Gå til innhold

redd for å fortelle behandler om bedring.


Gjest klientinnen

Anbefalte innlegg

Gjest klientinnen

Jeg går til en psykiatrisk sykepleier , og får samtaler av henne i påvente av annen behandling. I begynnelsen fikk jeg en gang i uka, nå får jeg hver fjortende dag.

Jeg føler at jeg har fått jobbet med og klartgjort mange ting som jeg sliter med, spesielt i forhold til familien.. Det er jo veldig positivt , samtidig er jeg livredd for å få mindre hjelp hvis jeg sier det. Forestiller meg at hun da heller prioriterer de som er i kjelleren, og at jeg da får time hver tredje uke.

Samtidig er jeg redd for at det som jeg opplever som bedring ikke vil vare, at det vil forsvinne igjen. Eller at ting vil bli vanskeligere for meg igjen snart.

Vil jeg få færre timer om jeg sier at jeg føler bedring, men at jeg fortsatt har mye å jobbe med?

Eller er det best å holde kjeft om bedringen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Smackh!

Jeg tror det vil være positivt for terapien at du forteller om bedring. Du kan jo samtidig si at du har vært redd for å si noe om det, fordi du trenger å gå der hver 14 dag. Så får du poengtert at du ikke er så frisk at du ønsker færre timer.

Skjønner godt frykten din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...