TC74 Skrevet 3. januar 2008 Del Skrevet 3. januar 2008 Er en jente som tidvis har slitt med depresjoner, men fungerer nogenlunde greit nå. Tror årsaken har vært at jeg ikke er flink nok til å lytte til meg selv og når jeg er sliten, eller hva jeg ønsker. Problemte er at jeg ofte sier ja til å være med på ting i utgangspunktet, men når jeg skal gjøre ting har jeg ikke lyst og har rett og slett ikke ork. Vet at jeg må lytte mer til meg selv, men dette skaper irritasjon hos andre - som jeg forstår. Hvordan skal jeg unngå forhastede beslutninger som jeg siden trekker meg på? Er vanligvis bestemt og vet hva jeg vil, men når jeg er sliten klarer jeg ikke helt å skille på hva jeg egentlig ønsker. Takknemlig for råd:-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PieLill Skrevet 3. januar 2008 Del Skrevet 3. januar 2008 Er problemet at du sier ja til ting du i utgangspunktet ikke har lyst til? Eller er det at du påtar deg for mange ting på en gang som hver for seg er greie nok, men til sammen blir det for mye? Eller er det slik at du i utgangspunktet både har tid, overskudd og lyst, men når det nærmer seg vokser det deg over hodet? Eller kanskje det er noe helt annet, eller en kombinasjon av flere ting. Løsningen vil jo avhenge av hvor du mener kjernen i problemet er. mvh 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TC74 Skrevet 3. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2008 Er problemet at du sier ja til ting du i utgangspunktet ikke har lyst til? Eller er det at du påtar deg for mange ting på en gang som hver for seg er greie nok, men til sammen blir det for mye? Eller er det slik at du i utgangspunktet både har tid, overskudd og lyst, men når det nærmer seg vokser det deg over hodet? Eller kanskje det er noe helt annet, eller en kombinasjon av flere ting. Løsningen vil jo avhenge av hvor du mener kjernen i problemet er. mvh Tror det kan være en kombinasjon, føler at det vokser meg over hodet når ting nærmer seg. Men har en litt "down" periode nå, så det kan kanskje være lurt å ikke si ja til for mye nå, selv om jeg i utgangspunktet har lyst. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PieLill Skrevet 3. januar 2008 Del Skrevet 3. januar 2008 Tror det kan være en kombinasjon, føler at det vokser meg over hodet når ting nærmer seg. Men har en litt "down" periode nå, så det kan kanskje være lurt å ikke si ja til for mye nå, selv om jeg i utgangspunktet har lyst. Kan dette være en mulig løsning i en periode? Be konsekvent om betenkningstid før du takker svarer på en hyggelig invitasjon/tilbud. Pass på å gi et svar innen rimelig tid. Vær positiv selv om du velger å takke nei. Bestem det for at det du til slutt velger å takke ja til skal du også gjøre, samme hva. Når noe vokser oss over hode kan det skyldes at vi har tatt på oss for mye. Men det kan også skyldes at vi lager store problemer inni hodet som ikke eksisterer andre steder enn inne i hodet. Om det er tilfellet trenger vi å disiplinere både tanker og handlinger slik at dette ikke får ødelegge for oss. En del erfaringer av at bekymringsboblene ikke hadde rot i virkeligheten hjelper ofte bra. mvh 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.