Gå til innhold

Forsterkninger


Gjest athos

Anbefalte innlegg

Jeg har lest i en bok at hendelser som kan være av samme karakter som har hendt til ulike tider kan være med å forsterke en ny liknende hendelse og at på grunn av at den blir påvirket av de tidligere hendelsene kan være veldig smertefull.

Jeg har følgende historier:

1.Fra noen år tilbake:En kamerat som jeg var nært knyttet til tidligere ble med en dame ,som jeg hadde vært sammen med, hjem like etter at hun hadde gjodt det slutt med meg.Jeg var veldig glad i henne fremdeles.

2.En onkel av meg var ganske ivrig på at jeg skulle hjelpe han og samboeren med flytting, noe jeg egentlig ikke hadde anledning til , men sa ja likevel.

3.Foreldre "bestemmer"at jeg skal bo hjemme, mens jeg selv har egentlig lyst til å flytte, men grunnet dårlig økonomi og gjennomføring av studier , og at det ikke skal bli så mye studiegjeld, så hører jeg etter.

Alle disse hendelsene representerer en slags inngripen i mitt eget liv som jeg ikke er særlig glad over, ulike typer av overtramp fra andre som står eller har stått meg nær

Spørsmål:Kan hendelse nr.1 ligge i bunnen av følelsene mine og forsterke de negative følelsene i hendelse nr.2 og 3, som egentlig ikke var fullt så ille opplevelser som hendelse nr. 1 som var den aller værste?

I så fall: Er det hendelse nr 1 som skal bearbeides, eller er det de to andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...