Gå til innhold

Hotell i Praha


fru Burlefot

Anbefalte innlegg

fru Burlefot

Jeg skal en tur til Praha i løpet av våren og lurer på om noen har et sentralt beliggende hotell å anbefale?

Jeg reiser sammen med min mor som er noe dårlig til bens, så heis og slike ting er viktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bodde nylig på dette hotellet i Praha: EuroAgentur Hotel Mánes. Det har en fin beliggenhet og dobbeltrommet var stort og rent. Det er to heiser i bygget (en heis som virket helt ny og en heis som må være den minste jeg har sett).

Hotellpersonalet var behjelpelig med å ordne henting til sightseeingtur og transport til flyplassen da vi skulle hjem. Det er restaurant i 1. etasje hvor det også serveres frokost.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest god tur !!

Har du peiling på hvilken bydel dere helst vil til ? Sentralt i Praha kan være så mangt.

Vi bodde i bydel 5, hadde en norsktalende guide en av dagene vi var der, ville vi ut å spise billigt, handle billigt osv, så hadde vi valgt den riktige bydelen. Skal du bo inne i selve sentrum, er prisene på det meste høyere.

Selv om vi bodde i bydel 5, så går det trikker og busser inn til selve sentrum hele tiden. Dere får kjøpt billige 2 - 3 - 4 - 5 dagerskort i en terminalbutikk.

Hotellet vi bodde på der hette Hotell Smirnov, flott moderne hotell MED godt frokost .... ikke alle hotellene som serverer godt frokost i Praha nemlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Shira :o)

Helt i sentrum ligger et hotell som heter Floor. Jeg bodde der sist jeg var der (tredje turen). Der var det heis. Resturang på hotellet. Frokosten var god, for det er ikke en selvfølge.

Hotellet ligger i shopping-gata, med kort vei ned til gamletorget. Litt lengre og gå ned til Karlsbroen.

http://www.floorhotel.cz/

Dette er midt i sentrum, mellom nyetorget og gamletorget.

Utenfor er jeg dessverre ikke så kjent med hotellene. Av de 3 hotell jeg har bodd på, har dette vært det fineste og mest vennlig for dem med skrøpelige bein. Prismessigt har alle ligget på det samme av dem 3.

Det er dyrere i sentrum, som i de fleste byer, men du finner det meste. Mange flotte kafeer som dere kan ta en hvilepause på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...