Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest crister

Den siste tiden (de siste 3 måneder) har jeg hatt en merkelig følelse i lungene. Det gjør vondt i dem når jeg beveger meg i noen stillinger, og når jeg presser forsiktig med hånden på dem, kjenner jeg tydelig en smerte. Det kjennes ut som smerten ligger i brystbeinet (??). I sammenheng med dette har jeg også merket en slags kortpusthet om morgenen der jeg merker på innpust at det "går over i" en slags surkling lengst inne. Litt vanskelig å forklare. Dette siste kjenner jeg spesielt godt etter å ha røykt mye dagen før. Kjenner det kun om morgenen, og det går relativt fort over. Kan dette være røykelunger? Merker også at jeg har litt mer daglig hoste enn ellers.

Røyker ca. 15 om dagen.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/29524-r%C3%B8yker-26-%C3%A5r/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Wenke Lunde, Sykepleier

Du bør gå til lege og få lyttet på lungene dine. Det skal ikke surkle i friske lunger. Du skal heller ikke ha smerter i 3 mndr.

Når det gjelder røykingen, behøver jeg si noe i det hele tatt??????????????? Jeg må selvsagt si at som 26-åring er det lite trolig at du har røykelunger, men ved å røyke 15 om dagen, kan det godt være du holder på å lage det. Be legen din hjelpe deg med avvenningsmidler, røyking har - som vi nå vet - alt for store faremomenter ved seg til at man kan fortsette med det.Og nå er det ikke bare noe vi tror, nå vet vi!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/29524-r%C3%B8yker-26-%C3%A5r/#findComment-118292
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...