Gå til innhold

parkeringsbot, ble for sint...


Gjest botta

Anbefalte innlegg

Fikk en parkeringsbot på 600 kr på julaften, mitt i handlestresset på et kjøpesenter, der det ikke kostet å stå parkert.

Men jeg glemte midt oppi alt stresset å hente bilett, noe som var påkrevd.

Bærende med en skrikende toåring og med fulle handleposer, kom jeg akkurat ned menst han sto og skrev boten-

Jeg vet ikke hva som gikk av meg men jeg ble rett og slett så sint,bannet og kjeftet, og nektet å ta med meg boten.

Kastet den ut vinduet og kjørte.

Nå angrer jeg litt.Hva skjer nå, jeg får vel den i posten?

Men er det slik at de kan gi ekstrabøter ved en slik adferd jeg hadde??

Er redd boten nå skal bli dobbel så stor, og de vet jo å ta seg betalt.

Noen som vet hvordan lovene er i slike tilfeller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Egentlig burde du ha posta dette under psykiatri forumet, for det er nok der parkeringsvakten hører hjemme.

Snakk om suppegjøk, når det ikkje kosta noe å betale engang, men var påkrevd med å hente billett, Norge er for julenisser det kan det ikkje lenger herske noen tvil om.

Skulle ikkje forundre meg om du får ekstragebyr.

Du har min fulle sympati, du gjorde det rette!

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egentlig burde du ha posta dette under psykiatri forumet, for det er nok der parkeringsvakten hører hjemme.

Snakk om suppegjøk, når det ikkje kosta noe å betale engang, men var påkrevd med å hente billett, Norge er for julenisser det kan det ikkje lenger herske noen tvil om.

Skulle ikkje forundre meg om du får ekstragebyr.

Du har min fulle sympati, du gjorde det rette!

Mvh

Takk for støtten,må innrømme at jeg følte meg litt bedre der og da,men du vet en kommer jo ingen vei uansett.

Tenk å prøve å ødelegge jula på denne måten.

Pleier vanligvis ikke å sjelle ut folk, men dette var som sagt fra min side helt ukontrollert.

Jeg personlig hater alle parkeringsvakter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner som Geir ikke hvorfor du skal få bot for å stå parkert der det er gratis..... Dette ville ikke jeg gått med på heller.. i litt roligere former, muligens.. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for støtten,må innrømme at jeg følte meg litt bedre der og da,men du vet en kommer jo ingen vei uansett.

Tenk å prøve å ødelegge jula på denne måten.

Pleier vanligvis ikke å sjelle ut folk, men dette var som sagt fra min side helt ukontrollert.

Jeg personlig hater alle parkeringsvakter.

Kanskje han bare strøk hele greia etter han fikk tenkt seg om? Du vil få en purring i posten bare i tilfelle, men klag på boten du. Det er ett sted du kan ringe men husker ikke i farten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner som Geir ikke hvorfor du skal få bot for å stå parkert der det er gratis..... Dette ville ikke jeg gått med på heller.. i litt roligere former, muligens.. :-)

jeg vet ikke hvordan det er der botta sto parkert, men jeg har vært på enkelte shoppingsenter/butikker der du kan stå gratis i en time eller to, men må betale hvis du skal stå lenger. For å bevise at du ikke har stått der lenger enn den tilmålte gratistida, må man altså trekke billett.

Dette kan også være et system for å hindre langtidsparkerende, f eks pendlere som tar toget like ved shoppingsenteret inn til byen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skjønner som Geir ikke hvorfor du skal få bot for å stå parkert der det er gratis..... Dette ville ikke jeg gått med på heller.. i litt roligere former, muligens.. :-)

Sånn er det flere steder her i byen også, man kan stå gratis i èn time, men må trekke p-lapp uansett. For å stå lenger enn en time må man betale ekstra.

Vanlig utenfor butikker der det ellers ville fylles opp av langtidsparkerere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for støtten,må innrømme at jeg følte meg litt bedre der og da,men du vet en kommer jo ingen vei uansett.

Tenk å prøve å ødelegge jula på denne måten.

Pleier vanligvis ikke å sjelle ut folk, men dette var som sagt fra min side helt ukontrollert.

Jeg personlig hater alle parkeringsvakter.

''Jeg personlig hater alle parkeringsvakter.''

Hvorfor hater du alle parkerigsvakter?

De er da helt vanlige mennesker som gjør et samfunnsnyttig arbeid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Jeg personlig hater alle parkeringsvakter.''

Hvorfor hater du alle parkerigsvakter?

De er da helt vanlige mennesker som gjør et samfunnsnyttig arbeid.

Enig med deg. Jeg synes det alltid er rart når folk skjærer alle i en yrkesgruppe over samme kam.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje han bare strøk hele greia etter han fikk tenkt seg om? Du vil få en purring i posten bare i tilfelle, men klag på boten du. Det er ett sted du kan ringe men husker ikke i farten :)

På hvilket grunnlag skal han/hun klage?

''Men jeg glemte midt oppi alt stresset å hente bilett, noe som var påkrevd.''

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for støtten,må innrømme at jeg følte meg litt bedre der og da,men du vet en kommer jo ingen vei uansett.

Tenk å prøve å ødelegge jula på denne måten.

Pleier vanligvis ikke å sjelle ut folk, men dette var som sagt fra min side helt ukontrollert.

Jeg personlig hater alle parkeringsvakter.

''Jeg personlig hater alle parkeringsvakter.''

He.he.he...Det må ihvertfall være et perfekt yrke for psykopater.

Ps! Eg tror det finnes èn hyggelig parkeringsvakt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På hvilket grunnlag skal han/hun klage?

''Men jeg glemte midt oppi alt stresset å hente bilett, noe som var påkrevd.''

Er du like sviende firkantet som parkeringsvaktene du da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du like sviende firkantet som parkeringsvaktene du da?

Hva mener du med det?

Er det f.eks greit å slippe bot fordi en glemte å pakke penger på automaten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva mener du med det?

Er det f.eks greit å slippe bot fordi en glemte å pakke penger på automaten?

Det var gratis parkering men personen glemte å hente billett i julestresset, ser du ikke forskjellen mellom det å glemme å betale er det helt mørkt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var gratis parkering men personen glemte å hente billett i julestresset, ser du ikke forskjellen mellom det å glemme å betale er det helt mørkt.

Men hvordan skal man klare å skille dem som sto parkert under en time, men glemte å ta billett, fra dem som sto lenger men lunnlot å betale?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var gratis parkering men personen glemte å hente billett i julestresset, ser du ikke forskjellen mellom det å glemme å betale er det helt mørkt.

Det var krav om å ha billett.. har ingen betydning om det er gratis, har man ikke billett så har man ikke billett.

Det er vel en grunn til at en skal ha disse billettene? Tidsbegrenset parkering kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

huff....det rare er at det er en selv man er så skikkelig sinna på i slike situasjoner..til syvende og sist. Krysser fingrene for at du kun får boten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvorfor skjer dette??

Hvis du mener du har overreagert, synes jeg faktisk du skal ta en telefon til parkeringsselskapet, legge deg langflat og beklage oppførselen din. Så kan du jo spørre om boten kommer i posten, og om beløpet er det samme eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvorfor skjer dette??

Er du like sviende firkantet som parkeringsvaktene du da?

Double stiller et spørsmål, men du svarer på noe annet. Kjenner jeg blir litt nysgjerrig på svaret ditt på det opprinnelige spørsmålet er, jeg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Du får bare boten

Jeg tror du vil få ny bot i posten, hvis parkeringsvakten så at du kastet den han hadde skrevet ut, eller purring på den første hvis han ikke så det.

Du får aller mest sannsynlig bare summen på boten da de jo ikke ha anledning til å legge på summen fordi folk blir sure.

Du kan helt sikkert klage og få i gang en sak på dette. Selv om det er krevet at du skal ta en lapp så sto du der mindre enn krevet tid. Du kan gå på dette i saken og få dem til å prøve å bevise at du sto så lenge at du skulle ha parkeringsbot.

Hvis du har gidd og energi til dette da.

Skjønner sinnet ditt da. Fikk selv et skikkelig utbrudd her om dagen på et fille på elektrisitetsverket. Hun var udregelig, dårlig ti å informere, i det hele tatt svært lite, om noe, serviceinnstilt. Når hun slang på røret fordi jeg ble veldig sint så dro jeg ned og fortalte henne hva jeg mente om henne der nede på kontoret.

Ikke ofte jeg er så sint heller, eller viser det så åpenlyst i allefall. Bor på et lite sted, dette er noe alle vet om en liten stund :)

Ikke alltid like lett med hissige celler, selv om det kanskje er vel fortjent for de som få smake dem til tider.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...