Gå til innhold

Hjertebank og gravid....


Gjest lillebebien

Anbefalte innlegg

Gjest lillebebien

Jeg opplever stadig ganske kraftig hjertebank, det føles som om det banker i både armer, rygg og selvsagt hjerte og bryst...

Noen som kan forklare meg hvorfor eller noen som har opplevd det samme??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er vanlig ved graviditet. Det er ofte verst når en ligger for lenge på rygg. Det er veldig ubehagelig, men jormora mi sa at det ikke var noe farlig. Men du skal jo ikke gå rundt å være bekymra, så du kan jo snakke med jordmor eller lege, så kan de forklare hvorfor det er slik og event hva du kan gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

når du ligger på ryggen trykker livmoren mot en blodåre i ryggen. blodet strømmer langsommere til hjertet då. slik var det ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pregnant77

Jeg har også opplevd dette, men ikke siste tiden. Det er helt normalt og har i følge min lege ingenting med blodtrykket å gjøre, men pga hormonene som raser... det er jo nesten som overgangsalderen og - der og er de plaget med hjertebank og ofte svette. Jeg føler det som pulsen går i hundre, og føler det ganske ubehagelig, kan komme når jeg sitter helt i ro. Når jeg føler sånt ubehag har jeg prøvd å ta pulsen, og da ligger den mellom 80-100.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pregnant77

Det er vanlig ved graviditet. Det er ofte verst når en ligger for lenge på rygg. Det er veldig ubehagelig, men jormora mi sa at det ikke var noe farlig. Men du skal jo ikke gå rundt å være bekymra, så du kan jo snakke med jordmor eller lege, så kan de forklare hvorfor det er slik og event hva du kan gjøre.

Ja, nå tenker du på vena cava syndromet kanskje, gravide bør ikke ligge på rygg da den voksende livmoren kan presse på hovedpulsåren som pumper blod opp igjen fra beina til hjertet, og dette fører til for lite oksygentilførsel, både til mor og foster. En kan da risikere å svime av. Det aller beste for sirkulasjonen og god oksygentilførsel til fosteret er å ligge på venstre side om natten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, nå tenker du på vena cava syndromet kanskje, gravide bør ikke ligge på rygg da den voksende livmoren kan presse på hovedpulsåren som pumper blod opp igjen fra beina til hjertet, og dette fører til for lite oksygentilførsel, både til mor og foster. En kan da risikere å svime av. Det aller beste for sirkulasjonen og god oksygentilførsel til fosteret er å ligge på venstre side om natten.

jepp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også opplevd dette, men ikke siste tiden. Det er helt normalt og har i følge min lege ingenting med blodtrykket å gjøre, men pga hormonene som raser... det er jo nesten som overgangsalderen og - der og er de plaget med hjertebank og ofte svette. Jeg føler det som pulsen går i hundre, og føler det ganske ubehagelig, kan komme når jeg sitter helt i ro. Når jeg føler sånt ubehag har jeg prøvd å ta pulsen, og da ligger den mellom 80-100.

ja, husker jeg hadde veldig ustabil puls også.. Fordet om jeg lå helt i ro, kunne jeg få skjempe rask puls, oppmot 110.120, og plutselig rolig og raskt igjen. Det var ekkelt, følte jeg hadde hjertet i halsen. Som oftest om natta, hverftall alltid når jeg lå i ro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...