve først, med en pålitelig utgave. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/295115-urimelig-ang-innlegg-p%C3%A5-psykiatri-forum/page/2/#findComment-2380449 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orio Skrevet 30. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2007 Nemlig! Som du ser, så sjekket jeg om du var gått deg vill og begynt å diskutere temaet med fnugget allerede nå i kveld... Jeg er lydig. Eller, jeg holder i alle fall det jeg lover. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/295115-urimelig-ang-innlegg-p%C3%A5-psykiatri-forum/page/2/#findComment-2380459 Del på andre sider Flere delingsvalg…
frosken Skrevet 31. desember 2007 Del Skrevet 31. desember 2007 Kan du forklare hva du mener? Hvordan jeg gjør det? Jeg forsto ikke dette helt. (Eller egentlig ikke i det hele tatt.) Jeg kan godt vente med å lese det til i morgen, så jeg ikke tenker mer på den "negative kritikken" i dag. :- ) Hvis det jeg skriver bare er egnet til å bekrefte at verden er imot meg, må jeg jo prøve å forandre på noe. Eller kan det ha noe med hvordan jeg har det for tiden? At jeg, hvis jeg har det bedre og ikke til de grader har alle piggene ute, ikke like lett føler behov for å forsvare meg, og på den måten gir opphav til enda mer angrep? Jeg skal prøve å ikke tenke mer på det i dag. Er jeg riktig flink kanskje jeg venter helt til neste år. :- ) Det jeg mente å si noe om, er at hver gang noen kommer med en sur kommentar til deg, så griper du den begjærlig. Endelig kommer det en kommentar som stemmer med ditt selvbildes mest kritiske side, så da bretter du opp ermene klar til fight. Deler av selvbildet ditt forteller deg selv hele tiden at du egentlig er en stor dust, men samtidig synes du denne bedømmelsen er urettferdig. Når kritiske kommentarer kommer, så både vekkes engasjementet ditt, ønsket ditt om å forsvare deg, angsten for at det skal være sant det som sies osv. osv. Etter min oppfatning kommer det svært lite ut av ditt forsøk på å "forstå" hva kritikken evt. handler eller ikke handler om. Du er i for stor grad trekkpapir i forhold til negative bemerkninger, mens det kan virke som om du har brukt myt impregnering for å unngå å ta til deg det positive. Det vi sier av positive ting stemmer jo ikke helt med selvbildet, så det er vel ingen grunn til å vektlegge det. Det er jo bare vi som ikke skjønner hvordan du egentlig er... Enkelte mennesker blir nærmest stimulert av negativ kritikk, det er nesten som om de roper "mer, mer!" . Du er kanskje ikke helt der, men ikke så langt unna, tenker jeg. Vet ikke om du ble så mye klokere av det jeg skrev her, ser at det blir litt knotete, men hovedpoenget mitt er enkelt å forklare: Slutt å fokuser på den negative kritikken. Du kan ikke likes av alle alltid, ingen av oss kan det :-) Ha en finest mulig dag, og husk dine 12 minutter utendørs. Vi vil ha rapport når du kommer inn! Vet ikke om det ble noe klokere av dette 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/295115-urimelig-ang-innlegg-p%C3%A5-psykiatri-forum/page/2/#findComment-2381098 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orio Skrevet 31. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2007 Det jeg mente å si noe om, er at hver gang noen kommer med en sur kommentar til deg, så griper du den begjærlig. Endelig kommer det en kommentar som stemmer med ditt selvbildes mest kritiske side, så da bretter du opp ermene klar til fight. Deler av selvbildet ditt forteller deg selv hele tiden at du egentlig er en stor dust, men samtidig synes du denne bedømmelsen er urettferdig. Når kritiske kommentarer kommer, så både vekkes engasjementet ditt, ønsket ditt om å forsvare deg, angsten for at det skal være sant det som sies osv. osv. Etter min oppfatning kommer det svært lite ut av ditt forsøk på å "forstå" hva kritikken evt. handler eller ikke handler om. Du er i for stor grad trekkpapir i forhold til negative bemerkninger, mens det kan virke som om du har brukt myt impregnering for å unngå å ta til deg det positive. Det vi sier av positive ting stemmer jo ikke helt med selvbildet, så det er vel ingen grunn til å vektlegge det. Det er jo bare vi som ikke skjønner hvordan du egentlig er... Enkelte mennesker blir nærmest stimulert av negativ kritikk, det er nesten som om de roper "mer, mer!" . Du er kanskje ikke helt der, men ikke så langt unna, tenker jeg. Vet ikke om du ble så mye klokere av det jeg skrev her, ser at det blir litt knotete, men hovedpoenget mitt er enkelt å forklare: Slutt å fokuser på den negative kritikken. Du kan ikke likes av alle alltid, ingen av oss kan det :-) Ha en finest mulig dag, og husk dine 12 minutter utendørs. Vi vil ha rapport når du kommer inn! Vet ikke om det ble noe klokere av dette Noen ganger er man så heldig at andre klarer å sette ord på det som oppleves kaotisk og uforståelig for en selv. Det er det du har gjort for meg nå. Så, jeg ble veldig mye klokere av det du skrev. Og føler meg temmelig gjennomskuet, det er litt ekkelt når andre forstår meg bedre enn jeg selv gjør. Jeg tror kanskje det jeg egentlig vil oppnå ved å forsvare meg mot kritikken fra andre er å overbevise meg selv om at mine egne tanker om meg selv (som kritikken passer så alt for godt inn i) ikke stemmer med virkeligheten. Jeg vil veldig gjerne ikke oppleve meg selv som et så dårlig menneske som jeg nå gjør. Men det finnes antakelig bedre måter å jobbe med selvbildet på, det eneste jeg har oppnådd er egentlig bare enda mer bekreftelse på hvilket forferdelig menneske jeg er. Jeg håper dette henger sammen med at jeg har slitt veldig en periode nå, så jeg ikke er like ille til vanlig. Jeg tror det var veldig lurt til å vente i dag med å svare. Nå klarer jeg å se mer "objektivt" på det du skriver, i går ville jeg antagelig bare hoppet på og fått det til å bli enda en bekreftelse på hvilket dårlig menneske jeg er. Men du, du skriver jo stadig om "negativ kritikk", hva er egentlig "positiv kritikk"? Og angående de 12 minuttene, jeg har da aldri sagt at jeg skal gå ut hver eneste dag. Nå har jeg allerede gjort det tre ganger i år. Neste år vurderer jeg virkelig å slå til og doble antallet, seks turer alene. Det blir en annen hver måned, 72 minutter på ett år. Det må da være bra? :- ) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/295115-urimelig-ang-innlegg-p%C3%A5-psykiatri-forum/page/2/#findComment-2381339 Del på andre sider Flere delingsvalg…
frosken Skrevet 31. desember 2007 Del Skrevet 31. desember 2007 Noen ganger er man så heldig at andre klarer å sette ord på det som oppleves kaotisk og uforståelig for en selv. Det er det du har gjort for meg nå. Så, jeg ble veldig mye klokere av det du skrev. Og føler meg temmelig gjennomskuet, det er litt ekkelt når andre forstår meg bedre enn jeg selv gjør. Jeg tror kanskje det jeg egentlig vil oppnå ved å forsvare meg mot kritikken fra andre er å overbevise meg selv om at mine egne tanker om meg selv (som kritikken passer så alt for godt inn i) ikke stemmer med virkeligheten. Jeg vil veldig gjerne ikke oppleve meg selv som et så dårlig menneske som jeg nå gjør. Men det finnes antakelig bedre måter å jobbe med selvbildet på, det eneste jeg har oppnådd er egentlig bare enda mer bekreftelse på hvilket forferdelig menneske jeg er. Jeg håper dette henger sammen med at jeg har slitt veldig en periode nå, så jeg ikke er like ille til vanlig. Jeg tror det var veldig lurt til å vente i dag med å svare. Nå klarer jeg å se mer "objektivt" på det du skriver, i går ville jeg antagelig bare hoppet på og fått det til å bli enda en bekreftelse på hvilket dårlig menneske jeg er. Men du, du skriver jo stadig om "negativ kritikk", hva er egentlig "positiv kritikk"? Og angående de 12 minuttene, jeg har da aldri sagt at jeg skal gå ut hver eneste dag. Nå har jeg allerede gjort det tre ganger i år. Neste år vurderer jeg virkelig å slå til og doble antallet, seks turer alene. Det blir en annen hver måned, 72 minutter på ett år. Det må da være bra? :- ) For meg er motsetningen til negativ kritikk, konstruktiv kritikk. Konstruktiv kritikk gis med intensjon om å bidra til en positiv forandring, intensjonen er ikke å bryte ned. Neida, vet at du ikke har sagt at du skal gå ut hver dag. Det er jeg som driver og forsøker å manipulere deg til å mene at du skal gå ut minst fem dager i uken og minst 10 minutter hver gang ;.) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/295115-urimelig-ang-innlegg-p%C3%A5-psykiatri-forum/page/2/#findComment-2381376 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orio Skrevet 31. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2007 For meg er motsetningen til negativ kritikk, konstruktiv kritikk. Konstruktiv kritikk gis med intensjon om å bidra til en positiv forandring, intensjonen er ikke å bryte ned. Neida, vet at du ikke har sagt at du skal gå ut hver dag. Det er jeg som driver og forsøker å manipulere deg til å mene at du skal gå ut minst fem dager i uken og minst 10 minutter hver gang ;.) Da skjønner jeg bedre, konstruktiv kritikk kan jo til og med være nyttig, bare man klarer å ta imot på en ordentlig måte. Kan jeg spørre om ditt inntrykk er at jeg er like "ille" på dette området hele tiden, eller om det har vært ekstra mye av det nå i den siste tiden? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/295115-urimelig-ang-innlegg-p%C3%A5-psykiatri-forum/page/2/#findComment-2381384 Del på andre sider Flere delingsvalg…
frosken Skrevet 31. desember 2007 Del Skrevet 31. desember 2007 Da skjønner jeg bedre, konstruktiv kritikk kan jo til og med være nyttig, bare man klarer å ta imot på en ordentlig måte. Kan jeg spørre om ditt inntrykk er at jeg er like "ille" på dette området hele tiden, eller om det har vært ekstra mye av det nå i den siste tiden? Jeg har ikke sett denne tendensen hos deg før den siste uken. Du har hatt det vanskelig over lang tid, og så toppet det seg nå i julen , og når da noen ble sure her på dol, så lot du deg rive med. Tenker 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/295115-urimelig-ang-innlegg-p%C3%A5-psykiatri-forum/page/2/#findComment-2381444 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orio Skrevet 31. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2007 Jeg har ikke sett denne tendensen hos deg før den siste uken. Du har hatt det vanskelig over lang tid, og så toppet det seg nå i julen , og når da noen ble sure her på dol, så lot du deg rive med. Tenker Da tenker jeg at det er håp om at det ikke er en varig tilstand, det der med å fremprovosere bekreftelser på hvilken grusom person jeg er, mener jeg. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/295115-urimelig-ang-innlegg-p%C3%A5-psykiatri-forum/page/2/#findComment-2381471 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Spekepølse Skrevet 2. januar 2008 Del Skrevet 2. januar 2008 Har du forstått at det ikke var det som var hensikten? Eller, rettere sagt, tror du meg når jeg sier det ikke var det som var hensikten? Takk for at du svarte på hvorfor du oppfattet meg som selvmedlidende. :- ) følgende ble postet i innlegget ditt: Selvfølgelig har dere lov til å ha deres mening. Det godtar jeg, og har bestemt meg for å holde meg unna psykiatriforum, i alle fall for en stund. Jeg har ikke lyst til å forsure miljøet her inne, verken ved å plage andre med mine innlegg, eller ved at mine innlegg gir opphav til lange tråder om hvor plagsom jeg er. Synes du at du har fulgt dette som du selv hadde bestemt deg for å gjøre? Eller lot du deg overtale av andre til å ikke ta en pause? Jeg sier ikke dette for å be deg forsvinne (en stund) - men fordi det kan belyse hvor fast bestemt du egentlig var på å ta dg en pause. For meg virker det som litt overtalelse var nok til at du skulle bli. Og det får meg til å stille spørsmål ved hvorfor du sa at du skulle taen pause. Og igjen, ikke for at du skal forsvinne, men fordi jeg synes innlegg av denne typen, hvor man annonserer sine pauser på psyk.forum, er unødvendige og - ja - tenderer mot å bli plagsomme. Spesielt når de ikke følges opp. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/295115-urimelig-ang-innlegg-p%C3%A5-psykiatri-forum/page/2/#findComment-2382756 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orio Skrevet 2. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2008 følgende ble postet i innlegget ditt: Selvfølgelig har dere lov til å ha deres mening. Det godtar jeg, og har bestemt meg for å holde meg unna psykiatriforum, i alle fall for en stund. Jeg har ikke lyst til å forsure miljøet her inne, verken ved å plage andre med mine innlegg, eller ved at mine innlegg gir opphav til lange tråder om hvor plagsom jeg er. Synes du at du har fulgt dette som du selv hadde bestemt deg for å gjøre? Eller lot du deg overtale av andre til å ikke ta en pause? Jeg sier ikke dette for å be deg forsvinne (en stund) - men fordi det kan belyse hvor fast bestemt du egentlig var på å ta dg en pause. For meg virker det som litt overtalelse var nok til at du skulle bli. Og det får meg til å stille spørsmål ved hvorfor du sa at du skulle taen pause. Og igjen, ikke for at du skal forsvinne, men fordi jeg synes innlegg av denne typen, hvor man annonserer sine pauser på psyk.forum, er unødvendige og - ja - tenderer mot å bli plagsomme. Spesielt når de ikke følges opp. Jeg har gjort det jeg bestemte meg for, hvis du ser bort fra ett innlegg som jeg postet feil. Ellers så har jeg svart på innlegg på psykiatriforum når jeg har følt jeg har hatt noe å bidra med. Nå er situasjonen min blitt en helt annen, så jeg kommer ikke lenger til å holde meg like mye unna psykiatriforum, men kommer til å bruke andre i tillegg. Du får bare bli irritert hvis du vil. Jeg har viktigere ting å tenke på. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/295115-urimelig-ang-innlegg-p%C3%A5-psykiatri-forum/page/2/#findComment-2382792 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Spekepølse Skrevet 2. januar 2008 Del Skrevet 2. januar 2008 Jeg har gjort det jeg bestemte meg for, hvis du ser bort fra ett innlegg som jeg postet feil. Ellers så har jeg svart på innlegg på psykiatriforum når jeg har følt jeg har hatt noe å bidra med. Nå er situasjonen min blitt en helt annen, så jeg kommer ikke lenger til å holde meg like mye unna psykiatriforum, men kommer til å bruke andre i tillegg. Du får bare bli irritert hvis du vil. Jeg har viktigere ting å tenke på. jeg har ingen personlige følelser i dette (irritasjon), jeg bare synes det er merkelig. Hvorfor annonsere når du allikevel er der? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/295115-urimelig-ang-innlegg-p%C3%A5-psykiatri-forum/page/2/#findComment-2382877 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orio Skrevet 2. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2008 jeg har ingen personlige følelser i dette (irritasjon), jeg bare synes det er merkelig. Hvorfor annonsere når du allikevel er der? Jeg kan bare gjenta enda en gang at min hensikt ikke var å "annonsere" noe som helst. Om du tror meg eller ikke får bli ditt problem. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/295115-urimelig-ang-innlegg-p%C3%A5-psykiatri-forum/page/2/#findComment-2383481 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.