Gå til innhold

Atopisk Eksem og hydrokortisonkrem

Anbefalte innlegg

verdensrøra

Jeg har en jente på snart 3 år som har vært plaget med eksem (som klør) i 2-3 mnd.

Hun har "alltid" hatt utslett/eksem bak knær, på håndledd, i "armbøyen" og i folder under armen, men for 2-3 mnd siden fikk hun utslett over hele kroppen som klør og tydelig plager min datter som klør på dette til hun begynner å blø.

Jeg har i perioder brukt

Mildison 1% fet krem (reseptfitt på apoteket), men synes ikke denne har noen effekt.

Sist fredag var jeg hos lege men min datter og jeg fikk en krem som jeg skulle smøre på morgen og kveld.

Denne kremen heter Locoid 0,1% fet krem og ligner veldig på den Mildison som jeg har brukt tidligere.

Jeg fortalte legen at jeg hadde brukt denne og at den ikke hadde noen effekt.

Når jeg ser på innholdet i disse to kremene virker det på meg som at Locoid inneholder mindre hydrokortison enn Mildison.

Jeg er ingen lege eller apoteker så jeg vet ikke, men jeg synes at det er litt rart at jeg får omtrent samme type krem.

Jeg har siden fredag brukt Locoid på min datter og jeg merker ingen bedring. Det jo mulig at det er litt kort tid å evaluere om jeg har fått riktig krem, men jeg ønsker å vite hva som er forskjellen på de to kremene jeg har brukt.

Takknemmelig for svar!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/29553-atopisk-eksem-og-hydrokortisonkrem/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vår datter har også atopisk eksem, og vi har et "behandlingsskjema" for dette. Vi bruker faktisk begge de kremene du nevner, Mildison og Locoid, og med godt resultat. Jeg tror cluet er å bruke de om en annen, f eks Locoid på morgenen og Mildison på kvelden. Selv om de er like, er de allikevel ikke akkurat de samme.