Gå til innhold

Paracet / Ibux

Anbefalte innlegg

Gjest (Anonymous)

Jeg er 27 år, og har anstrengelses- og allergisk astma. Holder det bra i sjakk med Pulmicort 200mg 2xdaglig, og Ventoline ved behov (sjelden, men det går i perioder).

Ved mens-smerter synes jeg Paracet har moderat effekt. Flere av mine venninner sier at Ibux har bedre effekt ved slike smerter. På Ibux-pakken står det at det ikke skal brukes av personer med astma.

Hva kan skje? Kan jeg prøve, eller er det "farlig"? Jeg har ei venninne med omtrent samme astma som meg, hun tar Ibux uten problemer og hadde ikke lest det på vedlegget da hun begynte å bruke det.

Kan jeg ta én, og se hva som skjer? Kan jeg tetne til, og kan jeg da evt løse opp med Ventoline igjen? Eller?

Håper på svar, jeg er LEI av å ha vondt hver gang jeg har mensen...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/29512-paracet-ibux/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Wenke Lunde, Sykepleier

Det er veldig sjeldent at noen reagerer på de medisiner som ikke skal brukes av astmatikere. Du kan veldig godt prøve og se hva som skjer. Sannsynligvis ingenting. Men om du er en av de som ikke tåler den, så vil du merke at du blir litt tungpusten.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/29512-paracet-ibux/#findComment-118291
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...