Gå til innhold

Hvor er du Orio?

frosken

Anbefalte innlegg

Nå har jeg vært på skituren min, og bibben har vært på trening, men du har ikke avlagt noen form for rappport...

Har du en ok dag, eller har du druknet i en hengemyr?

Håper du får tilbragt nyttårsaften på den måten du ønsker, men hvis du ikke klarer å stå i mot din mors krav, så håper jeg det blir hyggelig der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Blåbærpike

Frosk, du har fått melding fra Liza i London, litt lenger ned på meldinger her.

Beundrer din skiglød forresten, vet du noe om ski,...? Jeg tenkte å kjøpe noen billige -og- gode. Har du noen tips til hva jeg bør se etter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frosk, du har fått melding fra Liza i London, litt lenger ned på meldinger her.

Beundrer din skiglød forresten, vet du noe om ski,...? Jeg tenkte å kjøpe noen billige -og- gode. Har du noen tips til hva jeg bør se etter?

Så meldingen fra Liza nettopp :-)

Det tilbys mange gode skipakker i sportsforretningene for tiden. Det er viktig at skitype og lengde tilpasses både din kropp (dvs. lengde og vekt), og at du får ski som passer for ditt ferdighetsnivå og bruksområde. Pass på at støvlene sitter godt, betal evt. et mellomlegg dersom støvlene som er i skipakken ikke kjennes gode ut.

Jeg bruker støvler som gir god ankelstøtte, og passer på at skiene ikke er for lange. Men siden jeg har dilla på skigåing, så ligger det for tiden tre par ski i bilen min, samt noen par staver, og tre par støvler... Bra jeg har stor bil!

Spør mer hvis det er noe annet du tror jeg kan bidra med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke druknet. Søsteren min ringte og var her en stund, tror hun har fått med seg at jeg sliter litt for tiden, så hun slenger ut en livbøye en gang i blant.

Vi var en tur i butikken og kjøpte potetgull (hva er nyttårsaften uten?), gikk til fots frem og tilbake. Hun er også en sånn håpløs friluftsentusiast, hvis det er mindre enn et par mil fra a til b skal man gå. Og hun var helt enig i at jeg skal bli hjemme nyttårsaften, at vi heller satser på en koselig familiemiddag 1. nyttårsdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blåbærpike

Så meldingen fra Liza nettopp :-)

Det tilbys mange gode skipakker i sportsforretningene for tiden. Det er viktig at skitype og lengde tilpasses både din kropp (dvs. lengde og vekt), og at du får ski som passer for ditt ferdighetsnivå og bruksområde. Pass på at støvlene sitter godt, betal evt. et mellomlegg dersom støvlene som er i skipakken ikke kjennes gode ut.

Jeg bruker støvler som gir god ankelstøtte, og passer på at skiene ikke er for lange. Men siden jeg har dilla på skigåing, så ligger det for tiden tre par ski i bilen min, samt noen par staver, og tre par støvler... Bra jeg har stor bil!

Spør mer hvis det er noe annet du tror jeg kan bidra med.

Takk :-)

Sko er altså viktigst, og lengde.

De skiene jeg har er for lange og brede. Det er vel lettere med korte ski vil jeg tro.

Skal ta med meg rådene dine når jeg går i butikkene og kikker.

Håper du får en fin nyttårsaften frosken :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke druknet. Søsteren min ringte og var her en stund, tror hun har fått med seg at jeg sliter litt for tiden, så hun slenger ut en livbøye en gang i blant.

Vi var en tur i butikken og kjøpte potetgull (hva er nyttårsaften uten?), gikk til fots frem og tilbake. Hun er også en sånn håpløs friluftsentusiast, hvis det er mindre enn et par mil fra a til b skal man gå. Og hun var helt enig i at jeg skal bli hjemme nyttårsaften, at vi heller satser på en koselig familiemiddag 1. nyttårsdag.

Dette likte jeg å høre :-) Både tur ut, gjøre som du selv ønsker, og potetgull til feiringen!

Håper du får en ok kveld, at du finner noe å se på tv, og at du skriver her om det kan hjelpe deg på noen måte .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk :-)

Sko er altså viktigst, og lengde.

De skiene jeg har er for lange og brede. Det er vel lettere med korte ski vil jeg tro.

Skal ta med meg rådene dine når jeg går i butikkene og kikker.

Håper du får en fin nyttårsaften frosken :-)

Det er lettere med kortere ski, Kanskje du skal satse på "short cut" , Fischer har lansert ski som er noe kortere og med short cut, det fungerer bra for meg. Men samtidig må skiene passe til vekten din (dvs. ha passe stivhet).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette likte jeg å høre :-) Både tur ut, gjøre som du selv ønsker, og potetgull til feiringen!

Håper du får en ok kveld, at du finner noe å se på tv, og at du skriver her om det kan hjelpe deg på noen måte .

Søstre er en fin ting. Skulle gjerne hatt henne nærmere, da.

Jeg får vondt i samvittigheten når jeg tenker på at jeg blir hjemme i kveld. Foreldrene mine mener det jo godt, de synes det er helt forferdelig at jeg skal være nødt til å tilbringe nyttårsaften alene. De skjønner visst ikke at for meg er den beste måten å feire i fred og ro, med gardinene trukket godt igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søstre er en fin ting. Skulle gjerne hatt henne nærmere, da.

Jeg får vondt i samvittigheten når jeg tenker på at jeg blir hjemme i kveld. Foreldrene mine mener det jo godt, de synes det er helt forferdelig at jeg skal være nødt til å tilbringe nyttårsaften alene. De skjønner visst ikke at for meg er den beste måten å feire i fred og ro, med gardinene trukket godt igjen.

Samvittigheter gir ikke alltid pålitelige meldinger til sine eiere.

Fint at du ser at foreldrene dine mener det godt, men når du er overbevist om at dette er den beste løsningen, så synes jeg det er bra at du følger din egen overbevisning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samvittigheter gir ikke alltid pålitelige meldinger til sine eiere.

Fint at du ser at foreldrene dine mener det godt, men når du er overbevist om at dette er den beste løsningen, så synes jeg det er bra at du følger din egen overbevisning.

Jeg er slett ikke sikker på at dette var noen god løsning heller. Skulle nok vært på skitur langt oppe på fjellet, eller dypt nede i et parkeringshus.

Nå blir jeg bare negativ igjen. Det var ikke planen, men klarer ikke la være.

Hvorfor må jeg få et nytt år? Det er ingen som spør om jeg orker det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...