Gå til innhold

Åreknuter og blødninger


Gjest Undrende gravid

Anbefalte innlegg

Gjest Undrende gravid

Er 32 år og gravid for 3.gang. Har mye åreknuter på bena men disse kan jeg holde i sjakk med støttestrømper. Men nå har jeg fått en på ytre kjønnslepper, først bare en bulende åre, men nå er det en stor sprengt blodball på ca 2-3 cm. Leste du svarte et annet sted at det ikke kan gjøres noe med mens man er gravid og at den trolig går tilbake etterpå, men sp.målet mitt er: hva om den sprekker eller begynner å blø? Vil det blø mye? vil det blø innvendig eller utvendig? skal jeg dra til lege dersom det skjer? Bare så jeg vet hva jeg kan forvente og om det er noe å frykte.. Jeg skal ha k.snitt, vil slike blodkarproblemer være problematisk i forhold til det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Du kan ta det helt med ro, det er nærmest usannsynlig at de kan sprekke. Både karveggen og huden over er veldig sterk. Slike åreknuter er ikke problem under fødsel og slett ikke hvis du skal ha keisersnitt. Lykke til med graviditet og fødsel.

Vennlig hilsen Mette H Moen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...