Gå til innhold

Flau over aa gi et komplimang


Gjest Angela26

Anbefalte innlegg

Gjest Angela26

Vi feiret nyttaarsaften sammen med venner, ute paa en restaurant. Noen var veldig pyntet, andre mer avslappet i klesveien. Jeg la merke til hun ene, la meg kalle henne M.

Hun er som regel veldig avslappet i klesveien, og bruker lite eller ingen sminke. Paa nyttaarsaften viste hun frem noen smykker hun hadde faatt av mannen, og de var nydelige!

Hun satt rett foran meg, og jeg kunne ikke unngaa aa merke hvor nydelig hun var! Jo hun er ei soet jente, men akkurat da var hun ekstra pen.

Jeg lente meg over hos mannen min og sa: "Ser du M, saa pen hun er i dag?" mm..joda, svarte han.... Jeg svarte at jeg kunne tenkt meg aa si det til henne, fikk en slags trang til det... Han svarte at "da maa du gjoere det!"

Jeg lente meg fremover og spurte henne hvor smykkene ble kjoept, og sa de var nydelige. Og det mente jeg virkelig, har veldig lyst paa et slikt sett selv:-)

Vel, jeg sa ogsaa etterpaa at "_du_ er pen"! Hun smilte beskjedent, og jeg gjentok det : Ja, du er virkelig ei pen jente!!

Hun roedmet lett, og de andre jentene tullet med hvor roed hun ble. Jeg tror jeg ble minst like flau...Vet ikke hvorfor...:-)

Jeg mente jo det jeg sa, og foelte en trang for aa si det. Men hvorfor i all verden er det noe aa bli flau over? Og hvorfor skulle de andre tulle med dette? Det var jo sant. "M" straalte denne kvelden, og det er rart hvis det er bare meg som saa det!

Hvor forbasket vanskelig skal det vaere aa si noe fint til ei annen jente? Jeg gjoer det ofte, i allefall hvis de har paa seg noe som er fint, eller gjoer noe bra. Men naar man kommenterer utseendet, saa blir det liksom noe mer med det kanskje...

Anyone?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 105
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • morsan

    14

  • Babette

    14

  • pekkaline

    6

  • Katt-ja

    4

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Gjest Angela26

Da kan ho tro at du er bifil?

Tror du hun tenker det? Hmm... Nei, jeg er hetero :-)

Men naar jeg ser ei pen jente eller hva som helst, saa sier jeg det rett ut! Jeg kan finne paa aa snu meg etter ei dame hvis hun er et blikkfang, om det er haaret, klaerne, eller ansiktet. Men jeg er hetero! Er det saa galt da?:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At hun rødmet, kan hun jo ikke noe for. Men dere har ingenting å være flau over, noen av dere. Bortsett fra de som ertet henne. Det var barnslig.

Men hun var tydeligvis ikke klar over det selv, at hun var pen. Det er en ærlig sak å bli overrasket av et kompliment.

Hun tenkte sikkert i ettertid at hun burde ha smilt og sagt takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Elextra

Hun var vel bare sjenert, kanskje lite vant med å få komplimenter.

Synes det er hyggelig både å få og gi komplimenter, jeg :-).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ulvinnen

Så koselig at du ga henne et kompliment! Bare fortsett å gjøre det, det er noe som varmer.

Jeg skjønner ikke hvorfor de andre ertet henne, det er vanlig i de fleste miljø å kunne gi kompliment til personer av samme kjønn, uten at det ligger noe mer bak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Angela26

At hun rødmet, kan hun jo ikke noe for. Men dere har ingenting å være flau over, noen av dere. Bortsett fra de som ertet henne. Det var barnslig.

Men hun var tydeligvis ikke klar over det selv, at hun var pen. Det er en ærlig sak å bli overrasket av et kompliment.

Hun tenkte sikkert i ettertid at hun burde ha smilt og sagt takk.

Ja det skjoenner jeg godt, det var vel mer reaksjonen til de andre jeg reagerte paa. Da ble alt liksom litt "rart"...:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ulvinnen

Da kan ho tro at du er bifil?

Hva i all verden er det med deg? Man kan da både gi og motta komplimenter fra personer av samme kjønn, uten å mistenke at den ene parten skulle være lesbisk eller bifil!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Angela26

Så koselig at du ga henne et kompliment! Bare fortsett å gjøre det, det er noe som varmer.

Jeg skjønner ikke hvorfor de andre ertet henne, det er vanlig i de fleste miljø å kunne gi kompliment til personer av samme kjønn, uten at det ligger noe mer bak.

Ja, og for meg ligger det naturlig aa si saant. Men som Geir her antyder, saa kanskje hun tror jeg er bifil eller noe? Hehe...:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Angela26

Hun var vel bare sjenert, kanskje lite vant med å få komplimenter.

Synes det er hyggelig både å få og gi komplimenter, jeg :-).

Ja det synes jeg ogsaa! Men det var unoedvendig det med ertingen fra de andre. Jeg tror alle kunne se hvor fin hun var den kvelden, selv om hun ikke var overdaadig pyntet. Hun hadde en utstraaling som jeg ikke har sett tidligere...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du hun tenker det? Hmm... Nei, jeg er hetero :-)

Men naar jeg ser ei pen jente eller hva som helst, saa sier jeg det rett ut! Jeg kan finne paa aa snu meg etter ei dame hvis hun er et blikkfang, om det er haaret, klaerne, eller ansiktet. Men jeg er hetero! Er det saa galt da?:-)

Eg vet jo ikkje, men det kan jo være ho tenkte det eller at ho var redd de andre tenkte det.

Ho blei nok sikkert flau over at de andre terget henne, eller så var ho ikkje vant med å få direkte komplimenter i andres påhør.

Men du må selvfølgelig fortsette med å gi komplimenter, det er en veldig fin ting å gjøre.

Eg gir masse komplimenter sjøl, om det føles naturlig.

Ps! Og eg og kan snu meg etter flotte damer på gata...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hun var kanskje ikke så vant med å få komplimenter, men satte sikkert veldig pris på det. :-)

Unødvendig av de andre å erte henne, da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva i all verden er det med deg? Man kan da både gi og motta komplimenter fra personer av samme kjønn, uten å mistenke at den ene parten skulle være lesbisk eller bifil!

Enig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ulvinnen

Ja, og for meg ligger det naturlig aa si saant. Men som Geir her antyder, saa kanskje hun tror jeg er bifil eller noe? Hehe...:-)

Jeg reagerte på den kommentaren til Geir, og svarte på den også.

Hvorfor i alle dagar skulle hun tro at du var bifil? Jeg er så heldig at jeg har fått en del komplimenter av andre jenter i årenes løp, men jeg har ikke mistenkt dem for å være bifil av den grunn.

De komplimentene fra jenter jeg har satt størst pris på, er forøvrig fra en lesbisk kollega ;-) Men det er en annen historie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å bli flau over å få kompliment er nok ikke så veldig uvanlig, det har ofte med beskjedenhent å gjøre. Det er ikke noe vi hører hver dag og vi kan bli litt keitete av oss. Men jeg er helt sikker på at hun satte stor pris på det du sa.

Hvis noen tullet med dette, så sier det mer om dem enn om henne, slike er det bare å drite i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva i all verden er det med deg? Man kan da både gi og motta komplimenter fra personer av samme kjønn, uten å mistenke at den ene parten skulle være lesbisk eller bifil!

Ja, selvfølgelig.

Men det var det første og mest nærliggende eg kunne komme på siden ho rødma og blei flau, ho kunne jo ha oppfatta dette som en tilnærmelse.

Du sier jo sjøl at det flotteste komplimentet du har fått var fra ei som var lesbisk, så koffor er det så rart at eg tenker i de baner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ulvinnen

Ja, selvfølgelig.

Men det var det første og mest nærliggende eg kunne komme på siden ho rødma og blei flau, ho kunne jo ha oppfatta dette som en tilnærmelse.

Du sier jo sjøl at det flotteste komplimentet du har fått var fra ei som var lesbisk, så koffor er det så rart at eg tenker i de baner?

''Du sier jo sjøl at det flotteste komplimentet du har fått var fra ei som var lesbisk, så koffor er det så rart at eg tenker i de baner?''

Det komplimentet syntes jeg var det flotteste, nettopp fordi hun var lesbisk, ikke komplimentet i seg selv. Da jeg fikk komplimentet, så visste jeg at hun var lesbisk, og hun visste at jeg var heterofil. At hun da vågde å gi meg et kompliment, tolket jeg slik at vi begge var så trygge på hverandre, at hun kunne gjøre det uten at hun trengte å frykte at jeg skulle tro at hun prøvde seg på meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Du sier jo sjøl at det flotteste komplimentet du har fått var fra ei som var lesbisk, så koffor er det så rart at eg tenker i de baner?''

Det komplimentet syntes jeg var det flotteste, nettopp fordi hun var lesbisk, ikke komplimentet i seg selv. Da jeg fikk komplimentet, så visste jeg at hun var lesbisk, og hun visste at jeg var heterofil. At hun da vågde å gi meg et kompliment, tolket jeg slik at vi begge var så trygge på hverandre, at hun kunne gjøre det uten at hun trengte å frykte at jeg skulle tro at hun prøvde seg på meg.

Ok.

Men hverken du eller eg vet ka M tenkte i situasjonen, for alt vi vet så kan ho faktisk (innerst inne) være litt bifil.

Det er jo snart mere vanlig å være homo, lesbisk eller bifil enn heterofil. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...