Gå til innhold

Hva er galt?


Gjest Sliten 26

Anbefalte innlegg

Gjest Sliten 26

Jeg har nettopp født et nydelig lite jentebarn, og burde vært overlykkelig. Har i mange år slitt me angst og depresjon samt alkohol og pille misbruk, og sjølskading. Jeg ble svært lykkelig da jeg fant ut jeg var gravid og rørte ikke piller eller alkohol i tiden jeg var gravid. Har heller ikke rørt noe nå i ettertid og barnet mitt er snart to mnd. Som sagt burde jeg vært overlykkelig nå, men det er jeg ikke. Sliter med depresjon fortsatt, samt angst og selvmordstanker. Dette er svært vanskelig. Samtidig nå har jeg på toppen av det hele fått spiseproblemer nå.. Jeg har det tøft, men prøver å fokusere alt på datteren min. Vil så gjerne gi henne et godt liv. jeg prøver virkelig. men jeg er sliten nå.. Hva kommer dette av? Hva kan jeg gjøre.. Vanskelig å ta kontakt med helsevesenet fordi jeg ønske ikke at blant annet barnevernet skal komme inn i bilde.. Vi er tross alt to om omsorgen. Og jeg gjør jo alt jeg kan for barnet mitt, hun har alt hun trenger av praktiske ting og kjærlighet og kos og stell.. Samtidig føler jeg meg ikke knyttet til barent mitt.. Jeg fødte henne men hun er på en måte ikke min.. Disse følelsene skremmer meg:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det høres ut som en fødselsdepresjon. Og jeg ville søkt hjelp. Skal barnet ditt, som jeg skjønner betyr alt for deg få det godt, er det viktig at du tar vare på deg selv. Selv om det er flere om omsorgen. At det er flere om omsorgen gjør vel redselen litt mindre for å søke om hjelp. Eller? Alle kan slite, det er ikke lett å være nybakt mor, og det er bedre å ta grep før det får sette seg fast.

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres veldig ut som en fødselsdepresjon.

Ta kontakt med helsevesenet, gjerne på helsestasjonen, der tror jeg de etter hvert er blitt ganske vant til å håndtere fødselsdepresjoner og kan hjelpe deg videre.

Barnevernet blir ikke koblet inn selv om du har en fødselsdepresjon. Eller en annen depresjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart det er slitsomt,som nybakt mor-det gjelder alle,og helt normalt.Det kan jo hende,du har fått en Fødselsdepresjon-det er det visst mange som får også-så snakk med de på Helsestasjon -de vet alt om det! lykke til videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...