Gå til innhold

Sen sædavgang


Gjest april82

Anbefalte innlegg

Gjest april82

Jeg opplever at det er vanskelig å få samboeren min til ejakulere. Han får skjelden orgasme ved samleie. Jeg har spurt han om det har noe å gjøre med at jeg ikke er trang nok, men han sier det bare er sånn han er og at det ikke har noe med meg å gjøre. Han sier han har stort utbytte av samleie med meg, men at det ikke samleie alltid gir han orgasme. Han får heller ikke orgasme ved at jeg gir han munnsex. Jeg har aldri opplevd dette med gutter før og lurer på om dette kan ha samenheng med at han har for trang forhud til å trekke den tilbake? Kan dette føre til at penishodet hans er mindre følsomt? Vi er i begynnerfasen av å planlegge barn og dette bekymrer meg naturligvis i forbindelse med det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei April82:-)

Jeg har selv til tider slitt med dette problemet, og for meg var det et sammensatt problem. Mest handlet det om det psykiske, men har nok ikke det mest følsomme penishodet heller.., selv i de første sexopplevelsene var det aldri snakk om tidlig sædavgang.

For meg handler noe av dette om at alt må føles riktig, og om det er noe press på å komme blir det bare værre. Spesielt en kjæreste jeg har hatt reagerte veldig på mitt problem og var redd jeg ikke tente skikkelig på henne, hun var vant til å kunne styre guttenes orgasmer. Dette gjorde at det nesten ble umulig for meg å komme, og det som i tidligere forhold bare hadde vært et lite problem ble plutselig et stort et. Det ble lettere for meg å komme når hun etterhvert ble tryggere på at dette ikke handlet på manglende tenning, heller at jeg var redd for å skuffe som elsker. Hun spurte bl.a Gro på dette forumet, og når hun ble trygg nok til å sette pris på min evne til å holde igjen ble det lettere å komme når "vi" ønsket det, og vips ble "problemet" omgjort til et gode istedet.

Kan fortsatt få "litt dumme tanker i hodet" om sjelden gang, og dermed slite litt, men nå holder det med en liten fantasi på lur og så løses dette forholdsvis kjapt. Har litt følelsen av at jeg, kjæresten din og andre gutter med samme problem kan ha litt sånn "jente tankegang", detter liksom ut at "sonen" om det kommer inn noen uvedkommende tanker, og da må vi starte på oppbyggingen mot orgasme på nytt.

Min opplevelse er at jo mindre stress det er rundt "problemet", jo mindre ble det, og nå er det så godt som borte.

Kan foresten nevne at "Gro" skrev til svar at hun skulle være glad hun hadde funnet en gutt som hadde evnen til å holde til hun "hadde fått sitt", og at hun hadde funnet, sitat: "Guds gave til kvinnen". Min kjæreste ble tryggere, men selvtillit styrket, og sexlivet vårt ble riktig så bra:-)

Lykke til...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Merkelig, synes nå jeg

Hvorfor er det viktig for deg at han får utløsning? Han sier jo at han er fornøyd...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gro Isachsen, Sexolog

Kjære deg! Ikke stress med dette. Jeg vil tro han har et alledeles utmerket sexliv sammen med deg, selv om han ikke ejakulerer når dere har samleie.

De fleste menn som ikke ejakulerer når de har sex med en kvinne har et onanimønster som ikke lar seg gjenskape under samleiet. De trenger vanligvis så kraftig - rask og hard stimulering at det vil gjøre samleiet smertefullt for kvinnen. Det samme skjer også under oralsex – stimuleringen tilsvarer ikke det han har vent seg til må være der for at han skal gå av.

Måten dette kan løses på er at han legger om onanimønsteret sitt ved først å bytte hand, for så å bruke stadig mindre kraft og takt under onaneringen til onanien mer ligner et samleie. Ofte kan det hjelpe ekstra om han bruker glidemiddel når han onanerer.

Det kan selvsagt også hende at stram forhud spiller inn. Det kan gjøre at samleiet blir smertefullt, men da mister de fleste ereksjonen. Penishodet er vanligvis ekstra følsomt om det aldri har vært utsatt for gnissing og direkte påvirkning, så dette er neppe årsaken.

Han bør uansett gjøre noe for å fjerne den trange forhuden. Det kan enten gjøres ved en enkel operasjon i lokalbedøvelse, eller han kan få en krem han smører på forhuden og bearbeide denne slik at den blir smidigere og utvider seg og til slutt gjør det mulig å få forhuden over penishodet.

Det hender også menn vegrer seg for å ejakulere om han er engstelig for at kvinnen skal bli gravid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...