Gå til innhold

Hemorider " smittsomt"


Gjest ellak

Anbefalte innlegg

Hei! Har et spm. ang hemorider og om det er smittbart mellom 2 mennesker ved analsex. Jeg har vært plaget i en årrekke med hemorider og nå har min kone også fått det i en alder av 34 år. Selv er jeg 36 år. Min kone oppdaget det et par dager etter sex og vi lurer på om ikke det har vært kontakt med samme redskap i analåpning..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, hemorroider er overhode ikke smittsomt. Det kan komme av f.eks. hard avføring og en del kvinner får det etter svangerskap og fødsler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gro Isachsen, Sexolog

Hemoroider er svart utbredt. Ca en av tre har hemoroider av mer eller mindre plagsom grad. Men det er ikke smittsomt, heller ikke ved analsex. Årsaken er vanligvis at analåpningn har vært utsatt for press, slik at blodsirkulasjonen ikke er bra nok, eller det kan være hormonelle forandringer som er årsaken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mann med svans

Nei, hemorroider er overhode ikke smittsomt. Det kan komme av f.eks. hard avføring og en del kvinner får det etter svangerskap og fødsler.

Angående hemorider: finnes det noen måte å bli kvitt dem på - uten kirurgi? Har forsøkt krem, men det biter ikke på mine.

De har bare blitt større med årene, og har i det siste begynt å klø - og det er svært irriterende.

Fortsetter den veksten de har hatt så går jeg rundt med hale om 5 - 6 år :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mista nikket

Angående hemorider: finnes det noen måte å bli kvitt dem på - uten kirurgi? Har forsøkt krem, men det biter ikke på mine.

De har bare blitt større med årene, og har i det siste begynt å klø - og det er svært irriterende.

Fortsetter den veksten de har hatt så går jeg rundt med hale om 5 - 6 år :(

Prøv med honning. Brukes på samme måte som kremen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Icora Panter

Angående hemorider: finnes det noen måte å bli kvitt dem på - uten kirurgi? Har forsøkt krem, men det biter ikke på mine.

De har bare blitt større med årene, og har i det siste begynt å klø - og det er svært irriterende.

Fortsetter den veksten de har hatt så går jeg rundt med hale om 5 - 6 år :(

Det kan jo opereres bort. Moren min gjorde det.

Men hva kommer egentlig hemorider av? Er det virus på en måte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...