Gå til innhold

Dolokket


Gjest jeg synes det er ekkelt

Anbefalte innlegg

Gjest jeg synes det er ekkelt

Helt fra mine barn beynte å gå på do alene har de lært 3 ting jeg anser som viktig:

1: Lukke igjen dolokket og skylle ned etter deg.

2. Vaske hendene med såpe.

3. Lukke igjen dodøra når du forlater doen.

Er jeg sær som synes dette er så viktig? Nesten ingen av mine barns venner gjør alt dette. Det verste er at få av dem vasker hendene sine etter dobesøk, og mange glemmer å skylle ned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 68
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • candyqueen_83

    12

  • Jølsen

    11

  • AneM1365380603

    6

  • adelie

    2

Høres ikke det minste sært ut.

Hvor gamle er barna dine/vennene deres? Det er noen barn som synes det er veldig skummelt å gå på do, særlig å skylle ned etter seg, og barn er veldig flinke til å skremme hverandre opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jeg synes det er ekkelt

Høres ikke det minste sært ut.

Hvor gamle er barna dine/vennene deres? Det er noen barn som synes det er veldig skummelt å gå på do, særlig å skylle ned etter seg, og barn er veldig flinke til å skremme hverandre opp.

De er rundt 10 så de bør være over den alderen nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eneste jeg alltid gjør er nr 2. Jeg er 24 år :P

Jeg skyller ned, vasker hendene med såpe og bare lar døra seile igjen liksom. Inntil karmen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

At barna ikke lukker døra etter seg er en ting, men verre er det når voksne ikke gjør det.

Jeg lukker ikke døra helt igjen. Er det vanlig??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AneM1365380603

Jeg lukker ikke døra helt igjen. Er det vanlig??

Hos oss er det vanlig ;) Vi har varmekabler på badet. Lite poengløst å varme det opp hvis noen slipper varmen ut igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos oss er det vanlig ;) Vi har varmekabler på badet. Lite poengløst å varme det opp hvis noen slipper varmen ut igjen.

Vi har og varmekabler, men varmer opp resten av huset og da :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har glemt et viktig punkt mellom 1 og 2. Der skal de løfte opp lokket, og se etter om toalettet er rent og pent, og evt bruke Domestos + WC-børsten. Nemlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isj - døra må da være lukket!!

Hvorfor? Har dere så mange skumle bakterier som kan slippe ut?

Mange spiser jo på do :P Det klarer jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest jeg synes det er ekkelt

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1199135007' post='3764986]

Du har glemt et viktig punkt mellom 1 og 2. Der skal de løfte opp lokket, og se etter om toalettet er rent og pent, og evt bruke Domestos + WC-børsten. Nemlig.

Glemte å nevne det ja, men de har fått lære å spyle doen med dusjen hvis det er skittent etter bruk, og spute litt domestos oppi.

Synes det er ekkelt hos andre folk hvis det ikke står en flaske ved siden av do så man får gjøre rent etter seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jeg synes det er ekkelt

Hvorfor? Har dere så mange skumle bakterier som kan slippe ut?

Mange spiser jo på do :P Det klarer jeg ikke.

Det er jo mange bakterier der, og enkelte ganger skikkelig ekkel stank!

I feng-shui skal dodøra alltid være lukket og lokket på for å unngå at velstanden blir skylt ned i do.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte å nevne det ja, men de har fått lære å spyle doen med dusjen hvis det er skittent etter bruk, og spute litt domestos oppi.

Synes det er ekkelt hos andre folk hvis det ikke står en flaske ved siden av do så man får gjøre rent etter seg.

??? Holder det ikke med dobørste?? Ingen jeg kjenner har domestos stående ved sden av, og jeg nekter å tro at alle vi er ekle og urenslige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo mange bakterier der, og enkelte ganger skikkelig ekkel stank!

I feng-shui skal dodøra alltid være lukket og lokket på for å unngå at velstanden blir skylt ned i do.

Ja spørs hva man tror på da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AneM1365380603

Vi har og varmekabler, men varmer opp resten av huset og da :o)

Gangen utenfor badet er ikke oppvarmet, så jeg foretrekker at døra er lukket. Et varmt bad er veeeldig viktig :o)

En god regel når man kommer til folk er å lukke dører etter seg, de som var lukket når den ble åpnet ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gangen utenfor badet er ikke oppvarmet, så jeg foretrekker at døra er lukket. Et varmt bad er veeeldig viktig :o)

En god regel når man kommer til folk er å lukke dører etter seg, de som var lukket når den ble åpnet ;)

Men kjenner ingen tror jeg som fast lukker døren helt igjen. Så da blir det vel ikke gjort av meg heller. Lar ikke døra stå på vidt gap da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AneM1365380603

Men kjenner ingen tror jeg som fast lukker døren helt igjen. Så da blir det vel ikke gjort av meg heller. Lar ikke døra stå på vidt gap da.

Det gjelder ikke bare dodører, alle dører. Ytterdøren må også lukkes ;). Hvis det var lukket i utgangspunktet.

Nå smeller det her, gitt. Folket er ute her, mens vi feige holder oss inne nå når det smeller sånn.

Tjohoi - godt nytt år :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...