Gå til innhold

muskelknuter og abort


rosi1365379983

Anbefalte innlegg

rosi1365379983

Jeg har nettopp skrevet et innlegg om "graviditet og abort", og takker veldig mye for svaret jeg fikk. Jeg vil i den forbindelse nevne at jeg har svært kraftige, men smertefrie mensturasjonsblødninger hver 28. dag. Etter de to abortene mine har jeg blødd mye i 3 uker, og fått kraftig mensturasjon 1 uke deretter. Jeg har også (etter abortene) hatt flere ganger med litt brunlig utflod mellom to mensturasjoner. Ofte har jeg også litt stikkinger på begge sidene (rundt der jeg har eggstokkene), og noen ganger føles det som om noe knyter seg (en ball eller noe). Kan det være mulig at jeg har muskelknuter i livmoren? Er dette noe medfødt eller er det noe som kan komme etterhvert (jeg er nå 29 år)? Kan dette ha noen sammenheng med de to abortene jeg har hatt? Er det vanskelig å gjennomføre et svangerskap hvis jeg har muskelknuter i livmoren? Hvordan oppdages disse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Mette H Moen, gynekolog

1. Muskelknuter på livmoren gir vanligvis ikke smerter, bortsett fra at det iblant kan være menssmerter.

2. Muskelknuter er ikke medfødte, de kommer etter puberteten, vanligvis først hos de noe eldre kvinner (over 40)

3. I noen tilfeller kan muskelknuter gi abort.

4. Muskelknuter kan påvises med ultralyd hos gynekolog

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...