Gå til innhold

Anbefalte innlegg

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1199379160' post='3767679]

Jeg er klar over det, at det ikke er enkelt. Men er det ikke PK å skrive det jeg skriver, da?

Hvis jeg hadde vinklet det annerledes/motsatt og jattet med dette negative sytejåsset hver dag, ville jeg vel blitt (slettet og )anklaget for å kjøre en med-doler ned i elendigheten?

Hadde vel ikke tatt seg ut å skrive "jaja, det går nok den veien høna sparker med deg, kjære venn. Her finnes det _ikke_ håp.."

Jeg synes du var lite nyansert i måten du forsøkte å formidle noe til Orio. Det går an å være direkte, men allikevel forsøke å avstå fra å være kjip.

Fortsetter under...

http://www.doktoronline.no/forum3/bin/show.wa2?MessageId=3765303

Synes du trakk det unødvendig langt og var unyansert.

Ok, men jeg synes det var akkurat passe.

Særlig ettersom mennesket snart burde våkne og forstå at livet har mye fint å by på. Det har jo vært 3 uker med kræsj nederst i juvet. Men jeg skal skippe psykforum, jeg, for jeg har ingen erfaring med slikt, og vil nødig gjøre ting verre enn de allerede er.

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1199483872' post='3769091]

Særlig ettersom mennesket snart burde våkne og forstå at livet har mye fint å by på. Det har jo vært 3 uker med kræsj nederst i juvet. Men jeg skal skippe psykforum, jeg, for jeg har ingen erfaring med slikt, og vil nødig gjøre ting verre enn de allerede er.

Nå bør du våkne! Akkurat nå ligger hennes far for døden etter akutt hjertestans for noen få dager siden. Det er ikke nødvendig å påføre ekstra lidelse akkurat nå.

Annonse

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1199483872' post='3769091]

Siden du selv bringer det på bane. Jeg tror ærlig talt at du ikke har nok forsåelse til å bidra med noe særlig på et slikt forum. Hadde du svart meg slik som jeg ser du har svart til nå hadde det ikke tjent til noe godt for meg, tvert i mot.

Kanskje mener du det godt, men jeg opplever at det ligger en grunnleggende manglende respekt og forståelse i hvordan du ser på menensker som sliter psykisk. Jeg håper du møter en annen forståelse hvis du blir slitendes over lengre tid.

Newsflash, livet er ikke godt for alle mennesker selv om det er det for deg. Det er mennesker som lider i årevis uansett hvor hardt de kjemper.

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1199483333' post='3769075]

Takk, jeg prøver - men jeg har ingen erfaring med tunge psyktilfeller, så noen vil vel mene at jeg hverken har silkehansker eller er nyansert nok.

Det er jo det som er bra her inne da. Man kan være seg sjøl uansett (nesten iallefall ;-)). Jeg er ingen ekspert på psykisk sykdom jeg heller, men har en i slekta som var psykisk syk en periode og en i slekta som er kronisk psykisk syk. Veldig frustrerende når "ingenting" av gode råd går inn :-(

Nå bør du våkne! Akkurat nå ligger hennes far for døden etter akutt hjertestans for noen få dager siden. Det er ikke nødvendig å påføre ekstra lidelse akkurat nå.

Svaret var til deg, ikke til trådstarter. Nå ser jeg at det er samme trådstarter i en annen tråd om "kveld på intensivavd".

Denne tråden vi er i nå, har ingen sammenheng med det som er skrevet senere av Orio. Selv om jeg nå skjønner at du sikkert kjenner henne, så forventes det vel ikke av dol-brukerne at vi kryssjekker tråder og innhold før vi svarer?

Jeg svarer i de trådene jeg føler for, uten å ta notis av "hvem"/nick som har startet den.

Beklager. Jeg er ikke ond, men tenkte hun trengte litt annen input for å se lysere på livet, så jeg bare gassa på som vanlig, litt frisk i språket ;o)

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1199485025' post='3769136]

Svaret var til deg, ikke til trådstarter. Nå ser jeg at det er samme trådstarter i en annen tråd om "kveld på intensivavd".

Denne tråden vi er i nå, har ingen sammenheng med det som er skrevet senere av Orio. Selv om jeg nå skjønner at du sikkert kjenner henne, så forventes det vel ikke av dol-brukerne at vi kryssjekker tråder og innhold før vi svarer?

Jeg svarer i de trådene jeg føler for, uten å ta notis av "hvem"/nick som har startet den.

Beklager. Jeg er ikke ond, men tenkte hun trengte litt annen input for å se lysere på livet, så jeg bare gassa på som vanlig, litt frisk i språket ;o)

Hun trenger det iallefall ikke i kveld :-)

Det er jo det som er bra her inne da. Man kan være seg sjøl uansett (nesten iallefall ;-)). Jeg er ingen ekspert på psykisk sykdom jeg heller, men har en i slekta som var psykisk syk en periode og en i slekta som er kronisk psykisk syk. Veldig frustrerende når "ingenting" av gode råd går inn :-(

''Veldig frustrerende når "ingenting" av gode råd går inn :-(''

Nettopp. Men jeg får pepper så det holder av frosken og keira :(

Men jeg føler at du forstår at jeg ikke mente å være ond med det jeg skrev. Jeg skulle bare tuppe 'a i riktig retning - den positive! :)

Nå får jeg faen meg kjeft for ikke å ha fått med meg at Orio har en syk far også :(

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1199485477' post='3769149]

Men jeg føler at du forstår at jeg ikke mente å være ond med det jeg skrev. Jeg skulle bare tuppe 'a i riktig retning - den positive! :)

Nå får jeg faen meg kjeft for ikke å ha fått med meg at Orio har en syk far også :(

Jeg tror ikke du har ment det vondt, Lotte. Men synes du trakk det for langt, og tenker at du nettopp viser ikke vet så veldig mye om psykiske lidelser.

Akkurat i kveld, så var det sånn at du postet ditt innlegg kort tid etter at Orio skriver at hennes far etter all sannsynlighet kommer til å dø i løpet av morgendagen. Derfor ønsket jeg at du ikke skulle fortsette denne tråden.

:-)

Annonse

Jeg tror ikke du har ment det vondt, Lotte. Men synes du trakk det for langt, og tenker at du nettopp viser ikke vet så veldig mye om psykiske lidelser.

Akkurat i kveld, så var det sånn at du postet ditt innlegg kort tid etter at Orio skriver at hennes far etter all sannsynlighet kommer til å dø i løpet av morgendagen. Derfor ønsket jeg at du ikke skulle fortsette denne tråden.

:-)

Ok.

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1199485624' post='3769151]

Nei, ser jo det nå, da. Men jeg mente jo ikke å være ekkel, da. Satt jo klistra her i 30 min nå for å finne sammenhengen i info'en du ga.

*sukk*

Skjønner at det ikke var så lett å se sammenhengen umiddelbart :-)

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1199485477' post='3769149]

Jeg skjønte at innlegget ditt ikke var vondt ment, ja :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...