Gå til innhold

leieboern min...


Gjest tubbel

Anbefalte innlegg

Gjest tubbel

Jeg har to leieboere. Den ene betaler for seg, og den andre betaler....en god stund etter den 1. som står i kontrakten, etter at jeg har minnet han på det, og han må for hver gang få kontonr. over sms...

Er det helt normalt? Bør ikke folk klare å betale husleia si selv, uten å bli påminnet det hver mnd, og bør ikke folk ha kontonummeret klart???

Jeg blir jo redd og bekymret for hver gang, enn om jeg skriver ned feil kontonr ved et uhell en gang på disse sms'ene???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tegn på umodenhet, spør du meg.

Du kan jo skrive et brev der du understreker at frist for innbetaling av husleie er den 1. HVER mnd, og at den skal betales inn på følgende kontonummer.

Skriv at du ikke lenger ønsker å ta ansvar for at leietaker betaler til rett tid, og at hvis han/hun ikke forholder seg til kontrakten, må du si ham/henne opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest autogiro

Sbakk med banken din, og be om papirer for å tegne en autogiroavtale. Så snakker du med leietakeren, og blir enige om en dato det skal trekkes leie (fortrinnsvis dagen etter hans lønn/trygd/studielån kommer inn på konto.)

Gjør det gjerne med begge to, så blir det likt, og den ene (som somler) ser at det er vanslig og helt ok. (kall inn begge til et møte).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tips vedkommende om å legge inn autotrekk på husleia på kontoen sin. Det er normal folkeskikk å betale husleia i rett tid og å ha kontonummeret den skal inn på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...