Gå til innhold

Hoven ankel og legg

Anbefalte innlegg

Jeg våknet opp med et hovent ben for en uke siden. Ankelen og leggen er hovnet opp. Leggen er varm og den føles sprengt.

Kontaktet legevakten og fikk vanndrivende tabletter.

Dette hjalp ikke.

Etter en uke kontaktet jeg igjen legvakten. Han så på leggen og tok noen mål. 2 cm forskjell, ellers ingen endring.

Jeg brukte så voltaren i 4 dager, men ikke noe resultat.

Var igjen hos legen i går . Da ble det tatt en blodprøve som ikke viste noen infeksjon.

Forskjellen på leggen er fortsatt 2 cm.

Det er mest hovent i ankelen og over risten.

Leggen er litt varmere enn den andre. Den føles sprengt, men ikke noe vond når jeg trår på den.

Leggen er vond på baksiden når jeg klemmer på den.

Er bosatt på Svalbard så jeg må si at jeg er litt bekymret for dette.

Kan det være tette årer elelr blodpropp. Hva bør gjøres?

Hva kan det være?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/29546-hoven-ankel-og-legg/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Ottar Grimstad, spesialist i allmennmedi

Ut fra disse symptomene tenker jeg mest på blodpropp. beste måten å undersøke dette på er med røntgen med kontrastinnsprøyting i blodårene på foten (venografi). Jeg går ut fra at de kan gjøre dette på sykehuset på Svalbard, men det må selvsagt rekvireres av lege der. Har du spurt legen hva han tror om blodpropp?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/29546-hoven-ankel-og-legg/#findComment-118393
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...