Gå til innhold

Abilify- igjen.


Gjest jflkjsfidfnf

Anbefalte innlegg

Gjest jflkjsfidfnf

Jeg ble så innmari kvalm i natt, hadde tatt min første dose Abilify, 10 mg. Men "overlapper" også med zyprexa, 5 mg.

Jeg våknet i natt og holdt på å kaste opp, måtte "jobbe" for å holde det unna. I morges var jeg også fryktelig kvalm.

Ser at det er en mulig bivirkning. Så.. spørsmålet er; bør jeg vurdere å slutte å ta dem, kontakte psykiateren, eller bør jeg vente å se om denne bivirkningen går over etterhvert som jeg blir "vannt" til den? Kvalmen ga seg ut over ettermiddagen, men det var "skikkelig" kvalme og uggenhet. "Farrang" følelse.

Er begynnt å bli kvalm igjen nå, blir også veldig "varmt", svetter. Det er vel en time siden jeg tok Abilify nå.

Bør jeg kontakte psykiateren, eller bør jeg vente og se om det går over?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vente å se om bivirkningen går over etterhvert, er mitt råd. Kanskje ta en litt mindre dose om mulig. Det er ikke slik at en skal venne seg til bivirkningen, men vente til den er gått over. Så henger det i en del tilfeller igjen en del bivirkninger en på et senere tidspunkt må ta stilling til om en kan akseptere. Startbivirkninger kan være ganske heftige.

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Kvalmen gir seg høyst sannsynlig etter en liten stund. Selv slet jeg med kvalme og hjertebank i et par uker, men så ga det seg.

Min erfaring med diverse AP er at Abilify er den med de færreste bivirkninger.

Håper du ikke blir altfor plaget :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jflkjsfidfnf

Hei!

Kvalmen gir seg høyst sannsynlig etter en liten stund. Selv slet jeg med kvalme og hjertebank i et par uker, men så ga det seg.

Min erfaring med diverse AP er at Abilify er den med de færreste bivirkninger.

Håper du ikke blir altfor plaget :o)

Jeg får vel holde ut da, er litt skeptisk altså! :-)

Zyprexaen gikk jo smertefritt, faktisk strålende, bortsett fra vekta da....men abilify er nok like bra. Får bare vente litt og se!

Ha en fin kveld, Bibbs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smackh!

Vente å se om bivirkningen går over etterhvert, er mitt råd. Kanskje ta en litt mindre dose om mulig. Det er ikke slik at en skal venne seg til bivirkningen, men vente til den er gått over. Så henger det i en del tilfeller igjen en del bivirkninger en på et senere tidspunkt må ta stilling til om en kan akseptere. Startbivirkninger kan være ganske heftige.

Mvh

Jeg kan ikke ta noen mindre dose, jeg tar en tabl. Får gjøre som han har foreskrevet.

Ellers, så følger jeg rådet og venter litt til.

Ha en fin kveld keira :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smackh!

Jeg kan ikke ta noen mindre dose, jeg tar en tabl. Får gjøre som han har foreskrevet.

Ellers, så følger jeg rådet og venter litt til.

Ha en fin kveld keira :-)

Jaja. Der outa jeg meg.

Sånn kan det gå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kan ikke ta noen mindre dose, jeg tar en tabl. Får gjøre som han har foreskrevet.

Ellers, så følger jeg rådet og venter litt til.

Ha en fin kveld keira :-)

Takk i like måte:o)

Håper det går fort over. Og at du kan bruke medisinen. Jeg husker en av gangene jeg begynte på cipralex så hadde jeg tåkesyn så jeg ikke så klart på ei uke, og mange andre sterke bivirkninger. Det rare er at første gangen jeg gikk på de begynte jeg på en høyere dose og hadde lite bivirkninger. Men det gav seg begge gangene.

Det hadde vært kjekt om dette var medisinen for deg.

;

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest skljdflks

Hei!

Kvalmen gir seg høyst sannsynlig etter en liten stund. Selv slet jeg med kvalme og hjertebank i et par uker, men så ga det seg.

Min erfaring med diverse AP er at Abilify er den med de færreste bivirkninger.

Håper du ikke blir altfor plaget :o)

Hadde du søvnløse netter også, på abilify? Er ingen sammenheng i symptomene.

Kvalmen er litt midre i dag da....Bivirkninger gir seg etter en stund kan gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...