Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg har fått beskjed om at jeg er allergisk mot mugg. Hva kan jeg gjøre for å hjelpe på denne "helårsallergien", utenom å ta medisiner (tar Kestine og Nasacort). Jeg er allergisk mot katt, bjørk og burot også.

Jeg er alltid tett/blodig i nesen og har trykkhodepine pga tette bihuler ganske ofte.

Vi bor i murhus med litt fukt i kjelleren, er dette skadelig for meg? Hva kan jeg gjøre med det?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/29520-muggallergi/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Ragnhild Halvorsen, Lege Spesialist i Im

Kjære deg 1a7g03

Fuktige kjellere er ikke det beste for muggsoppallergilkere, men jeg regner med at du ikke oppholder deg der og da skulle det gå bra. Prøv å få "tørket opp" og luftet der det er fuktig.

Ellers er muggsoppallergi mye rettet mot muggsopper i uteluften, det er mengder av sporer i luften fra frosten går ut av bakken til det blir frost igjen. Muggsoppallergikerne har nesten samme sesong som pollenallergikere, bare at den varer noe lenger ut over høsten. Behandlingen er symptomatisk, dvs slik behandling som du har fått. Men hvis du fortsatt er mye plaget med tette bihuler burde du få en ny sjekk hos legen, eventuelt med ultralyd av bihulene. Hvis det lar seg gjøre hadde det nok vært lurt med en henvisning til øre-nese-halslege.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/29520-muggallergi/#findComment-118331
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...