Gå til innhold

Dele utgiftene på p-piller??


Gjest smili

Anbefalte innlegg

Hei!

Er det urettferdig av meg å spørre samboeren min om å dele på p-pille utgiftene??

Jeg bruker yasmin og de er så dyre! Synes de koster mer for hver gang jeg kjøper dem også. Vil ikke bytte til billigere merke, for jeg er så fornøyd med yasmin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Elextra

Det er jo naturlig at man deler utgiftene når man er samboere. Men jeg kan vanskelig forstå at p-pillene utgjør noen stor post på det totale budsjettet om man er samboere med egen husholdning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo naturlig at man deler utgiftene når man er samboere. Men jeg kan vanskelig forstå at p-pillene utgjør noen stor post på det totale budsjettet om man er samboere med egen husholdning.

Det er ikke mye penger, men det er da noe. Vi deler utgifter som strøm, mat, lån etc. Men, pillene betaler jeg selv. Og det koster jo en tusenlapp i året.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke mye penger, men det er da noe. Vi deler utgifter som strøm, mat, lån etc. Men, pillene betaler jeg selv. Og det koster jo en tusenlapp i året.

En tusing i året tilsvarer ca. 85,- i mnd. Jeg må tilstå at jeg hadde fått latterkrampe og trodd han spøkte om min kjære kom og spurte om jeg kunne dele på en utgift på 85,- i mnd...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En tusing i året tilsvarer ca. 85,- i mnd. Jeg må tilstå at jeg hadde fått latterkrampe og trodd han spøkte om min kjære kom og spurte om jeg kunne dele på en utgift på 85,- i mnd...

Det er godt vi er to... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest alt i en pott

Hvis dere er samboere, og har _så_ delt økonomi at dere regner nøyaktig på utgifter ned til 20 kroner i uken, så synes jeg det er rart.

Da ville jeg heller satt inn en sum fra begge inn på en felles konto, hvor dere begge har kort, og begge kan bruke til handling av ting til "fellesen". Om dere setter inn like mye, eller setter inn slik at dere sitter igjen med like mye utenom, får dere avgjøre ut fra hvilken situasjon dere er i. En mellomting oppfattes kanskje som det mest riktige for mange.

Men at utgifter til prevensjon kan gå av felleskassen, er jeg helt enig i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis dere er samboere, og har _så_ delt økonomi at dere regner nøyaktig på utgifter ned til 20 kroner i uken, så synes jeg det er rart.

Da ville jeg heller satt inn en sum fra begge inn på en felles konto, hvor dere begge har kort, og begge kan bruke til handling av ting til "fellesen". Om dere setter inn like mye, eller setter inn slik at dere sitter igjen med like mye utenom, får dere avgjøre ut fra hvilken situasjon dere er i. En mellomting oppfattes kanskje som det mest riktige for mange.

Men at utgifter til prevensjon kan gå av felleskassen, er jeg helt enig i.

Enig i dette!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...