Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg synes forum for dag- og nattevæting fungerer for dårlig.

Ikke så rart kanskje, når det brukes på en slik måte.

Hvorfor fjerner dere ikke useriøse innlegg, eller innlegg som helt klart har kommet feil?

Feks siste spørsmål om hvorfor h*n promper så mye. Det har jo ikke noe med saken å gjøre.

Kanskje like greit å kutte ut hele forumet?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/295405-forum-som-ikke-fungerer/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Shira :o)

Jeg synes ikke forumet skal kuttes, men jeg synes navnet skal endres. Det har jeg sagt før, og kommer til å si igjen og igjen, til jeg blir blå i fjeset ;o)

Jeg mener at det bør være ett urologiforum, og så evnt i tillegg dag-nattevæting. Når det heter slik det gjør i dag, kuttes det en hel gruppe. Jeg er urologipasient, og har hatt mange spørsmål opp igjennom, men jeg er ikke inkontinent, dermed har jeg ikke så mye og gjøre på det forumet, slik det er i dag.

Muligens at det kan kalles -Uroterapeut-? For det er jo uroterapeut som er fagperson.

Nå har det vært liten aktivitet på alle relaterte forum, men jeg mener det uansett bør være tilgjengelig, på et så stort helsenettsted.

Webmaster bør kanskje bli flinkere til å rydde, men det er ikke bare det forumet som har peilpostinger. Det er blitt tungvindt og poste på rett forum her, etter omleggingen, og mange faste brukere har gjort brølere, så at nye gjør det, er ikke så rart.

Men som sagt, jeg synes ikke forumet skal forsvinne, og at det ikke skal være noe relatert til dette temaet.

[quote name=Shira :o)' timestamp='1199345485' post='3767060]

Jeg synes ikke forumet skal kuttes, men jeg synes navnet skal endres. Det har jeg sagt før, og kommer til å si igjen og igjen, til jeg blir blå i fjeset ;o)

Jeg mener at det bør være ett urologiforum, og så evnt i tillegg dag-nattevæting. Når det heter slik det gjør i dag, kuttes det en hel gruppe. Jeg er urologipasient, og har hatt mange spørsmål opp igjennom, men jeg er ikke inkontinent, dermed har jeg ikke så mye og gjøre på det forumet, slik det er i dag.

Muligens at det kan kalles -Uroterapeut-? For det er jo uroterapeut som er fagperson.

Nå har det vært liten aktivitet på alle relaterte forum, men jeg mener det uansett bør være tilgjengelig, på et så stort helsenettsted.

Webmaster bør kanskje bli flinkere til å rydde, men det er ikke bare det forumet som har peilpostinger. Det er blitt tungvindt og poste på rett forum her, etter omleggingen, og mange faste brukere har gjort brølere, så at nye gjør det, er ikke så rart.

Men som sagt, jeg synes ikke forumet skal forsvinne, og at det ikke skal være noe relatert til dette temaet.

Jeg har et barn som er dag og natteveter, så der føler jeg at navnet passer godt. Jeg synes også det er greit å se innom av og til, for evt. å få eller gi råd til andre i samme situasjon.

Men det er alt for mange useriøse innlegg der, og disse ødelegger mye. Voksne som tisser og bæsjer på seg slik at de må sove med regntøy, og ikke tør å gå til legen. Mulig det er noen der ute som har så store problemer, men jeg klarer ikke å ta dette seriøst.

Det virker rett og slett ikke som om noen passer på. Hvordan er det egentlig webmaster?

Jeg har et barn som er dag og natteveter, så der føler jeg at navnet passer godt. Jeg synes også det er greit å se innom av og til, for evt. å få eller gi råd til andre i samme situasjon.

Men det er alt for mange useriøse innlegg der, og disse ødelegger mye. Voksne som tisser og bæsjer på seg slik at de må sove med regntøy, og ikke tør å gå til legen. Mulig det er noen der ute som har så store problemer, men jeg klarer ikke å ta dette seriøst.

Det virker rett og slett ikke som om noen passer på. Hvordan er det egentlig webmaster?

Ja, vi skulle hatt 2 forum (sier det igjen og igjen jeg ;o) )

Det er ikke nødvendigvis alltid useriøse innlegg, men det er vokseninnlegg, og ikke alltid nødvendigs hjemmehørendes der. Du hadde blitt overrasket over hvor mange voksne som sliter med inkontinens, som gjør de sprøeste ting, for å ikke gå til lege osv, av frykt. Som ikke en gang vet at det finnes hjelpemidler også for voksne.

Det er også psykisk betinget inkontinens.

Så det burde kanskje påpeket at de er på feil forum, men Dol sier at dag-nattevæting også er for voksne, da de har fjernet de andre forumene. Useriøse innlegg kan fjernes, men enn så lenge får vi bare hoppe over dem.

Mange foreldre bruker også foreldre-småbarn, siden det er flere svar og få der. Det er trist igrunnen, for forumet er i teoriet godt for diskusjon rundt temaet. Jeg synes bare det er synd at voksne skal bruke det også, når slike plager på voksne heter Inkontinens, ikke dag-nattevæting, som det gjør med barn, til de er så store at andre diagnoser foreligger.

He he, du skjønner at jeg brenner for temaet? :o)

[quote name=Shira :o)' timestamp='1199362981' post='3767321]

Ja, vi skulle hatt 2 forum (sier det igjen og igjen jeg ;o) )

Det er ikke nødvendigvis alltid useriøse innlegg, men det er vokseninnlegg, og ikke alltid nødvendigs hjemmehørendes der. Du hadde blitt overrasket over hvor mange voksne som sliter med inkontinens, som gjør de sprøeste ting, for å ikke gå til lege osv, av frykt. Som ikke en gang vet at det finnes hjelpemidler også for voksne.

Det er også psykisk betinget inkontinens.

Så det burde kanskje påpeket at de er på feil forum, men Dol sier at dag-nattevæting også er for voksne, da de har fjernet de andre forumene. Useriøse innlegg kan fjernes, men enn så lenge får vi bare hoppe over dem.

Mange foreldre bruker også foreldre-småbarn, siden det er flere svar og få der. Det er trist igrunnen, for forumet er i teoriet godt for diskusjon rundt temaet. Jeg synes bare det er synd at voksne skal bruke det også, når slike plager på voksne heter Inkontinens, ikke dag-nattevæting, som det gjør med barn, til de er så store at andre diagnoser foreligger.

He he, du skjønner at jeg brenner for temaet? :o)

Jeg er enig med deg, og skjønner godt at du brenner for dette.

Jeg er enig med deg at navnet dag/nattevæting høres ut som en "barne"-ting, mens inkontinens er mer "voksent".

Jeg er vokst opp med venninner som brukte bleier lenge, og som ikke la skjul på dette. Derfor blir jeg litt overrasket over reaksjonene når jeg forteller at min 9-åring fortsatt bruker bleier.

For voksne er det selvfølgelig enda verre. Selv sluker jeg alt mulig helsestoff fra ukeblader, men det er det jo ikke alle som gjør, så informasjon er viktig, og det er fint at man har et anonymt sted å drøfte ting på.

Håper du ikke gir opp kampen.

Saker er for viktig til det.

Men webmaster eller uroterapeut: Når dere ser useriøse innlegg, hvorfor blir ikke disse slettet? Han der som promper så mye skjønner jo alle at bare tuller...

Jeg er enig med deg, og skjønner godt at du brenner for dette.

Jeg er enig med deg at navnet dag/nattevæting høres ut som en "barne"-ting, mens inkontinens er mer "voksent".

Jeg er vokst opp med venninner som brukte bleier lenge, og som ikke la skjul på dette. Derfor blir jeg litt overrasket over reaksjonene når jeg forteller at min 9-åring fortsatt bruker bleier.

For voksne er det selvfølgelig enda verre. Selv sluker jeg alt mulig helsestoff fra ukeblader, men det er det jo ikke alle som gjør, så informasjon er viktig, og det er fint at man har et anonymt sted å drøfte ting på.

Håper du ikke gir opp kampen.

Saker er for viktig til det.

Men webmaster eller uroterapeut: Når dere ser useriøse innlegg, hvorfor blir ikke disse slettet? Han der som promper så mye skjønner jo alle at bare tuller...

Jeg gir ikke opp så lett :o)

Informasjon er viktig. Det er viktig at det ikke skal være tabu. Jeg leer ikke på et øyelokk når du snakker om ni-åringen din, jeg er opplyst, ok da, jeg er muligens litt mye opplyst, men sånn generelt.

Det jobbes for at det skal være mindre tabu, derfor nevner jeg dette hver eneste gang jeg har sjangsen, for Dol er så stort helsenettsted.

Det er jo ekstra viktig for bl.a dere og ha en plass og prate og lete etter opplysninger.

Og ja, det prompeinnlegget bør fjernes. Jeg vet ikke hvilken kontrollsjekker de har her, eller om det er vi som skal gi beskjed om sletting?

Annonse

Gjest Moderator

Vi leser ikke gjennom alt som postes i våre fora, tar kun stikkprøver og er dermed avhengig av at brukerne evt. sier i fra om upassende innlegg. Det er forøvrig ikke alltid like lett å vite med sikkerhet hva som er tull, og hva som er seriøst. Av og til er det svært unge brukere som poster spørsmål, og det ser ut til å være tilfellet når det gjelder det innlegget du nå henviser til. Det er vel værre om vi sletter innlegg som er ment seriøst enn om noen useriøse blir stående?

Vi har slettet en del innlegg som åpenbart ikke hører hjemme der, men snarere på forum for seksualitet.

Gjest Moderator

[quote name=Shira :o)' timestamp='1199345485' post='3767060]

Du og andre er velkomne til å foreslå nytt navn på forumet :-) Synes ikke uroterapeut er et godt forslag, da ikke alle kjenner det begrepet.

Ser at du også foreslår to forum. Synes du det ville vært en ide å åpnet det gamle urinveier-forumet, selv om vi ikke lenger har noen fagperson til å svare der?

Du og andre er velkomne til å foreslå nytt navn på forumet :-) Synes ikke uroterapeut er et godt forslag, da ikke alle kjenner det begrepet.

Ser at du også foreslår to forum. Synes du det ville vært en ide å åpnet det gamle urinveier-forumet, selv om vi ikke lenger har noen fagperson til å svare der?

Ja du sier noe, jeg ante heller ikke hva en uroterapeut var før.

Åpne urinveier var en god ide, selv om det ikke er fagperson. Det rommer mer enn bare dag-nattevæting, så det var en god ide.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...