Gå til innhold

Psykiatriforum

Nils Håvard Dahl, psykiater

Anbefalte innlegg

Skrevet

er primært et forum for spørsmål og svar.

Dagbokfunksjonen er ok, men er underordnet og bør begrenses.

Nye brukere, som ønsker å bruke forumet til spørsmål og svar, drukner i dagboksnotater.

Gjest Blåbærpiken
Skrevet

Ok. Du må gjerne ta det bort, hadde egentlig vært fint, om det ble tatt bort. Poster for fort av og til, er ikke meningen.

Ha en fin dag.

Mvh

Skrevet

Hvor er den?

Det er ikke et eget forum.

En del brukere benytter dette forum slik. Det er ok, men for enkelte kan megden bli for stor.

Gjest Blåbærpiken
Skrevet

En del brukere benytter dette forum slik. Det er ok, men for enkelte kan megden bli for stor.

Er det for stor mengde for meg?

Føler meg litt dum her jeg sitter....med det du har skrevet og rett under står jeg som et "lysende" eksempel på det du snakker om....

Men jeg vet at jeg bør ikke skrive sånne innlegg....

Mente du meg?

Skrevet

Er det for stor mengde for meg?

Føler meg litt dum her jeg sitter....med det du har skrevet og rett under står jeg som et "lysende" eksempel på det du snakker om....

Men jeg vet at jeg bør ikke skrive sånne innlegg....

Mente du meg?

Jeg tenkte overhode ikke på deg.

Gjest Wilhelmina
Skrevet

Men det hadde kanskje vært en ide med eget dagbokforum, så kunne dette forumet kun vært til spørsmål og svar?

Skrevet

Men det hadde kanskje vært en ide med eget dagbokforum, så kunne dette forumet kun vært til spørsmål og svar?

Foreslå det for webbis på Webmasterforumet! :)

Gjest Blåbærpiken
Skrevet

Jeg tenkte overhode ikke på deg.

Takk for at du svarte. :-)

Skrevet

Nei, jeg synes ikke vi skal opprette det. I hovedsak tror jeg slikt forum er problembevarende.

Dagbok bør en helst skrive i Word og lagre på sin egen maskin.

Gjest WIlhelmina
Skrevet

Nei, jeg synes ikke vi skal opprette det. I hovedsak tror jeg slikt forum er problembevarende.

Dagbok bør en helst skrive i Word og lagre på sin egen maskin.

Du sier jo lenger oppe i tråden at dagbokfunksjonen er ok? Tror kanskje noen har nytte av å skrive om sine problemer når alt virker håpløst, og så få tilbakemeldinger om at de ikke er alene i verden fra andre. Men er enig at det ikke bør være i dette forumet. Kanskje man kan bruke Meldinger til det?

Skrevet

Ok. Du må gjerne ta det bort, hadde egentlig vært fint, om det ble tatt bort. Poster for fort av og til, er ikke meningen.

Ha en fin dag.

Mvh

Jeg har fulgt med intersse psykiatriforum i mange år.

Det jeg legger merke til er at det virker som det er behov for ett chatteforum blant noen brukere her. Kanskje også muligheten til å sende mail og få svar.

Jeg vil anbefalle en del å bruke Mental Helse. De har opprettet en mulighet til å sende mail og få svar fra folk som er friske selv og som svarer i regi av Mental Helse. Dette tror jeg kan hjelpe en del som trenger støtte i hverdagen.

Adressen er: sidetmedord.no

Det er viktig at den som svarer setter grenser og ikke overinvolverer seg. Det føler jeg Mental Helse klarer med dette tilbudet.

Selv var jeg veldig heldig å maile med en frisk person da jeg var psyk. Det var en hjelp i perioder mellom terapitimene. Jeg følte ikke at det ble en måte å vedlikeholde psykdommen min, men det å holde ut den psykiske smerten.

Her på psykiatriforum utspiller det seg rene samtaler mellom folk som kjenner hverandre godt.

Jeg synes folk som skriver på psykiatriforumet og som er psyke ikke dveler ved svarene de får fra andre.

Hvorfor ikke tenke over budskapet som formuleres i svarene?

Mange som svarer, også jeg, har hatt problemer selv. Jeg vet hvordan de som sliter har det og smerten jeg følte da jeg var psyk vil jeg aldri kunne klare å glemme.

Jeg har forsøkt å svare noen her, men jeg føler at det ikke er mye vits i å svare. Jeg vet ikke om brukerne her tenker over svar de får....

Skrevet

Det jeg legger merke til er at det virker som det er behov for ett chatteforum blant noen brukere her. Kanskje også muligheten til å sende mail og få svar.

Jeg vil anbefalle en del å bruke Mental Helse. De har opprettet en mulighet til å sende mail og få svar fra folk som er friske selv og som svarer i regi av Mental Helse. Dette tror jeg kan hjelpe en del som trenger støtte i hverdagen.

Det er viktig at den som svarer setter grenser og ikke overinvolverer seg. Det føler jeg Mental Helse klarer med dette tilbudet.

Selv var jeg veldig heldig å maile med en frisk person da jeg var psyk. Det var en hjelp i perioder mellom terapitimene. Jeg følte ikke at det ble en måte å vedlikeholde psykdommen min, men det å holde ut den psykiske smerten.

Her på psykiatriforum utspiller det seg rene samtaler mellom folk som kjenner hverandre godt.

Jeg synes folk som skriver på psykiatriforumet og som er psyke ikke dveler ved svarene de får fra andre.

Mange som svarer, også jeg, har hatt problemer selv. Jeg vet hvordan de som sliter har det og smerten jeg følte da jeg var psyk vil jeg aldri kunne klare å glemme.

Jeg har forsøkt å svare noen her, men jeg føler at det ikke er mye vits i å svare. Jeg vet ikke om brukerne her tenker over svar de får....

"Jeg har forsøkt å svare noen her, men jeg føler at det ikke er mye vits i å svare. Jeg vet ikke om brukerne her tenker over svar de får...."

Kloke ord fra deg Magna. Dette er også min erfaring med en del av gjengangerne. Det stilles utallige spørsmål, men en ser knapt at svarene interesserer eller kommer til nytte. Spørsmålene kommer igjen og igjen i lett omarbeidet form. Det virker som om det viktigste er å få skrevet selv.

For chatting finnes jo allerede utmerkede steder som MSN og ICQ. Mail har alle, og den kan brukes. Den har selvsagt ikke samme "SE MEG"-impact, men toveiskommunikasjon fungerer utmerket på mail.

Gjest dunlop,et dekknavn
Skrevet

"Jeg har forsøkt å svare noen her, men jeg føler at det ikke er mye vits i å svare. Jeg vet ikke om brukerne her tenker over svar de får...."

Kloke ord fra deg Magna. Dette er også min erfaring med en del av gjengangerne. Det stilles utallige spørsmål, men en ser knapt at svarene interesserer eller kommer til nytte. Spørsmålene kommer igjen og igjen i lett omarbeidet form. Det virker som om det viktigste er å få skrevet selv.

For chatting finnes jo allerede utmerkede steder som MSN og ICQ. Mail har alle, og den kan brukes. Den har selvsagt ikke samme "SE MEG"-impact, men toveiskommunikasjon fungerer utmerket på mail.

Det stilles utallige spørsmål, men en ser knapt at svarene interesserer eller kommer til nytte. Spørsmålene kommer igjen og igjen i lett omarbeidet form. Det virker som om det viktigste er å få skrevet selv.

mener du at spørsmålene gjentas fra en og samme bruker??

Skrevet

''"Jeg har forsøkt å svare noen her, men jeg føler at det ikke er mye vits i å svare. Jeg vet ikke om brukerne her tenker over svar de får...."''

Har ingen problemer med å være enig med Magna og deg, men vil få si at jeg setter veldig stor pris på de svarene jeg får både av deg og andre.

Skrevet

Jeg har også hatt god nytte av "sidetmedord" på mental helse.

Skrevet

Er det mulighet for å bli kjent med de på forumet her? Mange som sliter sliter med ensomhet og blir eksludert fra samfunnet. Jeg savner et sted hvor det er mulig å knytte kontakter. I vanlige kontaktannonser kan det bli vanskelig. Finnes dette? eller er det mulig for dere å opprette en slik tjeneste?

Gjest Blåbærpiken
Skrevet

Hei, jeg vet ikke om innlegget ditt var til meg, eller for forumet generellt.

Jeg kan bare snakke for min egen del. Synes det er fint at du legger ut link til mental helse, tror det kan være et godt tilbud for mange. Selv har jeg to stk jeg mailer til, psykologen min, og en annen fagperson. Det er til stor hjelp for meg. Nå er det ferietid.

Jeg tror at det å kunne skrive ned tankene sine kan gi en lettelse, bare det ikke blir for mye av det, jeg tror at det å kunne maile med noen er en god ting dersom man gjør det med måte, noe du jo også poengterte.

Jeg vet at jeg har en tendens til å tære på de samme tingene gang etter gang, det er i de "øyeblikkene" jeg blir overveldet av "tungsinn". Så går det over. Men når ting er vonde, da er det godt å få svar/bli sett.

Tidligere la jeg ut en masse ting, som jeg nå angrer på, jeg var også nokså "mistenksom", jeg hadde det frykelig vondt. Jeg gjorde det fordi jeg trengte svar, og trengte å "bli sett" fordi jeg hadde det så vondt. Så vondt har jeg det ikke lenger. Men da, trengte jeg det virkelig.

Andre ganger ber jeg om råd og hjelp, fordi jeg virkelig lurer på ting. Jeg føler ofte at jeg faktisk nyttiggjør meg svarene jeg får. Og jeg håper det vises at jeg gjør det, hvis ikke er det dumt, i så fall er jeg dårlig på å ordlegge meg.

Jeg håper du fortsetter å svare, for selv om det ikke virker som om man nyttiggjør seg rådene, er det andre som får ta del i dem, pluss at ting nok drypper inn og ligger i bevisstheten en plass, selv om det ikke synes sånn der og da :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...