Gå til innhold

Planlegger baby :-) Naar er eggloesningen?

Gjest Angela26

Anbefalte innlegg

Gjest Angela26

Vi skulle gifte oss til sommeren, men siden loven sier jeg maa bo her i 2 aar foerst, saa maa vi vente...

Saa naa planlegger vi aa bli gravide. Jeg tok av p-plasteret for 2 dager siden, og venter "eggloesning" rundt onsdag. Jeg hadde jo egentlig ikke eggloesning naar jeg brukte p-plasteret da, men siden jeg naa har sluttet med det, kan jeg da stole paa at den egentlig skal vaere naa paa onsdag?

Jeg vil vel ogsaa faa en bloedning naa snart...

Noen her som har vaert i en slik situasjon, eller vet naar man kan forvente eggloesning ved stopp av prevansjon? Kommer den ca 14 dager etter den foerste bloedningen?

Blir svaert takknemlig for svar! :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når man slutter på hormonprevensjon kan det ta litt tid før man er i normal syklus igjen. Mange opplever en spontan eggløsning like etter slutt, andre kan bruke flere mnd før de kommer i gjenge. Så det er bare å ta tålmodigheten til hjelp. :o) Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Angela26

Når man slutter på hormonprevensjon kan det ta litt tid før man er i normal syklus igjen. Mange opplever en spontan eggløsning like etter slutt, andre kan bruke flere mnd før de kommer i gjenge. Så det er bare å ta tålmodigheten til hjelp. :o) Lykke til!

Takk Lillemus!

Jeg har bare 2 mnd paa meg til aa bli gravid, siden jeg ikke vil vaere en ammende brud, saa da maa vi staa paa og haape paa full klaff! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok ikke så enkelt at du kan gå utifra eggløsning på den måten når du nettopp har sluttet på hormonprevansjon. Det beste er å få syklusen opp å gå igjen før du kan regne med å "finne eggløsningen".

Eggløsningen kommer 14 dager FØR mensen. Det er i teorien mulig å bli gravid før man får ordentlig mensen igjen, men da bør man ha samleie minst 3. hver dag eller bruke f eks eggløsningstester for å være sikker på å treffe eggløsningstester.

Syns du er litt vel optimistisk som regner med å være gravid innen 2mnd når du nettopp har sluttet på hormonprevansjon.. Vet det er lett å tro at det er så enkelt når man bestemmer seg, men jeg kan skrive under på at så enkelt er det nok ikke.......

Men alt kan jo være mulig, ingen er lik, så ønsker deg hvertfall lykke til......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Angela26

Det er nok ikke så enkelt at du kan gå utifra eggløsning på den måten når du nettopp har sluttet på hormonprevansjon. Det beste er å få syklusen opp å gå igjen før du kan regne med å "finne eggløsningen".

Eggløsningen kommer 14 dager FØR mensen. Det er i teorien mulig å bli gravid før man får ordentlig mensen igjen, men da bør man ha samleie minst 3. hver dag eller bruke f eks eggløsningstester for å være sikker på å treffe eggløsningstester.

Syns du er litt vel optimistisk som regner med å være gravid innen 2mnd når du nettopp har sluttet på hormonprevansjon.. Vet det er lett å tro at det er så enkelt når man bestemmer seg, men jeg kan skrive under på at så enkelt er det nok ikke.......

Men alt kan jo være mulig, ingen er lik, så ønsker deg hvertfall lykke til......

Takk for svar, Moment!

Jeg har veldig lett for aa bli gravid skoenner du, saa derfor haaper jeg paa full klaff denne gangen ogsaa! :-) Jenta mi ble til da jeg gikk paa p-piller,men jeg slurva med noen piller, og da ble hun til:-) Saa ble jeg gravid en annen gang, da kondomen sprakk, men det gikk ikke saa bra...

Vi staar paa naa, saa da faar jeg bare vente aa se :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...